  • 1. Data: 2006-05-24 14:29:26
    Temat: Kredyt z banku pod zastaw lokaty
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@g...pl>

    Tak gadalismy sobie czysto hipotetycznie

    Gośc ma 1.000.000 zł (np. wygrał w lotto) i planuje wydatek za 500.000 zł
    (jakaś nieruchomość za miastem).
    Wiadomo, 1 mln na lokacie oprocentowanej np. 3,6% daje ok. 3000 zł/mies
    samych procentów, nie warto więc pożyczać od banku swoich własnych
    pieniądzy i płacić przez 30 lat miesięczną ratę ok. 2700 zł, tylko lepiej
    wyłozyć 500.000 zł a drugie 500tys ulokować na lokacie i czerpać zysku 1500
    zł/mies z samych %.

    a może jednak warto pożyczyć od banku swoje własne piniędze ?

    chodzi o to, ze po spłaceniu rat, zawsze ma się ten 1 mln, a w drugim
    przypadku trudno jest dozbierać do 1mln w ciągu 30 lat.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://grupy.3mam.net http://warszawa.grupy.waw.pl

  • 2. Data: 2006-05-24 15:02:44
    Temat: Re: Kredyt z banku pod zastaw lokaty
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Krzysztof 'kw1618' z Warszawy porozsypywal
    nastepujace haczki:
> [...]
    > chodzi o to, ze po spłaceniu rat, zawsze ma się ten 1 mln, a w drugim
    > przypadku trudno jest dozbierać do 1mln w ciągu 30 lat.
    W jaki sposob Ci wyszlo 2700/m-c raty? Nawet dla frankow, to trzeba
    liczyc (na 30 lat) rate w wysokosci ponad 3.5k
    Pozyczajac od banku kase nie tylko splaca sie odsetki ale i pozyczony
    kapital. Nie jest istotne czy chodzi o sume 1mln czy 1tys. Masz lokate
    na x% i mozliwosc wziecia kredytu na y%. Jesli oprocentowanie kredytu
    bedzie wyzsze niz oprocentowanie lokaty to nie bardzo widze zeby wziecie
    kredytu zamiast ruszenia lokaty bylo bardziej oplacalne. No chyba ze ta
    kasa zamiast na lokacie, pracowalaby, np na gieldzie, funduszach itp
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 3. Data: 2006-05-24 16:34:00
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Wed, 24 May 2006 16:29:26 +0200, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    <k...@g...pl> wrote:

    >a może jednak warto pożyczyć od banku swoje własne piniędze ?

    oczywiście nie warto dopóki procenty lokaty są niższe niż procenty
    kredytu.
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 4. Data: 2006-05-24 20:09:02
    Od: "Fin" <f...@w...autograf.pl>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <j...@d...com.pl> napisał w wiadomości

    > oczywiście nie warto dopóki procenty lokaty są niższe niż procenty
    > kredytu.

    A ściśle
    procenty lokat * 0,81 > oprocentowanie kredytu

    No chyba że kredyt mieszkaniowy na własne cele i wtedy z drugiej strony
    jest odliczenie.

    Wyjątek brak belki czyli IKO i nie wiem czy coś jeszcze.

    pzdr
    Fin

  • 5. Data: 2006-05-25 10:36:45
    Od: Catbert <c...@w...pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy napisał(a):
    > Tak gadalismy sobie czysto hipotetycznie
    >
    > Gośc ma 1.000.000 zł (np. wygrał w lotto) i planuje wydatek za 500.000 zł
    > (jakaś nieruchomość za miastem).
    (...)
    > a może jednak warto pożyczyć od banku swoje własne piniędze ?
    (...)

    Casem warto, bo pieniądze mogą być potrzebne na bardzo krótko - np. do
    zapłacenia za towar, by go fizycznie dostać i sprzedać.

    Swego czasu taka operacja była możliwa w d. Banku Gdańskim.

    Dla banku to bardzo atrakcyjna propozycja - szczególnie, gdy klient nie
    ma czym spłacić zobowiązania.

    Pzdr: Witek