  • 21. Data: 2010-03-07 10:56:16
    Temat: Re: Prawo. Re: procedury Meritum
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "pyrtek" news:hn005e$lj3$1@news.onet.pl

    > Skróćmy.
    > Czapa.
    > Taniej wychodzi.

    dożywocie taniej wychodzi? chyba, że w regionach Polski, z których się
    wywodzimy czapa w przypadku wyroków skazujących oznacza co innego - dla mnie
    od małego czapa była dożywociem :)

    > (Ja pisałem o ataku, "postawieniu się".)

    to zmienia postać rzeczy, jednak znowu otwiera się nam furtka do tego jak
    karać wyrostka który po pijaku atakuje funkcjonariusza bądź niewinnego
    przechodnia, który znalazł się niedopowiednim miejscu i czasie... napad jest
    napad i powinien być karany tak samo w każdym przypadku.
    Osobiście uważam, że najlepsze rozwiązanie w przypadku każdego wykroczenie
    zagrażającego zdrowu bądź życiu powinno być przeświadczenie o nieuchronności
    kary. Świadomość, że sprawa "nie rozejdzie się po kościach" IMHO będzie
    stanowiło wystarczający powód do zaniechania ataku na drugiego człowieka -
    nieważne czy będzie ubrany w mundur, futro z norek czy jeansową kurtkę.

    > Ew. byłbym skłonny zastąpić czapę dożywotnim obozem pracy. (Wyjdzie
    > jeszcze taniej, o ile ten obóz pracy będzie prywatny, a właściciel
    > będzie płacił państwu za dostarczanie siły roboczej.)
    > Odwracalne jedynie w wyniku ponownego procesu.

    Mamy kopalnie deficytowe w Polsce - tam bym zsyłał :)

  • 22. Data: 2010-03-07 10:58:11
    Temat: Re: procedury Meritum
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Kamil Jońca" news:87tysscsse.fsf@alfa.kjonca

    > A bez wyzywania rozmówcy od komunistów możesz odpowiedzieć?

    Z całym szacunkiem Kamilu ale gdzie zostałeś nazwany przez MK komunistą?
    Czyżby tutaj dało o sobie znać powiedzenie: "uderz w stół..." :)

  • 23. Data: 2010-03-07 11:11:40
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "Valdi" <V...@v...pl> writes:

    > "Kamil Jońca" news:87tysscsse.fsf@alfa.kjonca

    > Z całym szacunkiem Kamilu ale gdzie zostałeś nazwany przez MK komunistą?
    > Czyżby tutaj dało o sobie znać powiedzenie: "uderz w stół..." :)

    O właśnie w tej linijce którą zostawiłeś. Jeśli ona nie odnosiła się do
    mnie to do kogo? Dla mnie EOT w tym podwątku. Bo następny etap to
    porównanie do hitlerowców :)

    KJ

    EMACS = Eight Megabytes And Constantly Swapping

  • 24. Data: 2010-03-07 11:32:45
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Kamil Jońca" news:87hboscro3.fsf@alfa.kjonca

    > O właśnie w tej linijce którą zostawiłeś. Jeśli ona nie odnosiła się do
    > mnie to do kogo? Dla mnie EOT w tym podwątku. Bo następny etap to
    > porównanie do hitlerowców :)

    chyba przesadzasz (jesteś przewrażliwiony). Chorej indoktrynacji każdy kto
    żył w Polsce w tamtych latach został poddany (w szkole, w pracy itp.).
    U niektórych hasła tamtej "religi" zostały w głowach do dziś, jednak nie
    odbierał bym stwierdzenia MK jako jakiejś personalnej wycieczki i wyzywania
    od "komunistów" - takie stwierdzenie bowiem nie padło.

  • 25. Data: 2010-03-07 16:41:13
    Od: Ranger <n...@f...pl>

    Valdi pisze:
    > "pyrtek" news:hn005e$lj3$1@news.onet.pl
    >
    > Mamy kopalnie deficytowe w Polsce - tam bym zsyłał :)

    No i dać takiemu trochę dynamitu żeby przodek odstrzelił... jak się
    rozhula to Katowice będą położone niżej niż Żuławy :)

  • 26. Data: 2010-03-09 15:06:40
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Valdi" <V...@v...pl> writes:

    > Jeżeli mamy surowo karać to wszystkich - za zabójstwo z premedytacją (bo
    > inaczej chyba nie można nazwać zadźkania nożem policjanta, który po
    > cywilnemu podjął się próby interwencji względem kilku nastoletnich
    > oszołomów)

    Przeciez tego nie mozna nazwac zabojstwem z premedytacja w zaden sposob
    - zabojca nie mogl wiedziec, ze policjant zwroci mu uwage, wiec nie
    moglo byc sila rzeczy zadnej pre-medytacji.

    No nie wiem, moze mogl sie zastanawiac "a co by bylo, gdyby zjawil sie
    ktos (niekoniecznie policjant, to nie ma nic do rzeczy), i zwrocil mi
    uwage? Zabic czy nie zabic"?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 27. Data: 2010-03-09 15:18:40
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Valdi" <V...@v...pl> writes:

    > Ty masz swoje zapatrywanie na tą kwestię, ja swoje. Jak już zapewne
    > dostrzegłeś, nie patrzę na policjanta przez pryzmat państwa itp. Jest to
    > człowiek - taki jak każdy inny. Dlatego też ewentualne zabicie policjanta
    > powinno być tak samo traktowane jak zabicie z premedytacją zwykłego
    > Kowalskiego - 25 lat bądź czapa.

    "Powinno" - jasne, ale tu punkty widzenia sa rozne.
    Jak wiemy, podstawowym celem istnienia panstwa jest udowodnienie
    potrzeby swojego istnienia :-)
    Realia sa takie, ze panstwo (organizacja) najsilniej walczy z osobami,
    ktore jej zagrazaja - istnieja nawet specjalne formacje, ktore sluza
    tylko do tego jednego celu - wszelkie agencje bezpieczenstwa panstwa,
    narodowego (nie chodzi przeciez o zaden narod), wewnetrznego itd.
    One w ogole nie interesuja sie przypadkami, ktore nie stanowia zadnego
    zagrozenia dla panstwa jako organizacji (myslicie ze ABW kiwnelaby
    palcem w sprawie jakiegos "zwyklego" morderstwa?). Natomiast te formacje
    beda zwalczac bez zwracania uwagi na srodki kazda probe oslabienia
    panstwa, nawet taka calkowicie legalna probe.

    Stad takze surowsze kary dla walczacych z funkcjonariuszem panstwowym,
    i poblazliwe dla "zwyklych" mordercow.

    > Chyba każda normalna osoba domaga się równości wobec prawa. Dla mnie
    > ustalanie wymiaru/rodzaju kary dla sprawcy, przez pryzmat statusu/roli jaką
    > pełniła bądź pełni w społeczeństwie ofiara, jest niczym innym jak
    > stwarzaniem nierówności na linii jednostki - prawo, bądź ich pogłębianiem.

    Prawo nie jest osoba.
    Nierownosc jest na linii jednostka - panstwo.
    Wystarczy porownac kary za powazne przestepstwa przeciw ludziom oraz np.
    kare za falszowanie pieniedzy (zbrodnia zagrozona kara do chyba 25 lat).
    --
    Krzysztof Halasa