  • 1. Data: 2006-05-24 20:02:59
    Temat: Lukas - tabela kursów walut, prowizja za przewalutowanie.
    Od: Stefan <p...@g...com>

    Witajcie!

    Niedługo czeka mnie podróż do Austrii i chciałem się dowiedziec jak jest z
    płatnosciami za granicą kartą VE. Otoz na infolini dowiedzialem sie ze
    Lukas nie ma wlasnej tabeli kursów walut i rozlicza transakcje przez bank
    korespondencyjny (?) którym jest Raiffeisen; niestety nie potrafiła podać
    czy ich tabela jest uzywana do przeliczenia euro na zł; powiedziala ze
    dopiero po powrocie dowiem sie po jakim kursie moje płatnosci zostały
    przeliczone. Wszystko wydaje mi sie conajmniej dziwne, czy ktos potrafiłby
    mi wytłumaczyc mechanizm działania Lukasa jeśli chodzi o kursy walut?

    Chciałem sie tez dowiedziec ile wynosi prowizja za przewalutowanie, np. z
    CHF->EUR->ZŁ

  • 2. Data: 2006-05-24 21:27:31
    Od: "Piterson" <p...@h...plx>

    Stefan <p...@g...com> napisał(a):
> [...]
    > mi wytłumaczyc mechanizm działania Lukasa jeśli chodzi o kursy walut?
    >
    > Chciałem sie tez dowiedziec ile wynosi prowizja za przewalutowanie, np. z

    Rany, ale zamieszane informacje otrzymałeś... :))
    Jeśli chodzi o Raiffeisen Bank to rzeczywiście waluty są przeliczane po ich
    kursie, ale to dotyczy przelewów zagranicznych!!!
    Natomiast wszystkie zagraniczne transakcje kartowe rozliczane są po kursie
    BZ WBK obowiązującego w dniu księgowania danej operacji (nie po kursie
    obowiązującym w dniu dokonania przez Ciebie płatności kartą). Wszystkie
    operacje wykonane kartami LUKAS Banku rozliczane są w EUR, więc jeśli
    będziesz płacił w innej walucie, najpierw dana waluta zostanie przeliczona
    na EUR po kursie VISA (w tym wypadku CHF->EUR), a następnie po kursie BZ
    WBK na PLN (EUR->PLN). Rzeczywiście ciężko z góry określić jaką kwotą
    zostanie obciążone Twoje konto, ale można obliczyć sobie w przybliżeniu.

    Na początek polecam stronkę z kalkulatorem VISA:
    http://corporate.visa.com/pd/consumer_ex_rates.jsp

    a później stronk BZ WBK, np.
    http://www.centrum24.pl/kursy.html

    Mam nadzieję, że choć trochę pomogłem w wyjaśnieniu... :))

    Pozdrawiam,
    Piterson

  • 3. Data: 2006-05-25 06:59:23
    Od: Stefan <p...@g...com>

    Dnia Wed, 24 May 2006 23:27:31 +0200, Piterson napisał(a):

> [...]
    >
    > a później stronk BZ WBK, np.
    > http://www.centrum24.pl/kursy.html
    >
    > Mam nadzieję, że choć trochę pomogłem w wyjaśnieniu... :))

    Teraz rozumiem, wielkie dzięki za wyjaśnienie :)
    A jak jest z prowizją za przewalutowanie np. z CHF->EUR->ZŁ? (bo rozumiem
    ze to nie jest gratisowa operacja taka jak w przypadku EUR->ZŁ?)

  • 4. Data: 2006-06-06 18:50:23
    Od: "eko" <e...@h...pl>

    > Teraz rozumiem, wielkie dzięki za wyjaśnienie :)
    > A jak jest z prowizją za przewalutowanie np. z CHF->EUR->ZŁ? (bo rozumiem
    >
    > ze to nie jest gratisowa operacja taka jak w przypadku EUR->ZŁ?)

    Dla VE czyli karty płatniczej wydanej do konta jest to za darmo dla
    kredytwej VC się płaci (http://lukas.pl/download/TOPiO_VISA_Classic.pdf)
    1% wartości transakcji