  • 1. Data: 2007-12-03 15:35:31
    Temat: Duża kwota gotówką za granicą-jaka alternatywa?
    Od: BAREK <b...@p...pl>

    Witam!
    Mam zapłacić dużą kwotę za granicą; powiedzmy około 25-30 tyś Euro,
    jakie alternatywne rozwiązanie, tak żebym nie musiał brać gotówki, a
    sprzedający w momencie mojej decyzji miał pieniądze na 100%.
    Jeśli ma to znaczenie, to kraj docelowy to Litwa.
    --
    Bartek czyli Alien
    barek ( a ) plusnet kropka pl

  • 2. Data: 2007-12-03 18:33:52
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 03.12.2007 BAREK <b...@p...pl> napisał/a:
> [...]
    > sprzedający w momencie mojej decyzji miał pieniądze na 100%.
    > Jeśli ma to znaczenie, to kraj docelowy to Litwa.

    Przelew (2-4 dni robocze). Wyjęcie z bankomatu za granicą za pomocą np. VE mBanku -
    brak opłaty za użycie bankomatu zagranicznego.
    --
    Samotnik
    http://www.pachnidelko.pl/

  • 3. Data: 2007-12-03 18:37:34
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    .

    > Przelew (2-4 dni robocze). Wyjęcie z bankomatu za granicą za pomocą np. VE
    > mBanku -
    > brak opłaty za użycie bankomatu zagranicznego.

    Może nie być trywialne wypłacenie z bankomatów aż takiej kwoty w ciagu 1
    dnia... Raczej może to być wręcz niemożliwe. Nie wiem jak tam limity w
    poważniejszych bankach, ale w mBanku to do 5k dziennie, zakładając, że ma
    się dwie karty to 10k dziennie, czyli poniżej 3k euro.

    marekz

  • 4. Data: 2007-12-03 18:44:15
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "BAREK" <b...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > w momencie mojej decyzji miał pieniądze na 100%.
    > Jeśli ma to znaczenie, to kraj docelowy to Litwa.

    Ciężka sprawa może być. Ja widzę dwa rozwiązania:
    1) Założenie konta teraz w litewskim banku i przelew tam z PL (5 zł z ING).
    Potem na Litwie bez problemu wyplacisz w gotówce w razie zdecydowania się
    albo przelejesz on-line o ile kontrahent będzie miał rachunek w tym samym
    banku..
    2) Wzięcie z polskiego banku czeku potwierdzonego i realizacja tego czeku
    tam na miejscu w razie zdecydowania się (nie oddanie do inkasa, tylko
    realizacja, a więc nie zkażdą parą banków to zadziała).
    2a) Czeki podróżne jeszcze mogą wchodzić w rachubę, choć to by było troszkę
    makulatury a i koszt mógłby być spory.

    Ogólnie żadne z tych rozwiązań mi się nie podoba. Może ktoś inny wymysli coś
    lepszego.

    marekz

  • 5. Data: 2007-12-03 19:37:20
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > Ogólnie żadne z tych rozwiązań mi się nie podoba. Może ktoś inny wymysli
    > coś lepszego.

    Jeśli to nie jest poważny biznes, tylko kupno auta, to umówić się na
    przejściu granicznym, najlepiej jeśli w pobliżu będzie oddział banku...

    --
    Pozdrawiam, Maciej Loret
    www.maciejloret.neostrada.pl - linki dla właścicieli Alfa Romeo i Mazdy

  • 6. Data: 2007-12-03 20:04:10
    Od: BAREK <b...@p...pl>

    Maciej Loret pisze:
    > Witam.

    > Jeśli to nie jest poważny biznes, tylko kupno auta, to umówić się na
    > przejściu granicznym, najlepiej jeśli w pobliżu będzie oddział banku...

    BINGO! Gratuluje trafienia :-)
    Salon się nie teleportuje, ponad 250 km od Polskiej granicy, a problem
    polega na tym, że na ile się zorientowałem, to gotówka pomoże w
    negocjacjach, a z drugiej strony chce wybrać z kilkunastu dostępnych
    egzemplarzy, nie chce wybierać się tam więcej razy.

    --
    Bartek czyli Alien
    barek ( a ) plusnet kropka pl

  • 7. Data: 2007-12-03 21:40:51
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

> [...]
    > negocjacjach, a z drugiej strony chce wybrać z kilkunastu dostępnych
    > egzemplarzy, nie chce wybierać się tam więcej razy.

    Jeśli się boisz jeździć z pieniędzmi, to pojechać, obejrzeć, wrócić po
    pieniądze , a potem znów na Litwę po auto...
    Jeśli gotówka ma pomóc w negocjacjach, to ja bym wziął jakąś obstawę...

  • 8. Data: 2007-12-03 21:45:21
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 3 Gru, 22:40, "Maciej Loret" <m...@p...pl> wrote:
> [...]
    > pieniądze , a potem znów na Litwę po auto...
    > Jeśli gotówka ma pomóc w negocjacjach, to ja bym wziął jakąś obstawę...

    Swoja droga, to banki powstaly w sredniowieczu w duzej mierze po to,
    zeby ulatwic takie transakcje. Jakis regres mamy czy co? :)

  • 9. Data: 2007-12-03 21:57:33
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "BAREK" <b...@p...pl> wrote in message
> [...]
    > w momencie mojej decyzji miał pieniądze na 100%.
    > Jeśli ma to znaczenie, to kraj docelowy to Litwa.

    Czek bankierski jakiegos znanego emitenta, tak zeby mogl zostac przyjety do
    inkasa w miejscowym banku. Czek bankierski jest wystawiany na konkretna
    osobe, wiec nawet jak ktos go ukradnie to nie bedzie mogl go zrealizowac.
    Koszt czeku po stronie polskiej to z regulu 1% max 200 pln. Przy realizacji
    czeku takze placi sie prowizje, a ta jest juz zalezna od banku realizujacego
    czek.

    MK

  • 10. Data: 2007-12-03 22:01:50
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 3 Gru, 22:57, "MK" <m...@i...pl> wrote:

> [...]
    > czeku takze placi sie prowizje, a ta jest juz zalezna od banku realizujacego

    Nordea ma oddzialy na Litwie
    Czeki wlasne tez
    http://www.nordea.pl/12123

    Tak z google mi wyskoczylo...