  • 11. Data: 2010-03-06 23:34:58
    Temat: Re: procedury Meritum
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2010-03-06 12:41, Valdi wrote:
    Wybacz Valdi, ale od razu napiszę, że pieprzysz głupoty
    (niewyłącznie, ale jednak) :-)

    > Co do zmian w przepisach - NIE. Czym różni się policjant od pracownika MPO,
    > który opróżnia kubły - niczym. Zawód nie powinien być wykładnikiem
    > dodatkowych praw i przywilejów. Weźmy również poprawkę na to, że do policji
    > nikt nie idzie na siłę, nikomu nie przystawiają lufy do skroni i nie
    > zmuszają do założenia niebieskiego munduru - ryzyko zawodowe. Policjant
    > wychodzi do roboty i nie wie czy wróci, podobnie jak pilot samolotu,
    > kierowca TIRa itp.

    Zawód jest powodem rozmaitych przywilejów i to również (przede
    wszystkim ?) w krajach uznawanych za lepiej zorganizowane niż nasz.
    Jak załatwia się sprawy finansowe ? Ubezpiecza się
    żołnierza/policjanta/strażaka na stosowną kwotę - na koszt rządu.
    Jak zniechęca się przestępcę do atakowania policjantów ? Stosuje się
    przy orzekaniu kary inne (bardziej niemiłe) paragrafy.
    Ja nie odnoszę się do tego, że jak stanie się coś policjantowi, to
    policja (każda policja) jakoś bardziej się aktywizuje, niż wtedy,
    gdy zginie ćpun. Bo tak ludzie są już skonstruowani (kończyłeś
    psychologię :-) ).
    Idzie mi o to, że tak, jak obraza prezydenta jest zagrożona innymi
    paragrafami, niż stosowane przy pyskówce pod mięsnym, tak atak
    (niekoniecznie zresztą "ręczny", czy jeszcze poważniejszy) na
    policjanta, sędziego, prezydenta miasta (generalnie funkcjonarusza
    państwowego) - jest też atakiem nie na konkretnego obywatela tylko,
    ale i na element "infrastruktury" państwa.
    A państwo musi chronić swoją infrastrukturę, bo inaczej będzie mieć
    problemy z (a) funkcjonowaniem i (b) werbowaniem (rekrutacją? :-) )
    swoich przedstawicieli.

    I nie ma chyba w tym nic złego dla większości ludzi, więc nie
    powinno być i dla Ciebie - nie jesteś chyba (krypto)anarchistą? :-).

    > Może się niektórym narażę ale jestem gorącym orędownikiem ograniczenia praw
    > i przywilejów dla polskiej policji. Dlaczego? Bo polskiej policji w
    > większości przypadków władza uderza do głowy, idą tam ludzie bez żadnego
    > przygotowania, dla których podstawy psychologii, kontaktów z drugim
    > człowiekiem to swoistego rodzaju abstrakcja itp - absolwent psychologii to
    > pisze :)

    Nie masz racji, bo generalizujesz.
    Nie przeprowadzę tutaj pełnej inkwizycji ala Krzysztof Hałasa :-),
    ale zapytam tylko: czy masz na to jakiś dowody, choćby statystyczne ?
    Zgadzam się, że niektórym policjantom władza uderza do głowy, bo
    filtry przy przyjmowaniu są dziurawe i przepuszczają ludzi, którzy
    dostać się tam nie powinni, ale faktem jest też, że te filtry już
    są. A jakiś czas temu ich nie było (za komuny na pewno).

    > Zabili człowieka (policjanta) - jest to chore, potępiam to, bo napewno jest
    > to rzecz nienormalna, że za zwrócenie uwagi ktoś zostaje zadźgany nożem
    > przez grupkę gówniarzy. Nie zmienia to jednak faktu, że na kanwie takich a
    > nie innych wydarzeń nie należy zmieniać prawa pod funkcjonariuszy, którzy to
    > prawo bardzo często naginają pod siebie.

    Prawda, naginają i to o wiele za często i za bardzo. Ale nie jest to
    przywilejem tylko polskiej policji. Fakt, że u nas takie "naginanie"
    zbyt często przechodzi bez echa nawet, gdy ofiary próbują się bronić
    (również z opóźnieniem - w formie prawnej) jest rezultatem
    kiepskich procedur, braku odpowiedniej kontroli wewnętrznej i nazbyt
    rozwiniętej "solidarności zawodowej".
    Ale np. to ostatnie nie jest tylko cechą policji. Czy często (o ile
    w ogóle) słychać o "skazujących" wynikach postępowań w sądach izb
    lekarskich ? Czy często zasądza się odszkodowania za schrzanione
    zabiegi ? A prawnicy - często idą do pierdla ? że nie wspomnę o
    dyscyplinarnych konsekwencjach w przypadku sprzeniewierzenia się
    zasadom etyki zawodowej, bo to chyba w ogóle nie występuje (chyba,
    że *zamiast* poważniejszych sankcji - o ile sprawy nie można
    "zamieść pod dywan").

    Przykładów takich przypadków jest
    > wiele - zainteresowani na pewno znajdą w gąszczu internetu.

    Nie potrzeba szukać przejaskrawionych przypadków - "faktów
    medialnych", czy plotek "jedna pani - drugiej pani...".

    Myślę, że sami prawie na codzień spotykamy się z takimi przypadkami
    ww własnym otoczeniu.
    To jest powszechne, tak jak łapownictwo i skrajna "uczciwość
    polityków". Tylko że z tego powodu nie można wyciągać zbyt
    generalnych i daleko idących wniosków.

    Moim zdaniem - należy tępić nieprofesjonalizm (w tym w policji) i
    ćwiczyć się (myślę o społeczeństwie) w prawidłowym postępowaniu.
    Na początek namawiam Cię do prawidłowego (nieemocjonalnego)
    przemyślenia Twojej argumentacji :-)))

    witrak()

    PS. Zauważyłem, że robisz się ostatnio jakby bardziej skrajny :-)
    Coś Ci nie idzie, czy wręcz przeciwnie ? ;-)

  • 12. Data: 2010-03-07 09:18:34
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "witrak()" news:hmuovb$jrb$1@atlantis.news.neostrada.pl

    > Jak zniechęca się przestępcę do atakowania policjantów ? Stosuje się
    > przy orzekaniu kary inne (bardziej niemiłe) paragrafy.

    Czym różni się zabicie policjanta od przysłowiowego Kowalskiego? Niczym.
    Jeden jak i drugi jest takim samym człowiekiem, nie postrzegajmy ich przez
    pryzmat statusu społecznego bądź zawodu jaki wykonują.
    Jeżeli mamy surowo karać to wszystkich - za zabójstwo z premedytacją (bo
    inaczej chyba nie można nazwać zadźkania nożem policjanta, który po
    cywilnemu podjął się próby interwencji względem kilku nastoletnich
    oszołomów) policjanta, sprzątaczki, motorniczego, strażaka, księdza itp.
    mamy karę 25 lat lub dożywocie (to drugie było by stosowane w szczególnie
    okrótnej zbrodnii itp.). Dwie długości kary - proste i przejrzyste.

> [...]
    > policja (każda policja) jakoś bardziej się aktywizuje, niż wtedy,
    > gdy zginie ćpun. Bo tak ludzie są już skonstruowani (kończyłeś

    Zgadza się - zawsze działania o statusie "pro" są w wiekszości przypadków
    ukierunkowane na osoby mające jakiś "wyższy" status społeczny bądź
    odgrywające w nim jakąś znaczącą/pożyteczną rolę bądź funkcję.

    > Idzie mi o to, że tak, jak obraza prezydenta jest zagrożona innymi
    > paragrafami, niż stosowane przy pyskówce pod mięsnym

    Pomijam już fakt, że w moim odczuciu to zamach na wolność słowa i nierówne
    traktowanie obywateli względem prawa :)

    > PS. Zauważyłem, że robisz się ostatnio jakby bardziej skrajny :-)
    > Coś Ci nie idzie, czy wręcz przeciwnie ? ;-)

    Kurs euro względem PLN mnie niezadowala, stąd pewnie ta frustracja. :)
    W innych dziedzinach życia na szczęście wszystko po staremu :)

  • 13. Data: 2010-03-07 09:31:00
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "Valdi" <V...@v...pl> writes:

    > "witrak()" news:hmuovb$jrb$1@atlantis.news.neostrada.pl

    > Czym różni się zabicie policjanta od przysłowiowego Kowalskiego? Niczym.

    Tym, że policjant reprezentuje państwo. Więc zabicie go to nie tylko
    zabicie człowieka, ale też "zamach" na struktury państwa.

    KJ

    "Uchodzic za idiote w oczach kretyna - to rozkosz dla smakosza"
    [Georges Courteline]

  • 14. Data: 2010-03-07 09:57:39
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Kamil "Jońca"" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Tym, że policjant reprezentuje państwo. Więc zabicie go to nie tylko
    > zabicie człowieka, ale też "zamach" na struktury państwa.

    Jozef Cyrankiewicz w 1956: każdy kto podniesie rękę na władzę ludową może
    być pewien, że ręka ta zostanie mu "odrąbana".

    Jak widac wzorce zaszczepione ponad pol wieku temu ciagle sa zywe...

    MK

  • 15. Data: 2010-03-07 10:21:41
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Kamil Jońca" news:873a0ceawb.fsf@alfa.kjonca

    > Tym, że policjant reprezentuje państwo. Więc zabicie go to nie tylko
    > zabicie człowieka, ale też "zamach" na struktury państwa.

    Ty masz swoje zapatrywanie na tą kwestię, ja swoje. Jak już zapewne
    dostrzegłeś, nie patrzę na policjanta przez pryzmat państwa itp. Jest to
    człowiek - taki jak każdy inny. Dlatego też ewentualne zabicie policjanta
    powinno być tak samo traktowane jak zabicie z premedytacją zwykłego
    Kowalskiego - 25 lat bądź czapa.

    Chyba każda normalna osoba domaga się równości wobec prawa. Dla mnie
    ustalanie wymiaru/rodzaju kary dla sprawcy, przez pryzmat statusu/roli jaką
    pełniła bądź pełni w społeczeństwie ofiara, jest niczym innym jak
    stwarzaniem nierówności na linii jednostki - prawo, bądź ich pogłębianiem.

  • 16. Data: 2010-03-07 10:23:16
    Od: pyrtek <u...@n...com>

    Valdi pisze:
    > "witrak()" news:hmuovb$jrb$1@atlantis.news.neostrada.pl

    > Czym różni się zabicie policjanta od przysłowiowego Kowalskiego? Niczym.

    Zazwyczaj się z Tobą zgadzam, ale teraz muszę Ci sie sprzeciwić.
    Będą to pewno same truizmy, ale mam wrażenie, że wszyscy o nich zapomnieli.
    Policjant (umundurowany, albo wymachujący odznaką, albo przestawiający
    się głośnym krzykiem "stój, policja") egzekwuje obowiązujący na danym
    terytorium system prawny (nieważne jakimi korupcyjnymi metodami
    wprowadzony; jak komuś nie odpowiada, to granice są otwarte w
    odróżnieniu od czasów gierkowskich). Atak na policjanta MUSI być
    traktowany znacznie surowiej, niż atak na listonosza.
    Czy wiecie, że 40 lat temu bobbies nie nosili broni? Nie było potrzeby,
    bo żadnemu łobuzowi nie przyszło do głowy, aby zaatakować policjanta
    JKM. To było równoważne samobójstwu.

    --

    Tnx. Pzdr. Pyrtek

  • 17. Data: 2010-03-07 10:23:32
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "MK" news:hmvtar$gog$1@inews.gazeta.pl

    > Jozef Cyrankiewicz w 1956: każdy kto podniesie rękę na władzę ludową może
    > być pewien, że ręka ta zostanie mu "odrąbana".
    > Jak widac wzorce zaszczepione ponad pol wieku temu ciagle sa zywe...

    Trafiasz w sedno.
    Chyba telewizja za bardzo główki ludziom wyprała - wmawia się że są lepsi i
    gorsi. Prawda jest taka, że ludźmi jesteśmy wszyscy i każdego z nas powinno
    obowiązywać takie samo prawo, podatki itp.

  • 18. Data: 2010-03-07 10:37:11
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "pyrtek" news:hmvuqm$igq$1@news.onet.pl

    [ciach]

    Zostaję przy swoim poglądzie i wyidealizowanych marzeniach o równości
    względem prawa -
    Nie ginie policjant, strażak, sprzątaczka - ginie człowiek. Kara za każde
    zabójstwo dokonane z premedytacją powinna być taka sama - 25 lat bądź czapa.

  • 19. Data: 2010-03-07 10:46:04
    Temat: Prawo. Re: procedury Meritum
    Od: pyrtek <u...@n...com>

    Valdi pisze:
> [...]
    > zabójstwo dokonane z premedytacją powinna być taka sama - 25 lat bądź czapa.

    Skróćmy.
    Czapa.
    Taniej wychodzi.

    (Ja pisałem o ataku, "postawieniu się".)
    Co do zabójstwa - zgadzam się z Tobą.
    Za zabójstwo z premedytacją ma być czapa.
    Ew. byłbym skłonny zastąpić czapę dożywotnim obozem pracy. (Wyjdzie
    jeszcze taniej, o ile ten obóz pracy będzie prywatny, a właściciel
    będzie płacił państwu za dostarczanie siły roboczej.)
    Odwracalne jedynie w wyniku ponownego procesu.

    --

    Tnx. Pzdr. Pyrtek

  • 20. Data: 2010-03-07 10:47:29
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "MK" <m...@i...pl> writes:

> [...]
    > może być pewien, że ręka ta zostanie mu "odrąbana".
    >
    > Jak widac wzorce zaszczepione ponad pol wieku temu ciagle sa zywe...
    A bez wyzywania rozmówcy od komunistów możesz odpowiedzieć?
    KJ

    3rd Law of Computing:
    Anything that can go wr
    fortune: Segmentation violation -- Core dumped