    From: "Valdi" <V...@v...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: procedury Meritum
    Date: Sun, 7 Mar 2010 10:18:34 +0100

    "witrak()" news:hmuovb$jrb$1@atlantis.news.neostrada.pl

    > Jak zniechęca się przestępcę do atakowania policjantów ? Stosuje się
    > przy orzekaniu kary inne (bardziej niemiłe) paragrafy.

    Czym różni się zabicie policjanta od przysłowiowego Kowalskiego? Niczym.
    Jeden jak i drugi jest takim samym człowiekiem, nie postrzegajmy ich przez
    pryzmat statusu społecznego bądź zawodu jaki wykonują.
    Jeżeli mamy surowo karać to wszystkich - za zabójstwo z premedytacją (bo
    inaczej chyba nie można nazwać zadźkania nożem policjanta, który po
    cywilnemu podjął się próby interwencji względem kilku nastoletnich
    oszołomów) policjanta, sprzątaczki, motorniczego, strażaka, księdza itp.
    mamy karę 25 lat lub dożywocie (to drugie było by stosowane w szczególnie
    okrótnej zbrodnii itp.). Dwie długości kary - proste i przejrzyste.

    > Ja nie odnoszę się do tego, że jak stanie się coś policjantowi, to
    > policja (każda policja) jakoś bardziej się aktywizuje, niż wtedy,
    > gdy zginie ćpun. Bo tak ludzie są już skonstruowani (kończyłeś
    > psychologię :-) ).

    Zgadza się - zawsze działania o statusie "pro" są w wiekszości przypadków
    ukierunkowane na osoby mające jakiś "wyższy" status społeczny bądź
    odgrywające w nim jakąś znaczącą/pożyteczną rolę bądź funkcję.

    > Idzie mi o to, że tak, jak obraza prezydenta jest zagrożona innymi
    > paragrafami, niż stosowane przy pyskówce pod mięsnym

    Pomijam już fakt, że w moim odczuciu to zamach na wolność słowa i nierówne
    traktowanie obywateli względem prawa :)

    > PS. Zauważyłem, że robisz się ostatnio jakby bardziej skrajny :-)
    > Coś Ci nie idzie, czy wręcz przeciwnie ? ;-)

    Kurs euro względem PLN mnie niezadowala, stąd pewnie ta frustracja. :)
    W innych dziedzinach życia na szczęście wszystko po staremu :)