  • Date: Sun, 17 Nov 2002 21:05:04 +0100
    From: Andrzej Kłos <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: "prawdziwa" KK

    Przyjechał do mnie znajomy z Kanady. Pewnego dnia, widząc jak wypłacałem
    forsę z bankomatu zapytał się ile bank płaci mi za kartę kredytową.
    Chłop wyjechał z kraju dość dawno, nie jest już biegły w naszym języku,
    więc się nie zdziwiłem, tylko uprzejmie wyjaśniłem, że to zależy od
    banku, najtańsze karty są po 58 zł/rok (ichnie 20$) ale nieubezpieczone
    i takie tam inne szczegóły. Tutaj jednak zdziwił się on i pytanie
    powtórzył w tym samym brzmieniu: ile *bank* płaci użytkownikowi (w
    międzyczasie wyjaśniłem mu że ja nie mam KK) za to, że używa KK tego
    banku a nie innego. Od słowa do słowa okazało się, że ichni bank nie
    dość, że nic nie pobiera za wydanie i użytkowanie KK to jeszcze zwraca
    jej użytkownikowi 1% kwoty transakcji wykonanych tą kartą (jego przykład
    - kupił podłogę za 4000$, bank zwrócił mu 40$ - to dla upewnienia się,
    czy uszy mi się nie mylą).

    Chyba jeszcze nam daleko do "prawdziwego" finansowego świata.

    PS. Cała reszta czyli np. procenty od całości zadłużenia bez względu na
    kwotą pozostałą po spłaceniu części kredytu jak w Citi.

    andy