    From: "witrak()" <w...@h...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: procedury Meritum
    Date: Sun, 07 Mar 2010 00:34:58 +0100

    On 2010-03-06 12:41, Valdi wrote:
    Wybacz Valdi, ale od razu napiszę, że pieprzysz głupoty
    (niewyłącznie, ale jednak) :-)

    > Co do zmian w przepisach - NIE. Czym różni się policjant od pracownika MPO,
    > który opróżnia kubły - niczym. Zawód nie powinien być wykładnikiem
    > dodatkowych praw i przywilejów. Weźmy również poprawkę na to, że do policji
    > nikt nie idzie na siłę, nikomu nie przystawiają lufy do skroni i nie
    > zmuszają do założenia niebieskiego munduru - ryzyko zawodowe. Policjant
    > wychodzi do roboty i nie wie czy wróci, podobnie jak pilot samolotu,
    > kierowca TIRa itp.

    Zawód jest powodem rozmaitych przywilejów i to również (przede
    wszystkim ?) w krajach uznawanych za lepiej zorganizowane niż nasz.
    Jak załatwia się sprawy finansowe ? Ubezpiecza się
    żołnierza/policjanta/strażaka na stosowną kwotę - na koszt rządu.
    Jak zniechęca się przestępcę do atakowania policjantów ? Stosuje się
    przy orzekaniu kary inne (bardziej niemiłe) paragrafy.
    Ja nie odnoszę się do tego, że jak stanie się coś policjantowi, to
    policja (każda policja) jakoś bardziej się aktywizuje, niż wtedy,
    gdy zginie ćpun. Bo tak ludzie są już skonstruowani (kończyłeś
    psychologię :-) ).
    Idzie mi o to, że tak, jak obraza prezydenta jest zagrożona innymi
    paragrafami, niż stosowane przy pyskówce pod mięsnym, tak atak
    (niekoniecznie zresztą "ręczny", czy jeszcze poważniejszy) na
    policjanta, sędziego, prezydenta miasta (generalnie funkcjonarusza
    państwowego) - jest też atakiem nie na konkretnego obywatela tylko,
    ale i na element "infrastruktury" państwa.
    A państwo musi chronić swoją infrastrukturę, bo inaczej będzie mieć
    problemy z (a) funkcjonowaniem i (b) werbowaniem (rekrutacją? :-) )
    swoich przedstawicieli.

    I nie ma chyba w tym nic złego dla większości ludzi, więc nie
    powinno być i dla Ciebie - nie jesteś chyba (krypto)anarchistą? :-).

    > Może się niektórym narażę ale jestem gorącym orędownikiem ograniczenia praw
    > i przywilejów dla polskiej policji. Dlaczego? Bo polskiej policji w
    > większości przypadków władza uderza do głowy, idą tam ludzie bez żadnego
    > przygotowania, dla których podstawy psychologii, kontaktów z drugim
    > człowiekiem to swoistego rodzaju abstrakcja itp - absolwent psychologii to
    > pisze :)

    Nie masz racji, bo generalizujesz.
    Nie przeprowadzę tutaj pełnej inkwizycji ala Krzysztof Hałasa :-),
    ale zapytam tylko: czy masz na to jakiś dowody, choćby statystyczne ?
    Zgadzam się, że niektórym policjantom władza uderza do głowy, bo
    filtry przy przyjmowaniu są dziurawe i przepuszczają ludzi, którzy
    dostać się tam nie powinni, ale faktem jest też, że te filtry już
    są. A jakiś czas temu ich nie było (za komuny na pewno).

    > Zabili człowieka (policjanta) - jest to chore, potępiam to, bo napewno jest
    > to rzecz nienormalna, że za zwrócenie uwagi ktoś zostaje zadźgany nożem
    > przez grupkę gówniarzy. Nie zmienia to jednak faktu, że na kanwie takich a
    > nie innych wydarzeń nie należy zmieniać prawa pod funkcjonariuszy, którzy to
    > prawo bardzo często naginają pod siebie.

    Prawda, naginają i to o wiele za często i za bardzo. Ale nie jest to
    przywilejem tylko polskiej policji. Fakt, że u nas takie "naginanie"
    zbyt często przechodzi bez echa nawet, gdy ofiary próbują się bronić
    (również z opóźnieniem - w formie prawnej) jest rezultatem
    kiepskich procedur, braku odpowiedniej kontroli wewnętrznej i nazbyt
    rozwiniętej "solidarności zawodowej".
    Ale np. to ostatnie nie jest tylko cechą policji. Czy często (o ile
    w ogóle) słychać o "skazujących" wynikach postępowań w sądach izb
    lekarskich ? Czy często zasądza się odszkodowania za schrzanione
    zabiegi ? A prawnicy - często idą do pierdla ? że nie wspomnę o
    dyscyplinarnych konsekwencjach w przypadku sprzeniewierzenia się
    zasadom etyki zawodowej, bo to chyba w ogóle nie występuje (chyba,
    że *zamiast* poważniejszych sankcji - o ile sprawy nie można
    "zamieść pod dywan").

    Przykładów takich przypadków jest
    > wiele - zainteresowani na pewno znajdą w gąszczu internetu.

    Nie potrzeba szukać przejaskrawionych przypadków - "faktów
    medialnych", czy plotek "jedna pani - drugiej pani...".

    Myślę, że sami prawie na codzień spotykamy się z takimi przypadkami
    ww własnym otoczeniu.
    To jest powszechne, tak jak łapownictwo i skrajna "uczciwość
    polityków". Tylko że z tego powodu nie można wyciągać zbyt
    generalnych i daleko idących wniosków.

    Moim zdaniem - należy tępić nieprofesjonalizm (w tym w policji) i
    ćwiczyć się (myślę o społeczeństwie) w prawidłowym postępowaniu.
    Na początek namawiam Cię do prawidłowego (nieemocjonalnego)
    przemyślenia Twojej argumentacji :-)))

    witrak()

    PS. Zauważyłem, że robisz się ostatnio jakby bardziej skrajny :-)
    Coś Ci nie idzie, czy wręcz przeciwnie ? ;-)