  • 1. Data: 2002-03-12 08:15:20
    Temat: pytanie: III filar a belka?
    Od: j...@c...pl (Jacek Osiecki)

    Witam!

    Jak wyglada kwestia ubezpieczen z funduszem inwestycyjnym, ktore zostaly
    zawarte zanim ktokolwiek w ogole mowil o planach wprowadzenia podatku od
    lokat? Czy coroczne indeksacje nie sa np. traktowane jako zawarcie nowej
    umowy? Krotko mowiac... czy za 20 lat przy wyplacie emerytury okaze sie,
    ze 20% trzeba oddac zlodziejskiemu panstwu?

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki
    j...@c...pl

  • 2. Data: 2002-03-12 09:51:35
    Temat: Re: pytanie: III filar a belka?
    Od: "Kasia" <K...@e...pl>

> [...]
    > umowy? Krotko mowiac... czy za 20 lat przy wyplacie emerytury okaze sie,
    > ze 20% trzeba oddac zlodziejskiemu panstwu?

    Wydaje mi się (kiedys obiło mi się o uszy .. :-))) że ubezpieczenia - póki
    co nie są objete "belkowym". Wyjątek stanowi niestety ubezpieczenie z
    funduszem inwestycyjnym ...
    Jeśli oszczędzasz z myślą o dalekiej przyszłości, możesz wybrać jedną z
    takich polis ubezpieczeniowych, która gwarantuje Ci - w zamian za składkę -
    wypłatę pewnej kwoty po czasie określonym w umowie. Od tej kwoty nie płacisz
    podatku, bo to świadczenie, a nie zysk.
    Może inni grupowicze bedą mieli jakieś konkrety na ten temat ...
    Pozdroofka

  • 3. Data: 2002-03-12 16:49:57
    Od: "Wiesława Zaleska" <w...@s...pl>

    Użytkownik Jacek Osiecki <j...@c...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a

    > Jak wyglada kwestia ubezpieczen z funduszem inwestycyjnym, ktore zostaly
    > zawarte zanim ktokolwiek w ogole mowil o planach wprowadzenia podatku od
    > lokat?
    Nie są objęte podatkiem belki (zgodnie z zasadą ochrony praw nabytych i
    niedziałania prawa wstecz)

    > Czy coroczne indeksacje nie sa np. traktowane jako zawarcie nowej
    > umowy?
    Nie. Indeksacja jest urealnieniem składki.
    >Krotko mowiac... czy za 20 lat przy wyplacie emerytury okaze sie,
    > ze 20% trzeba oddac zlodziejskiemu panstwu?

    Nie:)))
    ---------Wiesława Zaleska---------------------------------------
    *** w...@s...pl * www.ePolisa.republika.pl ***
    ubezpieczenia, kredyty, doradztwo- fachowo, rzetelnie, konkretnie
    ------------

  • 4. Data: 2002-03-12 19:22:28
    Od: d...@i...pl (Adam S.)

    > Wydaje mi się (kiedys obiło mi się o uszy .. :-))) że ubezpieczenia - póki
    > co nie są objete "belkowym". Wyjątek stanowi niestety ubezpieczenie z
    > funduszem inwestycyjnym ...

    Tez mi sie tak obiło, niestety nie mam pod reka ustawy, ale z wkladki
    RZECZPOSPOLITEJ z 21022002 wynika ze dobrze nam sie z Katarzyna obijalo
    Rzepa powoluje sie na ust 1b art 30 ustawy /podobno definicja funduszy
    kapitalowych obciazonych belkowym/ i dalej konkluduje
    "oznaczac to moze ze dochody z wplat dokonanych w zwiazku z umowa
    ubezpieczenia na zycie zawarta przed ta data /1.12.01/ ale dokonane po tej
    dacie jezeli ubezpieczenie to jest powiazane z funduszem inwestycyjnym beda
    opodatkowane."
    Na Twoim miejscu poprosilbym jeszcze na pismie o odpowiedz na pismie
    ubezpieczyciela .

    pozd gren

    PS. Myslenie ze w Polsce prawo nie dziala wstecz jest powaznym bledem

    Wyroznij sie dzwiekiem! >>> http://sms.interia.pl/

  • 5. Data: 2002-03-13 08:22:20
    Od: "Kasia" <K...@e...pl>

    Użytkownik "Wiesława Zaleska" <w...@s...pl> napisał w
    wiadomości news:a6l85i$k5q$1@news.tpi.pl...

> [...]
    > *** w...@s...pl * www.ePolisa.republika.pl ***
    > ubezpieczenia, kredyty, doradztwo- fachowo, rzetelnie, konkretnie

    A ja pozwolę sobie sie niezgodzic. Kolega pytał o ubezpieczenie z funduszem
    inwestycyjnym .... kóre jest objete podatkiem.

    Pozdroofka

  • 6. Data: 2002-03-13 12:05:10
    Od: <m...@p...onet.pl>

    > Użytkownik Kasia <K...@e...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    > napisał:a6n22q$7uo$...@n...tpi.pl...

    > funduszem
    > owszem. ale pytanie było o ubezpieczenie z funduszem inwestycyjnym
    > 'założone' PRZED uchwaleniem ustawy. A te, AFAIK, podatkiem objęte nie są.

    Ubezpieczenie z funduszem inwestycyjnym założone PRZED wejściem w życie ustawy
    nie jest objęte podatkiem pod warunkiem, że jest zawarte na czas OKREŚLONY.
    Tymczasem większość ubezpieczeń na życie z funduszem inwestycyjnym jest
    zawierana na czas NIEOKREŚLONY. Już w listopadzie interweniowałem u mojego
    agenta z CU gdzie też mam taką polisę aby pozmieniali klientom umowy na czas
    określony ale nie byli tym zainteresowani i do końca łudzili się że umowy tego
    typu będą nieobelowane.

    Maciej K.

  • 7. Data: 2002-03-13 12:42:01
    Od: "Wiesława Zaleska" <w...@s...pl>

  • 8. Data: 2002-03-13 13:27:26
    Od: "Kasia" <K...@e...pl>

    Użytkownik "Wiesława Zaleska" <w...@s...pl> napisał w
    wiadomości news:a6ne0o$q4a$1@news.tpi.pl...

> [...]
    > owszem. ale pytanie było o ubezpieczenie z funduszem inwestycyjnym
    > 'założone' PRZED uchwaleniem ustawy. A te, AFAIK, podatkiem objęte nie są.

    A są ... te które są zawarte na czas nieokreślony - tak jak napisał Maciej
    Kowalkowski

    p.s. doradztwo fachowe powiada Pani ?

  • 9. Data: 2002-03-14 11:15:14
    Od: j...@c...pl (Jacek Osiecki)

    Dnia 13 Mar 2002 13:05:10 +0100, m...@p...onet.pl napisał(a):

    >Ubezpieczenie z funduszem inwestycyjnym założone PRZED wejściem w życie ustawy
    >nie jest objęte podatkiem pod warunkiem, że jest zawarte na czas OKREŚLONY.

    Czyli krótko mówiąc pozostaje jedynie olać ten durny popierdzielony kraj
    zarządzany przez bandę kretynów i złodziei...

    Niech tylko ktoś spróbuje mi zwrócić uwagę że nie płacę cła kupując u
    przemytnika...

    --
    Jacek Osiecki
    j...@c...pl