  • 1. Data: 2005-03-20 10:59:18
    Temat: problem ze splata kredytu studenckiego
    Od: "Tomek" <t...@o...pl>

    mam taki problem:
    Splacam kredyt studencki, juz 3 lata.
    Teraz chcialem skasowac kontow w banku w którym mam kredyt tzn: Pekao SA.
    ale nie moge.Pani w obsłudze wytlumaczyla mi , ze musze miec konto do spłaty
    kredytu i to mnie wkurzyło. Bo jej mówie zeby dała mi konto banku to bede robil
    przelewy na konto a ona nie tylko musze miec wlasne konto w tym banku i tłumacz
    jej jak koniu! a ona swoje i swoje.
    W takim razie musze miec konto za 8,5 tylko do splaty.Głupota!!!!!!!!!!!!!

    Pytanie: Da się to obejść?
    Tomek

  • 2. Data: 2005-03-20 11:15:29
    Temat: Re: problem ze splata kredytu studenckiego
    Od: "Onzo" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Pytanie: Da się to obejść?
    > Tomek

    A nie możesz przenieść tego kredytu do innego banku, który nie ma opłat za
    prowadzenie rachunku?

  • 3. Data: 2005-03-20 11:19:03
    Od: Ralf <r...@i...bezspamu.pl>

    Tomek wrote:
> [...]
    > jej jak koniu! a ona swoje i swoje.
    > W takim razie musze miec konto za 8,5 tylko do splaty.Głupota!!!!!!!!!!!!!

    Przy braniu kredytu tez mnie namawiali na konto
    ale oczywiscie odmówiłem.
    Spłata rat to będą przelewy na podany przez nich
    rachunek, wiec dla Ciebie jest jakas nadzieja.
    Musisz przeglądnąć umowę, jeśli masz zwykłe konto
    a nie jakieś 'do kredytu' to może da sie go zamknąć
    tak jak kazde inne.

    pozdrawiam
    Ralf

  • 4. Data: 2005-03-20 11:30:49
    Od: "Konrad" <k...@o...na.grupie.pl>

    Użytkownik "Tomek":
> [...]
    > Teraz chcialem skasowac kontow w banku w którym mam kredyt tzn: Pekao SA.
    > ale nie moge.Pani w obsłudze wytlumaczyla mi , ze musze miec konto do
    Wytlumacz pani dysponentce, ze konto to i owszem musiales posiadac, ale w
    fazie WYPLATY kredytu. A splata jest Twoja i tylko Twoja sprawa - wiec
    odmowa przyjecia wypowiedzenia umowy rachunku jest po prostu bezprawna - jak
    nie pomaga, popros o rozmowe z przelozonym, jak i tutaj natkniesz sie na
    beton - zloz wypowiedzenie w sekretariacie, popros o pieczatke z data
    przyjecia i tyle.
    Jest tylko jedno ale... sprawdz wczesniej w umowie kredytu, czy nie ma
    zapisu, ze rachunek jest jedna z form zabezpieczenia - wtedy bylby wiekszy
    problem, bo rozwiazanie umowy rachunku mogloby dac bankowi pretekst do
    wypowiedzenia umowy kredytu.

    > Bo jej mówie zeby dała mi konto banku to bede robil
    > przelewy na konto a ona nie tylko musze miec wlasne konto w tym banku i
    > tłumacz
    > jej jak koniu! a ona swoje i swoje.
    W takich sytuacjach nie ma co tlumaczyc i przekonywac, tylko rzecznie acz
    stanowczo poprosic o wskazanie palcem zapisu umowy kredytowej, na ktory owa
    pani sie powoluje.

    > Pytanie: Da się to obejść?
    nie ma co obchodzic, tylko domagac sie realizowania umow kredytu i rachunku.

    --
    pzdr
    Konrad K.

  • 5. Data: 2005-03-20 11:35:04
    Od: "Konrad" <k...@o...na.grupie.pl>

    Użytkownik "Onzo"
    > A nie możesz przenieść tego kredytu do innego banku, który nie ma opłat za
    > prowadzenie rachunku?
    _Przenosiles_ kiedys kredyt z jednego banku do drugiego? Podkreslam:
    przenosiles? bo nie bardzo sobie wyobrazam, zeby jeden bank _za darmo_
    respektowal postanowienia umowy (np. oplacona prowizje, ustalone
    oprocentowanie itp.) konkurencyjnego banku. Pomijajac juz fakt, ze pref.
    kred. studencki rzadzi sie swoimi prawami, tj. strona jest takze skarb
    panstwa reprezentowany przez BGK - a system doplat do tego kredytu i
    rozliczania sie z nich jest dosyc restrykcyjny (dla banku) i papierotworczy
    :)

    --
    pzdr
    Konrad K.

  • 6. Data: 2005-03-20 11:51:44
    Od: "Onzo" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Konrad" <k...@o...na.grupie.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Onzo"
    > _Przenosiles_ kiedys kredyt z jednego banku do drugiego? Podkreslam:
    > przenosiles?

    Są dwie metody - albo bank przejmuje kredyt - tak jest np w kwestii kredytów
    odnawialnych. Sprawdzone chociażby w mBanku - nie pamiętam ile się dopłaca,
    ale nie jest to tak dużo jak mogłoby się wydawać.
    Druga metoda to zaciągnąć kredyt w drugim banku i spłacić tamten kredyt. Do
    tego potrzebna jest jednak większa zdolność kredytowa, ale Tomek nie napisał
    na co może sobie pozwolić...

    Pozdr
    Onzo

  • 7. Data: 2005-03-20 11:52:52
    Od: "Onzo" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Konrad" <k...@o...na.grupie.pl> napisał w wiadomości

    Zapomniałem dopisać - nie wiem jak to się ma do faktu, że jest to kredyt
    studencki, ale myślę, że metoda druga czyli wziąć kredyt w innym banku i
    spłacić ten pierwszy powinien zawsze się sprawdzić. No chyba, że jest kara
    za wcześniejszą spłatę...

    Pozdr
    Onzo

  • 8. Data: 2005-03-20 12:00:17
    Od: "Konrad" <k...@o...na.grupie.pl>

    Użytkownik "Onzo" :
> [...]
    > spłacić ten pierwszy powinien zawsze się sprawdzić. No chyba, że jest kara

    no wlasnie tu jest drobna roznica - nie ma sensu przenosic akurat kredytu
    studenckiego (co do pozostalych, o ktorych pisales - odnawialnych,
    samochodowych, gotowkowych itp. itd. to czasem nawet sie oplaca...) gdyz:
    zaden bank nie udzieli Ci pref. kredytu dla studentow (o.... a wlasciwie to
    czy my aby na pewno piszemy o preferencyjnym studenckim, czy moze o jakims
    komercyjnym dla dtudentow...) o ile nie rozpoczales procedury u nich.

    A jesli piszemy o pref. kred. stud. to splata wczesniejsza tez nie ma
    specjalnego sensu, bo - po pierwsze - oprocentowanie takiego kredytu jest
    calkiem niezle, a po drugie - polowa tych odsetek jest dofinansowana przez
    skarb panstwa.

    --
    Konrad K.

  • 9. Data: 2005-03-20 12:06:06
    Od: "Zenon Z." <o...@b...gnet.pl>

> [...]
    > jej jak koniu! a ona swoje i swoje.
    > W takim razie musze miec konto za 8,5 tylko do splaty.Głupota!!!!!!!!!!!!!

    Witam
    Tak. Załóż rachunek bieżący - opłata za prowadzenie 3 zł. Zmień konto do
    spłaty kredytu.
    Następnie zlikwiduj Eurokonto.
    Kolejny krok, napisz podanie do dyrektora oddziału o nie pobieranie opłat za
    prowadzenie rachunku bieżącego.
    (w podaniu podaj do czego ten rachunek tylko i wyłącznie służy).
    Jak dostaniesz pozytywną odpowiedź, to przypilnuj czy nie pobierają opłat
    nadal. Jeśli tak, to udaj się z pismem o zaniechaniu opłat do personelu
    obsługującego klienta. Ja musiałem tak dwa okresy rozliczeniowe biegać by to
    wreszcie
    osiągnąć. Ale warto było. Podpowiedział mi to rozwiązanie pracownik banku.
    Życzę powodzenia.
    Pozdrówka

  • 10. Data: 2005-03-20 13:57:10
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On 20 Mar 2005 11:59:18 +0100, "Tomek" <t...@o...pl> wrote:

> [...]
    >kredytu i to mnie wkurzyło. Bo jej mówie zeby dała mi konto banku to bede robil

    a co mówi na ten temat umow akredytowa? Jeśli nie ma wymagania, to daj
    jej pismo z wypowiedzeniem umowy. Jeśli odmówi - poproś dyrektora
    oddziału lub wyślij poleconym.

    --
    Jarek Andrzejewski