  • 1. Data: 2007-10-03 15:40:31
    Temat: przelew z konta służbowego na prywatne
    Od: "Ryszard" <r...@b...adresu.pl>

    Firma przelewa mi pieniądze na moje prywatne konto z opisem w tytule
    przelewu: "zaliczka na zakup materiałów i paliwa".Potem tę zaliczkę
    rozliczam na podstawie faktur zakupu.Czy to jest zgodne z prawem? Czy np.US
    może uznać to jako darowiznę lub wynagrodzenie?

  • 2. Data: 2007-10-03 16:02:19
    Temat: Re: przelew z konta służbowego na prywatne
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 3 Paź, 17:40, "Ryszard" <r...@b...adresu.pl> wrote:
> [...]
    > rozliczam na podstawie faktur zakupu.Czy to jest zgodne z prawem? Czy np.US
    > może uznać to jako darowiznę lub wynagrodzenie?

    Lepiej niech wyrobia i przekaza ci firmowa karte kredytowa (np.
    Lukasbank widzialem ma dosyc szeroka oferte.) z ktorej bedziesz
    oplacal takie wydatki.
    http://www.lukasbank.pl/obanku_aktualnosci.asp#w289
    Wzglednie niech wykupia karte prepaid na okaziciela i ja doladowuja w
    miare potrzeb
    http://www3.ingbank.pl:80/u235/navi/37911

    Popytaj moze na jakiejs grupie o podatkach czy ksiegowosci, ale tak
    "na nosa" nie wyglada mi to prawidlowo. Zwlaszcza, jesli mialbys z
    tego sie tlumaczyc po kilku latach, juz nie pracujac w tej firmie.

  • 3. Data: 2007-10-03 16:16:19
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Popytaj moze na jakiejs grupie o podatkach czy ksiegowosci, ale tak
    "na nosa" nie wyglada mi to prawidlowo.

    Aleś go nastraszył. Zakładając, że firma zatrudnia go na umowę o pracę to
    jest ona (ta firma znaczy się) do odprowadzania odpowiednich zusów i
    podatków. I to jest problem TYLKO tej firmy.

    > Zwlaszcza, jesli mialbys z
    tego sie tlumaczyc po kilku latach, juz nie pracujac w tej firmie.

    Po kilku latach to niespodziewanego spamu z urzędów się nie odbiera.

    /*-+

  • 4. Data: 2007-10-03 20:28:57
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Ryszard" <r...@b...adresu.pl> writes:

> [...]
    > rozliczam na podstawie faktur zakupu.Czy to jest zgodne z prawem? Czy np.US
    > może uznać to jako darowiznę lub wynagrodzenie?

    Praktyka stosowana dosc szeroko, nie wiem co by w tym mialo byc
    zlego ale specjalista nie jestem.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 7. Data: 2007-10-03 23:32:00
    Od: "Piotr" <p...@c...cz>

    > Praktyka stosowana dosc szeroko, nie wiem co by w tym mialo byc
    > zlego ale specjalista nie jestem.

    przyklad prezydenta ktory wplaca na konto mamusi... ostatnio byly rozne
    opinie - jedni twierdzili ze nie mozna inni ze mozna...

    ale jest stosowane w wielu firmach i nigdy sie nie spotkalem z zadnymi
    zastrzezeniemi...

    identycznie funkcjonuje kasa - czyli kasa wyplaca zalicze w gotowce ,
    pracownik cos kupuje i sie rozlicza...

    jesli tylko prawodlowo taka zaliczka zostanie rozliczona - to nie ma
    problemu czy zostala przez pracownika pobrana w gotowce czy tez w formie
    przelewu

    Pozdr.,
    Piotr

  • 5. Data: 2007-10-03 23:32:00
    Od: "Piotr" <p...@c...cz>

  • 6. Data: 2007-10-03 23:32:00
    Od: "Piotr" <p...@c...cz>

  • 8. Data: 2007-10-04 00:27:29
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 4 Paź, 01:32, "Piotr" <p...@c...cz> wrote:

    > jesli tylko prawodlowo taka zaliczka zostanie rozliczona - to nie ma
    > problemu czy zostala przez pracownika pobrana w gotowce czy tez w formie
    > przelewu

    Moje watpliwosci powstaly miedzy innymi w zwiazku z odbywajaca sie
    jakis czas temu dyskusja na temat depozytu nieprawidlowego.
    Dlatego uwazam, ze sluzbowa KK czy prepaid bylyby pewniejsza forma.
    Dodatkowo - takie pieniadze na koncie prywatnym moga teoretycznie (no
    bo to smieszne kwoty by byly) dac jakies odsetki pracownikowi, lub
    przykryc na jakis czas wykorzystany limit debetowy, chroniac go przed
    placeniem odsetek od przywatnych wykorzystanych pieniedzy z limitu.

    Wiem, ze pisze o upierdliwym podejsciu do tematu, ale moze sie zdazyc
    upierdliwa kontrola z US. Bylem swiadkiem, jak kontroli z US trzeba
    bylo przedstawic logi z systemu, zeby udowodnic ze wdrozone
    oprogramowanie faktycznie zostalo odebrane i wykorzystywane przez
    userow w dniu zaplaty za wykonane prace.

    No i pytanie, czy przy powyzszych zaliczkach jest wypelniana cala
    papierkologia podobnie jak przy zaliczkach gotowkowych? Wniosek o
    zaliczke, akceptacja z adnotacja "wyplacic przelewem" ?

  • 9. Data: 2007-10-04 07:05:05
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Piotr" <p...@c...cz> writes:

    > przyklad prezydenta ktory wplaca na konto mamusi... ostatnio byly
    > rozne opinie - jedni twierdzili ze nie mozna inni ze mozna...

    To jednak zupelnie inna sprawa i to jest ten ich depozyt nieprawidlowy.
    Swoja droga, bedacy glupota (w sensie podatku i w ogole wymyslenia
    okreslenia), podobnie jak opodatkowanie niektorych rzeczy, ktore on
    mial omijac.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 10. Data: 2007-10-04 07:09:27
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    krzysztofsf <k...@w...pl> writes:

    > Dlatego uwazam, ze sluzbowa KK czy prepaid bylyby pewniejsza forma.

    W przypadku kontroli CBA zleconej osobiscie przez samego premiera,
    pewnie tak :-)

> [...]
    > przykryc na jakis czas wykorzystany limit debetowy, chroniac go przed
    > placeniem odsetek od przywatnych wykorzystanych pieniedzy z limitu.

    Pewnie za malo by liczyc podatek. Przeciez jest limit, powyzej ktorego
    nie mozna placic "gotowkowo".

    > Wiem, ze pisze o upierdliwym podejsciu do tematu, ale moze sie zdazyc
    > upierdliwa kontrola z US.

    A to zawsze.

    > No i pytanie, czy przy powyzszych zaliczkach jest wypelniana cala
    > papierkologia podobnie jak przy zaliczkach gotowkowych? Wniosek o
    > zaliczke, akceptacja z adnotacja "wyplacic przelewem" ?

    Mysle ze tak, w ogole jakas podkladka musi na to byc.
    --
    Krzysztof Halasa