  • 21. Data: 2015-05-23 01:23:54
    Temat: Re: potwierdzenie zamkniecia rachunku
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Jarek Andrzejewski" 3...@g...co

    > konta nie zamkną, będę naliczać opłaty za prowadzenie i jak pewnego dnia
    > będziesz chciał uzyskać kredyt to się okaże, że jesteś w bazie BR i że
    > tak powiem d..a zimna

    : Moim zdaniem to się kwalifikuje do sądu.

    Niby tak, ale sąd więcej weźmie od banku niż od klienta. :)

    : Regulamin ani prawo bankowe nie uzależnia skuteczności
    : wypowiedzenia umowy od wyzerowania salda.

    Skąd wiesz? Prawo bankowe -- OK, ale skąd wiesz, co mówi
    Regulamin, skoro każdy bank może mieć swój Regulamin?
    (a nawet wiele Regulaminów)

    : Ba, wiele regulaminów wręcz przewiduje sytuację, że saldo nie
    : będzie zerowe po zakończeniu umowy (przykład z regulaminu Aliora):

    : Przed upływem okresu wypowiedzenia Posiadacz Rachunku jest zobowiązany
    : przekazać Bankowi w formie pisemnej instrukcje dotyczące sposobu zwrotu
    : środków zgromadzonych /.../. W razie braku lub niewystarczającej instrukcji
    : Bank, po upływie okresu wypowiedzenia, zamknie Rachunek lub Lokatę,
    : a znajdujące się na niej środki przeksięguje na wewnętrzne,
    : nieoprocentowane konta rozrachunkowe.

    : Zwróć uwagę na "Bank, po upływie okresu wypowiedzenia, zamknie Rachunek lub
    Lokatę".

    A 'znajdujące się na niej środki przeksięguje na wewnętrzne, nieoprocentowane
    konta rozrachunkowe' -- nie ma mowy o tym, czy te środki mają znak '+' czy
    znak '-' przed cyframi, zatem wg tego zapisu bank nie może od tego zadłużenia
    naliczać odsetek.

    Ale żyjemy w ,,państwie prawa''. :)

    Wg białostockiego sądu rejonowego 'wypuklina dysku' to inaczej 'skolioza kręgosłupa'
    a dokumentacja dotycząca budowy dysku kręgosłupa może zdezaktualizować się. :)
    (wg sądu okręgowego tylko 'wypuklina dysku' == 'skolioza kręgosłupa'; co do
    dezaktualizacji dokumentacji -- sąd rejonowy wypowiadał swe słowa już po rozprawie,
    czyli sąd okręgowy nie musiał do tego ustosunkowywać się w rozpatrywaniu mojej
    apelacji)

    Prawnik (jeśli nie dostanie od Ciebie zapłaty) zauważy, że 'niej' wyklucza
    'rachunek' -- musi dotyczyć tylko 'lokaty'? :) (a lokaty zazwyczaj nie
    pozwalają na debet) Nie... To byłoby zbyt proste. :)

    On zauważy ,,mądrze i naukowo'', że... nie masz racji. ;)
    A sędzia swój wyrok ,,uzasadni'' pisemnie jakoś tak:

    Bank, związany prawem bankowym i swoim regulaminem, pozostający
    i świadczący, a nawet prowadzący, nie może, a nawet musi, co
    skutkuje w związku z powyższym zwróceniem się i zażądaniem zapłaty...

    Biorąc pod uwagę powyższe, wyrok brzmi jak w sentencji. ;)

    Znajdziesz w uzasadnieniu masę błędów stylistycznych, gramatycznych,
    ortograficznych, a nawet logicznych -- ale wyrok pozostanie w mocy. :)

    I święty Boże w Polsce nie pomoże, bo człek wierzący
    podeprze się biblijną Mądrością Syracha:

    Nie prawuj się ze sędzią, ponieważ według jego uznania wydadzą mu wyrok

    http://biblia.deon.pl/rozdzial.php?id=598

    -=-

    Ale nie lękaj się!!! (otwierania kont bankowych i współpracy z bankami)
    Możesz nawet nie mieć pojęcia o istnieniu jakiegoś banku -- a mimo tej
    nieświadomości możesz stać się dłużnikiem tego banku, i sąd uzna Cię
    winnym... :)

    -=-

    Idąc śladami tej mądrości?...

    Nie wyruszaj w drogę z człowiekiem nieroztropnie odważnym,
    aby ci nie był ciężarem:
    on bowiem według swej woli będzie postępować
    i mógłbyś zginąć przez jego szaleństwo.

    Moje szaleństwo podparte jest dziesiątkami lat wojen prowadzonych
    przeciwko przeróżnym przygłupom, którzy wcześniej czy później
    odkrywają, że jednak Bóg istnieje i choć nie jest rychliwy, to
    jednak gdy się znudzi i gdy przypiermnoży... To wióry fruwają
    z moich przeciwników... :)

    -=-

    Ogólnie -- uważam, że komuna zbudowała w tym kraju (zwanym obecnie RP)
    makabryczne bezprawie. Być może za jakiś czas Rosjanie uporają się
    z bezprawiem na swoich ziemiach a Niemcy uporają się z narodowym
    socjalizmem (faszyzmem czy anarchizmem w ogóle) u siebie, podczas
    gdy Polacy będą uprawiali i neonazizm i komuchowate bezprawie... :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 22. Data: 2015-05-23 01:30:02
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "RobertS" mjnu0l$p8r$...@s...man.poznan.pl

    > saldo nie będzie zerowe, ale ww. zapis mówi o zwrocie zgromadzonych środków, a co w
    przypadku debetu? ta sytuacja nas interesuje

    IMO środki mogą być ujemne. :) Ale 'niej' może dotyczyć 'lokaty',
    lecz nie może dotyczyć 'rachunku'. ;)

    Bank, po upływie okresu wypowiedzenia, zamknie Rachunek lub Lokatę,
    a znajdujące się na niej środki przeksięguje

    Aby jaśniej było

    Bank zamknie Rachunek lub Lokatę,
    a znajdujące się na niej środki przeksięguje

    IMO nie mam mowy o środkach z rachunku. ;)
    Jest tylko mowa o środkach z lokaty. ;)

    -=-

    Ale prawnik nie będzie tak myślał.
    On sprawdzi, czy zapłaciłeś adwokatowi dostatecznie dużo, aby uznać Twe racje. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 23. Data: 2015-05-23 01:39:29
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kris" e...@g...co

    > konta nie zamkną, będę naliczać opłaty za prowadzenie i jak pewnego dnia
    > będziesz chciał uzyskać kredyt to się okaże, że jesteś w bazie BR i że
    > tak powiem d..a zimna

    : Bzdura. Jak gdzieś tak robią to łatwo można to naprostować.
    : Bank nie ma prawa odmowić zamknięcia konta. Bo i na jakiej podstawie?

    Na podstawie prawa. ;) ,,Prawa silniejszego''. :)

    > właśnie mam taki przypadek klientów, którzy myśleli, że zamknęli kiedyś
    > konto w jednym z banków

    : Bez problemu powinni to wyprostować

    Powinni? Mają taką powinność? ;)

    W moim świecie wystarczy do tego wyprostowania wiarygodne (papierowe
    na przykład -- ze stosownymi stempelkami i podpisami) zlecenie
    wypowiedzenia umowy, czy zlecenie zamknięcia konta.

    Dług długiem, ale konto trzeba zamknąć, gdyż takie jest zlecenie klienta.
    Od długu IMO można naliczać odsetki, ale ustawowe, nie bankowe. :)

    -=-

    Ale brak zdrowego rozsądku to polska codzienność. :)
    Jak widzisz -- Twój adwersarz ma zdanie inne niż nasze. :)
    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 24. Data: 2015-05-23 01:40:55
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kris" 8...@g...co

    > właśnie mam taki przypadek klientów, którzy myśleli,
    > że zamknęli kiedyś konto w jednym z banków

    : Kwestia czy złozyli wypowiedzenie czy myśleli że złożyli

    To problem zasadniczy/podstawowy. :)
    I ważne jest, czy wiadome osoby mają pokwitowanie...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 25. Data: 2015-05-23 01:56:22
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "cef" 555f4f97$0$8374$6...@n...neostrada.pl

    > Ja akurat zamknąłem kiedyś rachunek w eurobanku.

    Ja też. ;) Opisałem na tej grupie ,,zamykanie'' konta mojej matki w EB.

    > W oddziale, z papierkami, wszystkie po kolei rachunki lokat
    > i podstawowy, miałem potwierdzenia zamknięcia papierkowe z pieczątkami,
    > saldo wyzerowane po odczekaniu tych ustawowych 30 dni. I po kilkunastu miesiącach
    przychodzi mi pocztą informacja, że bank coś tam
    > zmienia w regulaminie i mogę wypowiedzieć albo zaakceptować. To z ciekawości
    zadzwoniłem, żeby zapytać jaki to produkt mam u nich,
    > że przysłali mi to pismo.
    > Okazało się, że z jakiegoś programu partnerskiego naliczyły się jakieś grosze i
    rachunku nie zamknięto. Żadna procedura nie
    > nakazywała kontaktu z klientem, żeby to wyjaśnić, tylko sobie utrzymywali ten
    rachunek (i

    Miałeś farta? Mogli Ci naliczyć odsetki (1 grosz; pułapem Belki było
    bodajże 250 groszy) i zostawić konto, za które miesięcznie by strzygli
    po 7 plnów. :) Tak obrazowała to obsługantka EB. Jeden grosz mógł być
    naliczony za wlanie tałzena warunkującego zwolnienie z opłaty. Akurat
    ja natychmiast (w dniu wlania) ów tałzen zabrałem, dlatego nie mogło
    być mowy o możliwości naliczenia takiego grosza.

    BTW -- odnalezienie konta (i banku -- a wybór był spory), z którego
    wlałem tałzena do EB oraz konta (i banku) na które wylałem tałzena
    z EB -- zajęło mi tylko chwilkę. ;) Co to było dla harcerza?! ;)
    Zabrałem się za to jakoś beznamiętnie, chcąc po prostu sprawdzić
    wszelkie możliwe rozwiązania, ale Bóg pobłogosławił mój zapał... :)

    > klienta). Zgodnie z instrukcją konsultanta - już bez wizyty naziemnej - wydałem
    dyspozycję przelania tych paru groszy i wtedy
    > miało się zamknąć już na amen. Ale pewności nie mam żadnej. W podobny sposób nie
    zamknął mi się kiedyś Lucas (ktoś czegoś nie
    > kliknął) a ostatnio w BGŻ zamykałem konto dyspozycją w poczcie wewnętrznej, więc
    teraz też nie wiem co tam zrobili a dzwonić już
    > mi się nie chce sprawdzać.

    Na szczęście ja miałem pokwitowanie wypowiedzenia umowy a bank (EB) ze swej
    strony skorygował błąd swej obsługantki bez sprawdzania ,,moich kart''. ;)
    Być może bank uznał, że pokwitowanie mam, bo na tej grupie zapisałem jakieś
    szczegółowe informacje z tegoż pokwitowania -- typu godzina i minuta przyjęcia
    zlecenia zamknięcia. :) (zapisałem to, aby zademonstrować swoje argumenty)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 26. Data: 2015-05-23 12:47:05
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Miałeś farta? Mogli Ci naliczyć odsetki (1 grosz; pułapem Belki było
    > bodajże 250 groszy) i zostawić konto, za które miesięcznie by strzygli
    > po 7 plnów. :)

    Jest to możliwy scenariusz.
    Pokazuje to jak kulawe są przepisy regulujące te zagadnienia.

  • 27. Data: 2015-05-24 07:34:55
    Od: "marek" <mularek@o2_wytnij.pl>

    > Pracownik marmurkowy mowi ze niby można chcieć, ale to kosztuje 40PLN,
    > jednak nigdy tego nie praktykowali...

    Bank może chcieć. ;) Ale to IMO kosztuje -- kosztem
    jest opis na grupie. Napisz, jaki to bank.

    > A wiec: zadac takiego dokumentu i placić ? A może taki dokument powinienem
    > dostac za darmo?
    > I czy w ogole jest mi potrzebny skoro mam wydruk przelewu "koncowego" z
    > innego banku?

    IMO nie można płacić 40 pln za takie poświadczenia. Można zapłacić
    czasem oczekiwania na sporządzenie potwierdzenia. :) I można co
    jakiś czas rzucić okiem w celu sprawdzenia, czy rachunek nie żyje. :)

    widze ze dyskusja zrobiła sie goraca, co świadczy jedynie o niedoskonałości
    i niejednoznaczności prawa.
    (czyżby komuś w tym kraju zależało na takim zamieszaniu ?)
    ale ad rem:
    - ten bank to DB
    - rachunki wypowiedzialem pisemnie (mam na to potwierdzony przez bank
    papier)
    - bank zamknął rachunki z kilkudniowym opóźnieniem (po mojej interewncji
    "czemu jeszcze nie zamknięte")
    - na rachunkach nigdy nie było debetu lub innego kredytu.
    - Na okoliczność zamknięcia rachunków dostałem przelew (na konto w innym
    banku) w którym bank zwraca pozostałe na rachunkach środki. Tytuł przelewu
    "zamknięcie rachunku" (chyba...)
    - była tu jeszcze karta KK, ale zamknięta rok temu. Przy zamykaniu nie było
    na niej zadłużenia, ale nie wiem czy bank nie ma jakiegoś dłuższego okresu
    kiedy mogłby dochodzić ewentualnych roszczeń i wystawić np. bankowy tytuł
    egzekucyjny.

    tak sobie myślę ze przesle poczta pisemko do DB z prośbą:
    "w związku z zamknięciem rachunków bardzo prosze o pisemne potwierdzenie
    braku występowania jakichkolwiek zaległości finansowych wobec DB" -> no i
    zobaczymy...
    marek

  • 28. Data: 2015-05-25 08:19:22
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2015-05-22 o 17:47, cef pisze:
    > Ja akurat zamknąłem kiedyś rachunek w eurobanku.
    > W oddziale, z papierkami, wszystkie po kolei rachunki lokat
    > i podstawowy, miałem potwierdzenia zamknięcia papierkowe z pieczątkami,

    IMHO miałeś tylko potwierdzenie złożenia wniosku o zamknięcie, a to nie
    to samo.

    Pozdrawiam

  • 29. Data: 2015-05-25 12:17:02
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "marek" mjrnu0$hvi$...@n...news.atman.pl

    > - ten bank to DB

    Przed wielu laty tam zaszedłem, ale obsługantka dała mi do zrozumienia,
    że konto w DB otwierają tylko świry (pomijając niewytłumaczalne wyjątki
    podpadające pod wymuszenia) gdyż obsługa tego konta jest raczej ;) dość
    droga -- bodajże było wówczas 7 pln miesięcznie.

    Po latach DB dawał modem. Mnie nie dał niczego, bo nie dopełniłem czegoś.

    > tak sobie myślę ze przesle poczta pisemko do DB z prośbą:
    > "w związku z zamknięciem rachunków bardzo prosze o pisemne
    > potwierdzenie braku występowania jakichkolwiek zaległości
    > finansowych wobec DB" -> no i zobaczymy...

    IMO to dobre rozwiązanie, choć i kosztowne (przesyłka kosztuje),
    i ryzykowne -- co wówczas, gdy bank konta nie zamknął i doliczy
    do salda opłatę za sporządzenie potwierdzenia, powołując się na
    pisemną dyspozycję klienta?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 30. Data: 2015-05-25 16:10:13
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Miroo" 5562beec$0$8380$6...@n...neostrada.pl

    > IMHO miałeś tylko potwierdzenie złożenia wniosku o zamknięcie, a to nie to samo.

    Jeżeli jesteś wróżką -- dobrze trafiłeś. :)
    Dobrze ;) zapłacimy Ci za skuteczne przepowiadanie kursowania walutowego.

    [ja dopiero wprawiam się; wczoraj przed godziną 22:30 wiedziałem kto
    wygrał i wiedziałem, że przewaga jest poważna; na kilka minut przed
    godziną 22:30 Katarzyna Kolenda-Zaleska niemal płakała przed kamerami
    TV; zgłosiłbym to jako złamanie ciszy, ale wolę uchodzić za wróżbitę;]

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'