  • 11. Data: 2002-01-15 14:56:57
    Temat: Re: przelewy na rzecz osb trzecich
    Od: "Cezary Farynowski" <c...@i...pl>

    > nie wiem jak gdzie indziej, ale w BSK wygląda to tak, że dostają
    przelew z
    > wyszególnionymi
    >
    > Moje imię, nazwisko adres
    > Mój numer konta
    >
    > Imię nazwisko adres PŁATNIKA
    > NUMER NIP, PESEL ITP PŁATNIKA
    > i resztę danych (kwota, okres numer deklaracji ) PŁATNIKA

    Nie jest to zgodne z Ustawa z dnia 13 października 1998 r. o systemie
    ubezpieczeń społecznych (Dz.U. nr 137), gdzie mowa jest o regulowaniu
    zobowiązań wobec ZUS w formie bezgotówkowej z rachunku bankowego
    płatnika składek. Czyli teoretycznie nie można ze swojego rachunku
    zapłacić ZUS za kogoś innego (dla kogo nie jest się płatnikiem
    składek).
    Nie wiem jakie są sankcje (pewnie ustawodawca zapomniał), ale jak ktoś
    lubi po kilku latach udowadniać, że nie jest wielbłądem, to proszę
    bardzo. "Czarna dziura" wchłonie każdą wpłatę, a niestety to, że ZUS
    nie potrafi albo nie może jej zidentyfikować jest jak na razie
    problemem płatnika.

    CEZ

    PS
    Niektóre banki mają w formacie ZUS wpisane na stałe dane płatnika i
    wpłaty na rzecz innej osoby z tego rachunku (zmiana nr deklaracji czy
    identyfikatora płatnika nic nie daje) i tak będą przypisane do
    adresata przelewu i do czasu "wyjaśnienia sprawy" zasilają konto
    realizującego wpłatę.

  • 12. Data: 2002-01-15 15:15:18
    Od: Grzegorz Skaruz <g...@s...com>

    Pięknego dnia Tue, 15 Jan 2002 15:56:57 +0100 "Cezary Farynowski"
    <c...@i...pl> napisał:

> [...]
    >bardzo. "Czarna dziura" wchłonie każdą wpłatę, a niestety to, że ZUS
    >nie potrafi albo nie może jej zidentyfikować jest jak na razie

    Rozumiem, ze w mojej styuacji (rodzice robia miesiecznie 3 przelewy do
    ZUSu, a obecnie maja konto w BGZ i lacznie z prowadzeniem i tymi
    przelewami placa ok. 60PLN) w takim razie "najbezpieczniej" jest
    zalozyc konto firmowe w Inteligo i placic miesiecznie tylko po 0.99 za
    przelew.
    --
    Grzegorz Skaruz # http://www.skaruz.com # g...@s...com
    "My favourite mythical creature? The honest politician."

  • 13. Data: 2002-01-15 16:29:33
    Od: "Cezary Farynowski" <c...@i...pl>

> [...]
    > przelewami placa ok. 60PLN) w takim razie "najbezpieczniej" jest
    > zalozyc konto firmowe w Inteligo i placic miesiecznie tylko po 0.99

    Wygląda na to, że tak :-)
    Nie wiem czy gdzieś wyjdzie taniej, chyba żeby płacili ze swojego
    RORu - ......... dyskusji, która za chwilę się rozwinie? - na temat
    używania ROR do DG.....- nie czytaj :-))

    CEZ

  • 14. Data: 2002-01-15 18:55:22
    Od: "Bogdan" <b...@h...pl>

    Polecałbym do tego mBank. Daje się tam zmienić nazwę i adres nadawcy na
    dowolny. Dla odbiorcy są wydoczne tylko te dane które wpiszesz - rzecz
    sprawdzona.
    Mam złe doświadczenia z innymi bankami. Płaciłem za swoją i ojca telewizję
    kablową. Każdy klient ma indywidualne konto, z trzyczłonowym numerem, gdzie
    ostatni człon identyfikuje klienta. Szło dobrze do czasu kiedy PBK
    "zmodernizował" system z Tabo na Profile i zjadł ostatni człon. Kablówka
    zaczęła księgować ręcznie takie przelewy według nazwiska i imienia - mojego
    rzecz jasna. Tata miał dwa miesiące do tyłu, ja dwa do przodu.

  • 15. Data: 2002-01-16 08:05:36
    Od: "Slawek Kos" <s...@i...net.pl>

    Użytkownik Pablos <d...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a219pl$glb$...@n...tpi.pl...

    > robiłem taki przelew z BSK za mojego szwagra (raz się nie wyrobił na
    pocztę
    > a nie mogę go namówić do załozenia konta) i przeszło,

    Przeszlo bo to jest wykonalne, co nie znaczy ze zgodne z przepisami.

    > nikt nie miał o to pretensji,

    Skad wiesz. Po prostu nikt nie zglosil tobie tych pretensji

    > aczkolwiek to nie jest wytłumaczenie, bo przy takim porządku jak
    > mają w ZUS to mogą się im pojawić pretensje za 5 lat

    No wlasnie.

    > technicznie to przechodzi a sam jestem ciekaw co ZUS na to, ale "na zdrowy
    > rozum" to nie powinni mieć nic przeciwko, pieniądze do nich docierają,
    mają
    > dane płatnika które chcą mieć, to co ich obchodzi z jakiego to konta
    > wpłynęło ...

    Ja tylko niesmialo przypomne dysktantom - uczstnikom tego watku ze ZUS ma
    taki druczek (nazwa gdzies mi uciekla) na ktorym PLATNIK deklaruje z jakiego
    konta (podaje sie NUMER KONTA) bedzie uiszczal skladki...;-)

    --
    Pozdrowienia
    ---