  • 1. Data: 2003-12-30 23:31:24
    Temat: [pr] [PKO BP SA] Tyscy nauczyciele przez pomyłkę otrzymali podwójną wypłatę - ROTFL :)
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@p...onet.pl>

    http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,35019,1846163.htm

    Tyscy nauczyciele przez pomyłkę otrzymali podwójną wypłatę
    Anna Stańczyk 30-12-2003, ostatnia aktualizacja 30-12-2003 22:38

    Pensje tyskich pracowników oświaty rosną jak grzyby po deszczu. W grudniu na
    ich konta przelano podwójne wypłaty. Bank tłumaczy się awarią systemu.

    28 listopada, jak zwykle pod koniec miesiąca, na kontach tyskich nauczycieli
    i pracowników oświaty pojawiły się wypłaty. Cztery dni później jeszcze raz
    przelano listopadowe wynagrodzenie. - Cały wieczór się głowiłam, skąd te
    pieniądze. W szkole okazało się, że koleżanki też je dostały. Sądziłyśmy, że
    to przedświąteczna premia. Pomyślałam, że będzie jak znalazł na nową
    lodówkę. Dobrze, że nie poleciałam od razu na zakupy - mówi pani Anna,
    nauczycielka z jednego z tyskich gimnazjów.

    Aleksandra Cieślik, rzeczniczka tyskiego magistratu przyznaje, że
    nauczyciele przez pomyłkę dostali podwójne wynagrodzenie. Niektórzy zdążyli
    wydać pieniądze. - Miejski Zarząd Oświaty nie popełnił błędu. Wyjaśniamy
    sprawę z bankiem - mówi Cieślik.

    Longina Dąbrowska, główna księgowa MZO, przechowuje korespondencję z bankiem
    PKO BP, który obsługuje rachunki zarządu oświaty. - To już trzeci albo
    czwarty taki przypadek w tym roku. W kwietniu i październiku wypłaty też po
    dwa razy trafiały na konta nauczycieli.

    Radosław Nowakowski, zastępca dyrektora ds. finansowych tyskiego oddziału
    PKO BP, twierdzi, że w kwietniu i październiku zawinili pracownicy MZO,
    którzy nie do końca potrafili obsługiwać system netBank (program pozwalający
    dokonywać operacji księgowych w danej firmie).

    Dąbrowska sądzi jednak inaczej: - To nie nasza wina. Po pierwsze, to nie my
    wysyłamy pieniądze. Placówki mają własne konta i księgowe. To niemożliwe,
    żeby 20 księgowych się pomyliło. Po drugie, nikt nie podpisze przelewu z
    wypłatą dwa razy. Przecież tu chodzi o 3 mln zł! - wyjaśnia.

    Nowakowski przyznaje, że w grudniu doszło do awarii systemu obsługującego
    rozliczenia międzybankowe. W efekcie na konta pracowników oświatowych dwa
    razy wpłynęła ta sama wypłata. - Takie sytuacje zdarzają się w bankach. To
    problem czysto techniczny. Przepraszam wszystkich zainteresowanych.
    Podkreślam, że nikt nie poniósł z tego tytułu strat finansowych - tłumaczy
    Nowakowski. Bank pisemnie informuje nauczycieli o pomyłce i prosi o
    oddawanie pieniędzy na specjalne konto. Wszyscy są zwolnieni od związanych z
    tym opłat. Ponad 90 proc. zainteresowanych już oddało pieniądze.

    A co, jeśli trafi się nauczyciel, który nie będzie chciał oddać pieniędzy?

    - Nie sądzę, żeby takie przypadki miały miejsce. Jeśli tak, to będziemy
    rozmawiali z tymi osobami - dodaje Nowakowski.

    W takiej sytuacji bank może dochodzić swoich roszczeń sądownie.

  • 2. Data: 2003-12-31 08:39:04
    Od: "Piotr" <p...@p...com>

    Użytkownik "Jarosław Łysio" <j...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:bst241$qq3$1@zeus.polsl.gliwice.pl...
    > http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,35019,1846163.htm
    >
    > Tyscy nauczyciele przez pomyłkę otrzymali podwójną wypłatę
    > Anna Stańczyk 30-12-2003, ostatnia aktualizacja 30-12-2003 22:38

    No i po co tyle zamiesznia
    Niedlugo beda w szkolach placic 13 to by sie wyrownalo

    (w koncu jak ktos pracuje 10 miesiecy w roku po 18 godzin tygodniowo
    to mu sie ta 13 pensja nalezy, nie ?)

    Piotr

  • 3. Data: 2003-12-31 14:29:28
    Od: "Marcin Kozlowski" <z...@U...pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@p...com> napisał w wiadomości
    > (w koncu jak ktos pracuje 10 miesiecy w roku po 18 godzin tygodniowo
    > to mu sie ta 13 pensja nalezy, nie ?)

    pierniczysz bez sensu ze tak powiem...
    po pierwsze 18 tygodniowo, + plus przygotowanie sie do zajec, klasowki,
    sprawdzenie klasowek, obowiazki wynikajace z posiadania wychowawstwa klasy,
    przygotowanie dokumentow programow zajec, obowiazkowe ciagle podnoszenie
    kwalifikacji

    do tego trzeba sie uzerac z dzieciakami i pieniadze z tego sa calkiem
    marne..

    ja wole na spokojnie swoja prace po 40 i wiecej godzin w tygodniu
    (zeby nie bylo.. mam zone nauczycielke)

    pozdro na nowy rok
    SirmarK

  • 4. Data: 2004-01-03 18:11:54
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@p...pl>

    "Marcin Kozlowski" <z...@U...pl> wrote in message

    > pierniczysz bez sensu ze tak powiem...

    doprawdy?

> [...]
    klasy,
    > przygotowanie dokumentow programow zajec, obowiazkowe ciagle podnoszenie

    sratatata, mam dzieci w szkole i sporo znajomych gogów - większość
    nauczycieli dokładnie NIE robi tego o czym piszesz. Do tego te 18 godzin
    bywa teorią - regułą jest spóźnianie się na lekcję nawet 15 minut, nie mniej
    niż 10% (ale raczej bliżej 20 - nie liczyłem dokładnie) jest odwoływane, co
    do podnoszenia kwalifikacji - buuuuhahahahaha!!! - robiłem kilka razy takie
    "prace naukowe" - "bo wie pan, na komputerze musi być, a ja nie potrafię".
    Śmiechu warte. Klasówki z reguły sprawdzane są z kilkutygodniowym, a nawet
    kilkumiesięcznym opóźnieniem. Ech, szkoda gadać. I to najlepsza szkoła w
    mieście. Znam oczywiście paru dobrych nauczycieli, ale to wyjątki.

    > do tego trzeba sie uzerac z dzieciakami i pieniadze z tego sa calkiem
    > marne..

    Chciałbym tyle zarabiać z taką ilością obowiązków, naprawdę. Co do
    użerania - zgoda, dzieci są koszmarne.

    T.

  • 5. Data: 2004-01-03 18:35:22
    Od: "corner" <c...@i...pl>

    Użytkownik Tomasz Nowicki <t...@p...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bt70p3$5oc$...@n...news.tpi.pl...

    > sratatata, mam dzieci w szkole i sporo znajomych gogów -
    >
    > cut

    Dziwne masz towarzystwo. Ja też znam wielu nauczycieli i wśród nich
    aktualnie jest jeden, który jest zgodny z twoją wypowiedzią. Ale można to
    wytłumaczyć jego sytuacją rodzinną.
    Nauczyciel to taki zawód z powołaniem, większość nauczycieli naprawdę się
    angażuje i martwią go problemy uczniów, cieszą sukcesy. Pracuje o wiele
    więcej niż trzeba. Jeśli tego nie rozumiesz, to znaczy, że nie mógłbyś być
    nauczycielem. I dobrze.
    I jeszcze takie coś: słyszał każdy o tym, co w ostatnich dniach dzieje się w
    służbie zdrowia - lekarze zostawili ludzi bez opieki! To straszne! A gdy
    strajkowali nauczyciele, to nie zbojkotowali matur, bo stwierdzili, że to
    nieetyczne. Fajny rozrzut...

  • 6. Data: 2004-01-03 22:54:26
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "corner" <c...@i...pl> writes:

> [...]
    > strajkowali nauczyciele, to nie zbojkotowali matur, bo stwierdzili, że to

    Jedno i drugie jest tak samo etyczne - to, czy domaganie sie wynagrodzenia
    za swoja prace (prace firmy itd), i w razie nieotrzymania takowego, lub
    otrzymania w mniejszej niz żądana wysokosci, zaprzestanie dalszej pracy,
    jest etyczne czy nie, to kazdy moze sam stwierdzic.

    Ciekawe ze nie ma czegos takiego jak etyka rzadowa - i z zwiazku z tym
    nie mozna byc z nia w konflikcie :-(
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH