  • 11. Data: 2002-03-23 15:10:15
    Temat: Re: praca magisterska - bije szkole
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 23 Mar 2002 13:55:23 +0000 (UTC),
    osoba podpisana: Maciej <m...@a...skrzynka.pl>
    napisała:

    > Jestem zdziwiony waszym tokiem rozumowania. Z tego co piszecie wynika, ze
    > wystarczy samodzielnie napisac prace mgr na super dobra ocene a juz wynika
    > z tego ze czlowiek jest super wyksztalcony i naprawde poradzi sobie w
    > zyciu. A to przeciez jest nieprawda!!!

    Błąd.

    Postawiona została teza
    kupuje pracę magisterską => jest kiepski merytorycznie
    Ty natomiast zrozumiałeś
    samodzielnie napisał pracę => jest świetny merytorycznie

    Jako pracę domowa proszę uzasadnić dlaczego nie ma związku między tymi
    dwoma implikacjami.

    KJ

    --
    "Sęk w tym, że człowiek rozumny jest statystycznie głupi" - Stanisław Lem.

  • 12. Data: 2002-03-23 18:57:32
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > P.S. Ja pisalem sam i na taki temat ze nawet nie mialem skad przepisywac
    > :-((( W temacie byl "rynek".

    eee ja z tym PR i bankowoscia internetowa calkiem zadowolony :)))

  • 13. Data: 2002-03-23 20:52:45
    Od: "Pawel Wimmer" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Musical Man" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Znowu bede oryginalny, bo zupelnie sie z tym nie zgadzam. IMO praca mgr.
    > strata czasu. Gdyby czas spedzony na pisaniu czegos do szuflady (a raczej
    na
    > polke) przeznaczylo sie na prace w ciekawej instytucji byloby to na pewno
    > bardziej ksztalcace. A tak powstaja kolejne cegly o leasingu, marketingu i
    > handlu nieruchomosciami, ktore promotor przeglada i do ktorych recenzent
    > zaglada. A obrona to smiech na sali.
    > P.S. Ja pisalem sam i na taki temat ze nawet nie mialem skad przepisywac
    > :-((( W temacie byl "rynek".

    Muzyczny czlowieku, wyraznie napisalem, dlaczego pisanie pracmag nie jest
    strata czasu. To najlepsza inwestycja w siebie, a sama zawartosc pracy nie
    jest istotna.
    PW

  • 14. Data: 2002-03-24 00:33:11
    Od: "Łukasz Zemka" <w...@r...pl>

> [...]

    > zaglada. A obrona to smiech na sali.
    > P.S. Ja pisalem sam i na taki temat ze nawet nie mialem skad przepisywac

    Widzisz, tu chodzi o to, zeby miec taki temat pracy, ktory rozwinie Twoje
    zainteresowania i w przyszlosci pomoze Ci w pracy (ale nie w jej uzyskaniu,
    a w tym, zeby byc w danym temacie fachowcem). Na studiach uczysz sie
    przewaznie ogolnych podstaw, dopiero pozniej mozesz sie w jakims temacie
    specjalizowac, chociazby piszac prace magisterska...
    No coz, nie wiem jak Ty, ale ja akurat wybralem takie studia, jakie mnie
    interesuja, a temat pracy magisterskiej odpowiada dzialowi, w ktorym
    chcialbym byc specjalista.

    pozdrawiam
    Wookasch

  • 15. Data: 2002-03-24 11:34:05
    Od: "Musical Man" <n...@p...onet.pl>

    > No coz, nie wiem jak Ty, ale ja akurat wybralem takie studia, jakie mnie
    > interesuja, a temat pracy magisterskiej odpowiada dzialowi, w ktorym
    > chcialbym byc specjalista.

    Na szczescie na studiach ekonomicznych mozna napisac prace mgr. ze
    wszystkiego czego dotyczy ekonomia - czyli wszystkiego po prostu :-))

  • 16. Data: 2002-03-25 22:06:27
    Od: "Pawel Wimmer" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciej" <m...@a...skrzynka.pl> napisał w
    wiadomości

> [...]
    > wystarczy samodzielnie napisac prace mgr na super dobra ocene a juz wynika
    > z tego ze czlowiek jest super wyksztalcony i naprawde poradzi sobie w

    Nie do konca. Korelacja miedzy samodzielnie napisana praca a
    "superwyksztalceniem" jest dodatnia i calkiem wysoka, ale nie rowna sie 1.
    Ja podkreslalem role samodzielnie wykonanej pracy jako najwazniejszego
    cwiczenia metodologicznego, bedacego podsumowaniem kilku lat studiow. Mozna
    napisac zupelnie blaha prace, ale jesli bedzie dobra metodologicznie, to jej
    autor bedzie mial intelektualna wyprawke na cale zycie, zas promotor doceni
    ten wlasnie aspekt sprawy.
    Mozna sie natomiast obkuc rozmaitych rzeczy na studiach, ale bez napisania
    pracy jest bardzo duza szansa, ze bedzie to bezladna zbieranina faktow.
    Uczelnia ma dac dwie rzeczy, w tej kolejnosci:
    1. Nauczyc myslenia i metodologii
    2. Dac podstawowe kwantum wiedzy fachowej.
    Wazniejsze jest IMHO to pierwsze, gdyz studia trwaja tylko kilka lat, a
    uczyc sie trzeba przez cale zycie.
    Ciekawostka z moich studiow. Prace napisalem prawie 20 lat temu na SGPiS
    (dzisiejsza SGH). Na zadnych z kierunkow (robilem rownolegle trzy wydzialy -
    handel zagraniczny, ekonomie, finanse i statystyke) NIE UCZONO logiki i
    metodologii (byla za dialektyka na wykladach z filozofii). Gdybym nie zaczal
    sie ich uczyc samodzielnie, czulbym sie okaleczony. Ciekaw jestem, ilu
    dzisiejszych studentow wie, co to jest np. rachunek nazw czy rachunek zdan.
    Pewnie niewielu. A przeciez to elementarne narzedzia (metodo)logiczne.
    PW

  • 17. Data: 2002-03-26 09:29:01
    Od: "Musical Man" <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > handel zagraniczny, ekonomie, finanse i statystyke) NIE UCZONO logiki i
    > metodologii (byla za dialektyka na wykladach z filozofii).

    Dzis niewiele sie zmienilo. :-((

> [...]
    zdan.
    > Pewnie niewielu. A przeciez to elementarne narzedzia (metodo)logiczne.

    Ja za to pamietam z egzaminu z informatyki ze SZBD to System Zarzadzania
    Baza Danych. Na pewno mi zie to w zyciu przyda :-))

  • 18. Data: 2002-03-26 19:28:06
    Od: "Pawel Wimmer" <p...@p...onet.pl>

    > Ja za to pamietam z egzaminu z informatyki ze SZBD to System Zarzadzania
    > Baza Danych. Na pewno mi zie to w zyciu przyda :-))

    Nie watpie. W koncu rozsadnie jest wiedziec, czy ~(PIES i KOT) rowna sie
    ~PIES lub ~KOT :-)
    PW

  • 19. Data: 2002-03-26 19:45:07
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Nie watpie. W koncu rozsadnie jest wiedziec, czy ~(PIES i KOT) rowna sie
    > ~PIES lub ~KOT :-)

    ;)