  • 1. Data: 2007-12-03 19:23:35
    Temat: prowizja za placenie karta kredytowa - czy to legalne?
    Od: adp <a...@p...onet.pl>

    Witam

    Czy moze mi ktos wyjasnic, czy taka praktyka sklepu Sirius.pl jest
    legalna...
    Zalaczam zrzut ze strony wyboru platnosci przy zamowieniu towaru:

    ====
    Sposób zapłaty
    Przelewem bankowym na konto

    ING Bank Śląski S.A. 88 1050 1100 1000 0022 7621 4091

    lub

    BRE Bank S.A. 63 1140 1010 0000 5083 8500 1001

    UWAGA!!! Kwota przelewu wraz z kosztami wysyłki zostanie podana
    telefonicznie podczas potwierdzenia zamówienia.

    Za pobraniem - przy odbiorze przesyłki Zapłacę na miejscu w salonie
    Raty

    Kredyty w Invest Kredyt lub Lukas Bank

    Leasing Kartą kredytową

    Akceptowane karty kredytowe to Visa, Mastercard, Eurocard, JCB,
    Diners Club, PBK Styl, Polcard Bis. Prowizja za autoryzację wynosi 2%
    wartości zamówienia.
    ====

    Jak widac, za przyjecie zaplaty karta kredytowa licza sobie prowizje.
    Mimo to znaczki graficzne kart (VISA, MasterCard i in.) sa na glownej
    stronie sklepu.

    Ciekawy jestem, czy to jest legalna praktyka, czy tez lamanie zasad -
    czy ktos sie orientuje? Z tego co wiem, 'normalny' sklep nie moze
    sobie naliczac prowizji za przyjecie platnosci kartą...

    Z gory dzieki za odpowiedzi

    Pozdrawiam
    Adam P.

  • 2. Data: 2007-12-03 19:34:47
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 3 Gru, 20:23, adp <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Ciekawy jestem, czy to jest legalna praktyka, czy tez lamanie zasad -
    > czy ktos sie orientuje?

    Duzo sklepow internetowych tak ma
    Jestes informowany przed zakupem o narzucie.
    Jesli czesto kupujesz w takich sklepach na wieksze kwoty a zalezy ci
    na platnosciach z GP warto zaopatrzyc sie w karte z BZWBK i placic
    przelewem z karty splacanym bezprowizyjnie w GP platnym 3 zl
    niezaleznie od wysokosci.

    >Z tego co wiem, 'normalny' sklep nie moze
    > sobie naliczac prowizji za przyjecie platnosci kartą...

    Moze przerzucic na klienta.
    Podobno czasem sie zdarza - osobiscie nie spotkalem

  • 3. Data: 2007-12-03 19:41:11
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    adp <a...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    > czy ktos sie orientuje? Z tego co wiem, 'normalny' sklep nie moze
    > sobie naliczac prowizji za przyjecie platnosci kartą...

    W tej formie nie jest to legalne. Sklepowi nie wolno doliczac niczego
    powyzej ceny detalicznej towaru.

    Natomiast legalne jest stosowanie rabatu dla osob placacych gotowka.
    Prawie to samo, a jednak...

    MJ

  • 4. Data: 2007-12-03 19:51:38
    Od: Marcin Lubojański <k...@o...pl>

    Michal Jankowski pisze:

    > W tej formie nie jest to legalne. Sklepowi nie wolno doliczac niczego
    > powyzej ceny detalicznej towaru.
    >
    > Natomiast legalne jest stosowanie rabatu dla osob placacych gotowka.
    > Prawie to samo, a jednak...

    Wg ciebie wszystkie tanie linie lotnicze prowadzą działalność
    przestępczą ;-P

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    jędrny biust

  • 5. Data: 2007-12-03 19:55:18
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Mon, 3 Dec 2007 11:23:35 -0800 (PST), adp <a...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >czy ktos sie orientuje? Z tego co wiem, 'normalny' sklep nie moze
    >sobie naliczac prowizji za przyjecie platnosci kartą...

    Złamanie zasad, jeśli w momencie przedstawienia ceny towaru, która
    akceprujesz nie masz informacjio o dodatkowych opłatach, to sklep
    olewa umiowę, jaką zawarłeś z nim.
    Oferta bowiem jest wiążąca w momencie w którym Ty wyrazasz wolę jej
    przyjęcia. A oferta wówczas zawiera dwa elementy:
    1. Mozliwości płatności w okreslony sposób, czyli równiez kartami
    kredytowymi
    2. Ceny jaką zapłacisz przy użyciu sposobów płatności, jakie są
    okreslone w p. 1.

    Doliczanie potem opłat za formę płatności nie jest zatem elementem
    oferty, jaką przyjąłeś. Inspekcja Handlowa powinna zrobić z tym
    porządek, o ile ją zawiadomisz.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 6. Data: 2007-12-03 19:55:39
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Mon, 3 Dec 2007 11:34:47 -0800 (PST), krzysztofsf
    <k...@w...pl> wrote:

    >Duzo sklepow internetowych tak ma
    >Jestes informowany przed zakupem o narzucie.

    Ale tutaj jest informowany PO.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 7. Data: 2007-12-03 19:56:17
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 3 Gru, 20:41, Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:
    .

    > W tej formie nie jest to legalne. Sklepowi nie wolno doliczac niczego
    > powyzej ceny detalicznej towaru.

    A za dostawe wolno?

    Zbyt duzo sklepow w necie to stosuje, zeby nie mieli na to podstawy
    prawnej. Chociazby taka, ze klient ma prawo zwrocic towar w przeciagu
    10 dni bez podania przyczyny - i na bazie tego jakies uregulowania.

    Bylo tu kilka dyskusji w tym i rowniez o tym, ze wlasciwie nie ma jak
    wyegzekwowac nawet od zwyklego sklepu jesliby wprowadzil narzut za
    platnosc karta z podaniem tego do wiadomosci przed zaplata.

  • 8. Data: 2007-12-03 20:02:30
    Od: adp <a...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Doliczanie potem opłat za formę płatności nie jest zatem elementem
    > oferty, jaką przyjąłeś. Inspekcja Handlowa powinna zrobić z tym

    Informacja o prowizji za autoryzacje pojawila sie zanim nacisnalem
    klawisz 'Zamawiam!'. Ale po tym, jak wyszujujac przedmiot wyszukiwarka
    w sklepie otrzymalem jego opis wraz z cena detaliczna.
    Jest wiec to legalne?

  • 9. Data: 2007-12-03 20:03:18
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 3 Gru, 20:55, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
    wrote:

    > Ale tutaj jest informowany PO.

    Nie sprawdzalem tego sklepu, ale we wszystkich w ktorych dotychczas
    widzailem taka opcje, byla to jedna z opcji do wyboru - przelew,
    karta, szybkie (czy jakostak) platnosci, platnosc przy odbiorze.

    Klient decyduje sie, ktora opcje zaplaty wybiera, akceptujac
    ewentualne koszty dodatkowe.

  • 10. Data: 2007-12-03 20:08:01
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 3 Gru, 21:02, adp <a...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > klawisz 'Zamawiam!'. Ale po tym, jak wyszujujac przedmiot wyszukiwarka
    > w sklepie otrzymalem jego opis wraz z cena detaliczna.

    A jakbys placil za pobraniem tez bys sie oburzyl, ze jest wyzsza cena?
    Na 100%, ze jeslibys poszukal na stronie warunkow dostawy i platnosci,
    mialbys te informacje - ja zaczynam od tego.

    Zreszta z powyzszego powodu zrezygnowalem z pewnego zakupu KK do
    pozniejszego rozlozenia na raty, w sklepie internetowym, bo tam gdzie
    byly dobre ceny byly narzuty, a w sklepach bez narzutow ceny byly
    nieciekawe (elektronika).