  • 1. Data: 2007-10-02 17:31:11
    Temat: reklamacja, kradziez(?) - bardzo prosze o pomoc
    Od: "max" <m...@g...pl>

    witam,

    Mam nastepujacy problem - posiadam kredyt hipoteczny 110% wartosci
    nieruchomosci w pewnym banku - wszytkie transze zostaly przelane do
    dewelopera, mieszkanie przekazane a ostatnia transza kredytu w wysokoci 10%
    wartosci miala zostac przekazana na moje konto. Niestety bank sie pomylil i
    przelal na konto dewelopera a dodatkowo obciazyl mnie wysoka oplata za
    roznice kursowe, nie wspominajac z przelew zostal wykonany po zlym kursie
    (sprzedazy a nie kupna). Jest to ewidentnia wina banku, a deweloper wcale
    nie musi oddac nieslusznie przelanych pieniedzy.

    Moje pytanie jest takie - gdzie moge zglosic (odpowiednik sadu
    konsumenckiego ale zajmujacy sie sprawami bankowymi) z wyjatkiem mediow zeby
    szybko odzyskac pieniadze? Jestem zdesperowany i moge isc z tym do gazety
    (jakby nie bylo zostalem okradziony, a taki blad jak bardzo nieprofesjonalny
    sposob zalatwienia sprawy mocno nadszarpnie reputacje banku - pracwonicy
    udawali nieswiadomych sytuacji liczac ze zdarza szybko sprawe odkrecic nim
    sie zorientuje) ale moze istnieje jakis lepszy sposob. Na razie minal 3
    dzien od blednego przelewu i sprawa nie posunela sie do przodu a wykonawcy i
    dostawcy domagaja sie pieniedzy.......co robic?

    pozdrawiam,
    max

  • 2. Data: 2007-10-02 18:21:40
    Temat: Re: reklamacja, kradziez(?) - bardzo prosze o pomoc
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    max pisze:
    [...]

    > (sprzedazy a nie kupna). Jest to ewidentnia wina banku, a deweloper wcale
    > nie musi oddac nieslusznie przelanych pieniedzy.

    Jak to nie musi ?

    Rozmawiałeś z nim ?
    Bo może wystarczy poprosić, żeby Ci przelali nadwyżkę. A do banku
    reklamację jeśli byłbyś stratny na kursie.

    KJ

  • 3. Data: 2007-10-02 20:23:36
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > dostawcy domagaja sie pieniedzy.......co robic?

    1. Złożyć pisemną reklamację w Oddziale. Jak nie pomoże wysłać drugą do
    Centrali.
    2. Arbiter bankowy - on zajmuje się rostrzyganiem sporów pomiedzy bankiem a
    klientem. Więcej mozna się dowiedzieć np tu
    http://www.bankier.pl/fo/multiarticle.html?article_i
    d=730927&position=2
    3. Sprawa Sądowa

    Btw. Deweloper pieniądze musi oddać (bezpodstawne wzbogacenie)

    Darek

  • 4. Data: 2007-10-02 20:49:11
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:fdu9cd$nej$1@news.onet.pl, *Darek* wrote:

    > Btw. Deweloper pieniądze musi oddać (bezpodstawne wzbogacenie)

    Ale to juz sprawa banku czy chce zeby mu deweloper oddal te pieniadze.

    Wedlug mnie on jako klient powienien skladac reklamacje ze nie otrzymal tych
    10% na *swoje* konto. Nic go nie powinno obchodzic gdzie bank je sobie
    wplacil. Wazne ze on jako klient ich nie otrzymal.

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 5. Data: 2007-10-02 21:25:01
    Od: "max" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Darek" <n...@p...maila.pl> napisał w wiadomości
    > 2. Arbiter bankowy - on zajmuje się rostrzyganiem sporów pomiedzy bankiem

    dzieki za info - chociaz w tym przypadku na niewiele sie zda - z art. wynika
    ze arbiter zostrzyga spory ktorych wartosc nie przekracza 8 tys. zl a a ta
    jest znacznie wyzsza....

    pozdr,
    max

  • 6. Data: 2007-10-02 21:58:44
    Od: "Tomek." <p...@o...pl>

    Użytkownik "max" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > dzieki za info - chociaz w tym przypadku na niewiele sie zda - z art.
    > wynika ze arbiter zostrzyga spory ktorych wartosc nie przekracza 8 tys. zl

    piszesz do banku reklamacje i zaproponuj od razu wysokosc zadoscuczynienia.
    Mojej kolezance mBank tez zrobil takiego psikusa,
    dostala kilka tysiecy bo tyle stracila na tym ze na czas nie dostala
    pieniedzy.

    pzdr
    tomek

  • 7. Data: 2007-10-03 16:34:28
    Od: Katie <n...@w...pl>

    max napisał(a):
    Jest to ewidentnia wina banku, a deweloper wcale
    > nie musi oddac nieslusznie przelanych pieniedzy.

    Musi oddać niesłusznie przelane pieniądze. Jeśli nie będzie chciał, to
    bank sam je od niego wyegzekwuje.
    Złóż reklamację, żądając zwrotu kwoty przelanej na konto
    dewelopera+kwoty jaką zapłaciłeś za te różnice kursowe+kwoty strat
    spowodowanych przez nieterminową wpłatę środków na konto

  • 8. Data: 2007-10-03 18:26:30
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Tue, 02 Oct 2007 20:21:40 +0200, Kamil Jońca
    <k...@p...onet.pl> wrote:

    >Jak to nie musi ?
    >
    >Rozmawiałeś z nim ?
    >Bo może wystarczy poprosić, żeby Ci przelali nadwyżkę. A do banku
    >reklamację jeśli byłbyś stratny na kursie.

    Ale to nei jest jego problem, tylko banku.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 9. Data: 2007-10-03 18:26:47
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Tue, 2 Oct 2007 22:23:36 +0200, "Darek" <n...@p...maila.pl> wrote:

    >Btw. Deweloper pieniądze musi oddać (bezpodstawne wzbogacenie)

    Ale bankowi.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 10. Data: 2007-10-03 18:27:13
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Tue, 2 Oct 2007 23:25:01 +0200, "max" <m...@g...pl> wrote:

    >dzieki za info - chociaz w tym przypadku na niewiele sie zda - z art. wynika
    >ze arbiter zostrzyga spory ktorych wartosc nie przekracza 8 tys. zl a a ta
    >jest znacznie wyzsza....

    No to prawnik i sąd. Bedzie szybko.
    --
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356