  • 1. Data: 2002-03-11 22:10:35
    Temat: Lista banków oraz formaty numerów
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Witajcie,

    mam problem natury programistycznej. Otórz piszę mały programik,
    który będzie miał opcję wystawiania przelewów. I chciałbym mieć:
    a) opcję weryfikacji poprawności numeru rachunku
    b) Listę banków, aby po wpisaniu numeru, nazwa banku pojawiała się
    automagicznie

    Co do (a) to były tu kiedyś odnośniki do stron z algorytmami
    sprawdzania, więc liczę na przypomnienie, a co do (b) to zupełnie nie
    mam pomysłu, skąd taką listę, w dodatku byłoby dobrze, stale
    aktualizowaną, brać...

    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 2. Data: 2002-03-11 23:09:02
    Temat: Re: Lista banków oraz formaty numerów
    Od: Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl>

    Tristan Alder <s...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    > sprawdzania, więc liczę na przypomnienie, a co do (b) to zupełnie nie
    > mam pomysłu, skąd taką listę, w dodatku byłoby dobrze, stale

    a) Chodzi Ci pewnie o weryfikację formatu IBAN (NRB). Można to robić
    ale ... i tak póki co zdecydowana większość numerów kont to numery
    'stare'. Czyli 8 cyfr wiodących, kreska a potem co się komu żywnie
    podoba (nawet litery - patrz konta w BRE zawierające w nazwie rzeczy
    typu PLNCURR)

    b) Bazą banków zarządza KIR. Prawdę mówiąc nie wiem czy gdzieś to
    publikują czy może sprzedają, ale na ich stronach bym szukał.

    --
    ( Marcin Kasperski | Communication takes place between people, documents )
    ( http://www.mk.w.pl | are secondary. (Booch) )

  • 3. Data: 2002-03-12 07:24:42
    Od: "bwwald" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > a) opcję weryfikacji poprawności numeru rachunku
    > b) Listę banków, aby po wpisaniu numeru, nazwa banku pojawiała się

    Jesli chodzi o punkt b):
    http://faq4pbb.netforia.pl/baza/

    Waldek

  • 4. Data: 2002-03-12 07:43:20
    Od: p...@p...onet.pl (Pedroz)

    On 2002-03-11 at 23:10 Tristan Alder wrote:
    > mam problem natury programistycznej. Otórz piszę mały programik,
    >który będzie miał opcję wystawiania przelewów. I chciałbym
    mieć:
    >a) opcję weryfikacji poprawności numeru rachunku

    Swego czasu znalazlem cos takiego:

    http://www.skaruz.com/prog/konto.php
    http://wipos.p.lodz.pl/zylla/ut/js-pesel.html
    http://republika.pl/stepa/cyfra.htm
    http://www.zbp.pl/prezentacja/NRB%20lipiec7L%202000P
    RIM.zip

    Mam nadzieje, ze sie przyda :)
    --
    pzdr
    Pedroz [BB]

    --

    Tego nie znajdziesz w żadnym sklepie!
    [ http://oferty.onet.pl ]

  • 5. Data: 2002-03-12 08:00:09
    Od: <m...@w...pl>

    > b) Listę banków, aby po wpisaniu numeru, nazwa banku pojawiała się
    > automagicznie

    cos takiego jest na stronie KIR S.A. - uaktualniane dwa razy w miesiącu
    http://www.kir.com.pl/aktualnosci.nsf/e4b4521fa74f55
    0dc12568ce002cbadf/beb10f9d8
    d39e182c1256a4800348b12?OpenDocument