  • 11. Data: 2007-12-03 20:29:43
    Temat: Re: prowizja za placenie karta kredytowa - czy to legalne?
    Od: adp <a...@p...onet.pl>

    > A jakbys placil za pobraniem tez bys sie oburzyl, ze jest wyzsza cena?
    > Na 100%, ze jeslibys poszukal na stronie warunkow dostawy i platnosci,
    > mialbys te informacje - ja zaczynam od tego.
    >
    > Zreszta z powyzszego powodu zrezygnowalem z pewnego zakupu KK do
    > pozniejszego rozlozenia na raty, w sklepie internetowym, bo tam gdzie
    > byly dobre ceny byly narzuty, a w sklepach bez narzutow ceny byly
    > nieciekawe (elektronika).

    Nie chodzi o to, czy sie oburzam. Szczerze mowiac, nie kupilem w ogole
    u nich, tylko gdzie indziej - za gotówkę. Szybkie przeliczenie mowi,
    ze 2% za GP to stawka na poziomie karnych odsetek - patrzac
    kategoriami RRSO. Wiec to generalnie KIEPSKI interes :)

    Pytam przez ciekawosc. Bo idac za analogia, powinny zdarzac sie
    podwojne metki w zwyklych sklepach (cena detaliczna i cena detaliczna
    przy platnosci karta) - byloby to chyba rownie legalne. A ja takich
    nigdy nie widzialem - stad moj wniosek, ze tak nie wolno. Moze bledny
    i dlatego pytam :)

  • 12. Data: 2007-12-03 20:31:36
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2007-12-03 21:08, krzysztofsf stwierdził, że:
    > A jakbys placil za pobraniem tez bys sie oburzyl, ze jest wyzsza cena?

    Znaczy się cena towaru przy przedpłacie i pobraniu jest różna, czy też
    różnicą jest koszt wysyłki?

    --
    Marcin Nowakowski
    MCR@IRC, ICQ UIN: 53375070, GG: 1824096, GSM: +48 722 099970,

  • 13. Data: 2007-12-03 20:34:40
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Mon, 3 Dec 2007 12:03:18 -0800 (PST), krzysztofsf
    <k...@w...pl> wrote:

    >Nie sprawdzalem tego sklepu, ale we wszystkich w ktorych dotychczas
    >widzailem taka opcje, byla to jedna z opcji do wyboru - przelew,
    >karta, szybkie (czy jakostak) platnosci, platnosc przy odbiorze.
    >
    >Klient decyduje sie, ktora opcje zaplaty wybiera, akceptujac
    >ewentualne koszty dodatkowe.

    Za późno. A dokładniej - jeśli wcześniej, przed włożeniem towaru do
    koszyka, czy innej formy zaakceptowania ceny towaru kupujący był
    informowany o możliwych sposobach płatności, to późniejsze zmiany ceny
    sa niedopuszczalne.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 14. Data: 2007-12-03 20:35:03
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Mon, 03 Dec 2007 20:51:38 +0100, Marcin Lubojański
    <k...@o...pl> wrote:

    >Wg ciebie wszystkie tanie linie lotnicze prowadzą działalność
    >przestępczą ;-P

    Nie prowadzą działalności w Polsce.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 15. Data: 2007-12-03 20:36:11
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Mon, 3 Dec 2007 11:56:17 -0800 (PST), krzysztofsf
    <k...@w...pl> wrote:

    >A za dostawe wolno?

    Tak. Bo domyślnie towar ma byc wydany w siedzibie sprzedającego.

    >Zbyt duzo sklepow w necie to stosuje, zeby nie mieli na to podstawy
    >prawnej. Chociazby taka, ze klient ma prawo zwrocic towar w przeciagu
    >10 dni bez podania przyczyny - i na bazie tego jakies uregulowania.

    Nie maja podstawy.

    >Bylo tu kilka dyskusji w tym i rowniez o tym, ze wlasciwie nie ma jak
    >wyegzekwowac nawet od zwyklego sklepu jesliby wprowadzil narzut za
    >platnosc karta z podaniem tego do wiadomosci przed zaplata.

    banalnie, Inspekcją handlową, polecam wątek za alt.pl.voip. gdzie
    niejaki Szopa za pomoca IH zostal pogoniony.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 16. Data: 2007-12-03 20:36:51
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Mon, 3 Dec 2007 12:02:30 -0800 (PST), adp <a...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >klawisz 'Zamawiam!'. Ale po tym, jak wyszujujac przedmiot wyszukiwarka
    >w sklepie otrzymalem jego opis wraz z cena detaliczna.

    Liczy sie moment kiedy akceptujesz cene przedmiotu. Wszystkie
    dodatkowe opłaty musza byc znane w tym własnie momencie.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 17. Data: 2007-12-03 20:37:24
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 3 Gru, 21:29, adp <a...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > u nich, tylko gdzie indziej - za gotówkę. Szybkie przeliczenie mowi,
    > ze 2% za GP to stawka na poziomie karnych odsetek - patrzac

    Wiesz juz , kto oplaca ci GP :)

> [...]
    > przy platnosci karta) - byloby to chyba rownie legalne. A ja takich
    > nigdy nie widzialem - stad moj wniosek, ze tak nie wolno. Moze bledny

    Bylo troche dyskusji na ten temat - wg mnie raczej wiekszosc glosow
    byla za tym, ze jesli mialbys widoczna przed zakupupami informacje, ze
    za platnosc karta sa doliczane koszty transakcji, raczej nie byloby
    sie gdzie odwolac, chociaz idealem jest wywieszenie cen z adnotacja
    "rabat 2% za platnosc gotowka".
    Moznaby jedynie bojkotowac takie sklepy.

  • 18. Data: 2007-12-03 20:37:28
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Mon, 3 Dec 2007 12:08:01 -0800 (PST), krzysztofsf
    <k...@w...pl> wrote:

    >A jakbys placil za pobraniem tez bys sie oburzyl, ze jest wyzsza cena?
    >Na 100%, ze jeslibys poszukal na stronie warunkow dostawy i platnosci,
    >mialbys te informacje - ja zaczynam od tego.

    Oczywiście, żebym się obruszył, jesli taka forma by była wcześniej
    wymieniona.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 19. Data: 2007-12-03 20:44:04
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 3 Gru, 21:34, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
    wrote:

> [...]
    > koszyka, czy innej formy zaakceptowania ceny towaru kupujący był
    > informowany o możliwych sposobach płatności, to późniejsze zmiany ceny

    Sa informacje na stronie o sposobach platnosci i zwiazanych z tym
    kosztami.
    Uwazasz, ze do kazdego wlozenia do koszyka, powinna tez byc
    podpowiadana np. cena wysylki? I to we wszystkich wariantach?

    Dla mnie ciekawsze jest to:

    " UWAGA!!! Kwota przelewu wraz z kosztami wysyłki zostanie podana
    telefonicznie podczas potwierdzenia zamówienia."

    Moze przejezyczenie, zamias "potwierdzona" ale sprawia wrazenie, jakby
    po przyjeciu zamowienia ceny mogly ulec zmianie.

  • 20. Data: 2007-12-03 20:56:06
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 3 Gru, 21:36, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
    wrote:

    > Tak. Bo domyślnie towar ma byc wydany w siedzibie sprzedającego.

    Gdzie to pisze?