  • 1. Data: 2005-01-26 23:41:19
    Temat: przewalutowanie kredytu
    Od: "trainer" <t...@p...org>

    Witam,
    chyba dojrzewam do tego, aby mój kredyt w PLN przewalutować na CHF.
    Kiedy go brałem to WIBOR był najniższym od lat poziomie a franki drożały
    nieprzerwanie, ale teraz się sytuacja zmieniła - kiedy buduję sobie różne
    scenariusze pt. co by było gdyby CHF kosztował tyle i tyle, to wygląda na
    to, że potrzeba by naprawdę sporego wzrostu kursu franka, abym musiał płacić
    tyle co w złotówkach. Ale skoro tak spadał przez pół roku, to może teraz
    właśnie zacznie rosnąć na złość?

    Obecnie robię obserwacje w skali mikro - jakie banki oferują jakie warunki,
    z zainteresowaniem czytam posty tutaj np. o Mille itd., brakuje mi jeszcze
    dwóch elementów w mojej układance:

    1. jakiejś przekonującej prognozy co do kursów CHF / PLN przynajmniej w
    najbliższym roku (wiem, że to trochę wróżenie z fusów, ale jak się poczyta
    coś sensownego, to człowiek przynajmniej racjonalizuje sam przed sobą -
    "poczekałem z tym do marca, bo tak przewidywała większość analityków" :-)))

    2. informacji o rynku opcji na waluty itp. - niby wiem, że gdzieś tam coś
    jest, że można kupić jakieś opcje, które można wykorzystać jako
    zabezpieczenie przed ryzykiem kursowym, ale nie wiem dokładnie gdzie co i
    jak, więc chętnie bym poczytał i coś dla siebie spróbował dopasować

    Gdybyście mogli wskazać mi jakieś ciekawe linki, moja wdzięczność nie
    miałaby granic.
    Chętnie też poczytam opinie tych, którzy zastanawiają się nad
    przewalutowaniem kredytu

    pozdrawiam
    trainer.