    From: "Cezary Farynowski" <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: przelewy na rzecz osb trzecich
    Date: Tue, 15 Jan 2002 15:56:57 +0100

    > nie wiem jak gdzie indziej, ale w BSK wygląda to tak, że dostają
    przelew z
    > wyszególnionymi
    >
    > Moje imię, nazwisko adres
    > Mój numer konta
    >
    > Imię nazwisko adres PŁATNIKA
    > NUMER NIP, PESEL ITP PŁATNIKA
    > i resztę danych (kwota, okres numer deklaracji ) PŁATNIKA

    Nie jest to zgodne z Ustawa z dnia 13 października 1998 r. o systemie
    ubezpieczeń społecznych (Dz.U. nr 137), gdzie mowa jest o regulowaniu
    zobowiązań wobec ZUS w formie bezgotówkowej z rachunku bankowego
    płatnika składek. Czyli teoretycznie nie można ze swojego rachunku
    zapłacić ZUS za kogoś innego (dla kogo nie jest się płatnikiem
    składek).
    Nie wiem jakie są sankcje (pewnie ustawodawca zapomniał), ale jak ktoś
    lubi po kilku latach udowadniać, że nie jest wielbłądem, to proszę
    bardzo. "Czarna dziura" wchłonie każdą wpłatę, a niestety to, że ZUS
    nie potrafi albo nie może jej zidentyfikować jest jak na razie
    problemem płatnika.

    CEZ

    PS
    Niektóre banki mają w formacie ZUS wpisane na stałe dane płatnika i
    wpłaty na rzecz innej osoby z tego rachunku (zmiana nr deklaracji czy
    identyfikatora płatnika nic nie daje) i tak będą przypisane do
    adresata przelewu i do czasu "wyjaśnienia sprawy" zasilają konto
    realizującego wpłatę.