  • 1. Data: 2002-11-17 20:05:04
    Temat: "prawdziwa" KK
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Przyjechał do mnie znajomy z Kanady. Pewnego dnia, widząc jak wypłacałem
    forsę z bankomatu zapytał się ile bank płaci mi za kartę kredytową.
    Chłop wyjechał z kraju dość dawno, nie jest już biegły w naszym języku,
    więc się nie zdziwiłem, tylko uprzejmie wyjaśniłem, że to zależy od
    banku, najtańsze karty są po 58 zł/rok (ichnie 20$) ale nieubezpieczone
    i takie tam inne szczegóły. Tutaj jednak zdziwił się on i pytanie
    powtórzył w tym samym brzmieniu: ile *bank* płaci użytkownikowi (w
    międzyczasie wyjaśniłem mu że ja nie mam KK) za to, że używa KK tego
    banku a nie innego. Od słowa do słowa okazało się, że ichni bank nie
    dość, że nic nie pobiera za wydanie i użytkowanie KK to jeszcze zwraca
    jej użytkownikowi 1% kwoty transakcji wykonanych tą kartą (jego przykład
    - kupił podłogę za 4000$, bank zwrócił mu 40$ - to dla upewnienia się,
    czy uszy mi się nie mylą).

    Chyba jeszcze nam daleko do "prawdziwego" finansowego świata.

    PS. Cała reszta czyli np. procenty od całości zadłużenia bez względu na
    kwotą pozostałą po spłaceniu części kredytu jak w Citi.

    andy

  • 2. Data: 2002-11-17 21:28:42
    Temat: Re: "prawdziwa" KK
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Andrzej Kłos" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > PS. Cała reszta czyli np. procenty od całości zadłużenia bez względu na
    > kwotą pozostałą po spłaceniu części kredytu jak w Citi.

    Bo jak powszecnie wiadomo to banki wyplacaja klientom odsetki od
    zaciagnietego kredytu, a nie tak jak w Polsce klient bankowi ;).
    Wyobraz sobie, ze w Polsce tez sie trafiaja promocje, a wtedy udaje sie
    zaoszczedzic nawet wiecej niz 1% ;). Example:
    http://195.150.102.222/citibank/

    Maciej

  • 3. Data: 2002-11-17 22:13:55
    Od: "KK" <k...@g...pl>

    "Andrzej Kłos" <a...@w...pl> wrote in message
    > Przyjechał do mnie znajomy z Kanady.

    [ciach]

    No coz, co kraj to obyczaj.
    Nie mowiac juz o tym, ze niektore banki pchaja sie z kredytami na 0%.
    A ze Polska ma inne obyczaje niz reszta swiata to juz zupelnie inna sprawa.
    kk

  • 4. Data: 2002-11-18 07:29:47
    Od: s...@o...pl

    Eeeeeeeee tam - też mi nowość - tak jest po prostu w krajach gdzie występuje
    przesycenie rynku kart kredytowych

  • 5. Data: 2002-11-18 07:44:39
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Dnia 02-11-17 22:28, Użytkownik MK napisał:
    > Wyobraz sobie, ze w Polsce tez sie trafiaja promocje, a wtedy udaje sie
    > zaoszczedzic nawet wiecej niz 1% ;). Example:
    > http://195.150.102.222/citibank/

    Tak mego kolegę od razu zapytałem, czy to promocja na ściągnięcie
    klientów, ale ma już tę kartę ponad trzy lata, wynika, że to normalna
    praktyka.

    Swoją drogą to jest chyba lepszy sposób zachęcania ludzi do korzystania
    z kart niż możliwość wzięcia udziału w losowaniu wycieczki dla 2 osób na
    Karaiby. Więcej płacisz, więcej zyskujesz. Tak, jak podatek drogowy w
    cenie paliwa, więcej jeździsz, więcej "niszczysz" drogi, więcej płacisz.

    andy