  • 11. Data: 2015-05-22 19:14:15
    Temat: Re: potwierdzenie zamkniecia rachunku
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2015-05-22 o 15:46, Kris pisze:
    > Laski nie robi zamknąć kontro powinien a ew zadłużenie może sobie windykować.

    konta nie zamkną, będę naliczać opłaty za prowadzenie i jak pewnego dnia
    będziesz chciał uzyskać kredyt to się okaże, że jesteś w bazie BR i że
    tak powiem d..a zimna

    właśnie mam taki przypadek klientów, którzy myśleli, że zamknęli kiedyś
    konto w jednym z banków

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 12. Data: 2015-05-22 20:27:46
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Friday, May 22, 2015 at 6:14:21 PM UTC+1, RobertS wrote:
    > konta nie zamkną, będę naliczać opłaty za prowadzenie i jak pewnego dnia
    > będziesz chciał uzyskać kredyt to się okaże, że jesteś w bazie BR i że
    > tak powiem d..a zimna

    Moim zdaniem to się kwalifikuje do sądu. Regulamin ani prawo bankowe nie uzależnia
    skuteczności wypowiedzenia umowy od wyzerowania salda.
    Ba, wiele regulaminów wręcz przewiduje sytuację, że saldo nie będzie zerowe po
    zakończeniu umowy (przykład z regulaminu Aliora):

    Przed upływem okresu wypowiedzenia Posiadacz Rachunku jest zobowiązany przekazać
    Bankowi w formie pisemnej instrukcje dotyczące sposobu zwrotu środków zgromadzonych
    /.../. W razie braku lub niewystarczającej instrukcji Bank, po upływie okresu
    wypowiedzenia, zamknie Rachunek lub Lokatę, a znajdujące się na niej środki
    przeksięguje na wewnętrzne, nieoprocentowane konta rozrachunkowe.

    Zwróć uwagę na "Bank, po upływie okresu wypowiedzenia, zamknie Rachunek lub Lokatę".

  • 13. Data: 2015-05-22 20:54:15
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2015-05-22 o 20:27, Jarek Andrzejewski pisze:

> [...]
    przeksięguje na wewnętrzne, nieoprocentowane konta rozrachunkowe.

    > Zwróć uwagę na "Bank, po upływie okresu wypowiedzenia, zamknie Rachunek lub

    saldo nie będzie zerowe, ale ww. zapis mówi o zwrocie zgromadzonych
    środków, a co w przypadku debetu? ta sytuacja nas interesuje

    nie ma info, że np. jeżeli saldo jest ujemne to zostanie "gdzieś"
    przeniesione

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 14. Data: 2015-05-22 22:45:53
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "marek" mjl1fn$kdt$...@n...news.atman.pl

    > zamknalem rachunek (i karte debet) w pewnym banku - normalne wypowiedzenie umowy z
    30 dniowym terminem.
    > przed wypowiedzeniem zostawiłem na koncie drobna kwote, ktora po likwidac zostala
    przelana przez bank na wskazany rachunek.
    > Pytanie:
    > Czy nalezy poprosic bank o pisemne potwierdzenie braku zaleglosci finansowych po
    likwidacji konta?.

    Można, ale IMO wystarczy potwierdzenie ,,zlecenia
    rozwiązania umowy'' czy ,,zlecenie zamknięcia konta''.

    > Pracownik marmurkowy mowi ze niby można chcieć, ale to kosztuje 40PLN, jednak nigdy
    tego nie praktykowali...

    Bank może chcieć. ;) Ale to IMO kosztuje -- kosztem
    jest opis na grupie. Napisz, jaki to bank.

    > A wiec: zadac takiego dokumentu i placić ? A może taki dokument powinienem dostac
    za darmo?
    > I czy w ogole jest mi potrzebny skoro mam wydruk przelewu "koncowego" z innego
    banku?

    IMO nie można płacić 40 pln za takie poświadczenia. Można zapłacić
    czasem oczekiwania na sporządzenie potwierdzenia. :) I można co
    jakiś czas rzucić okiem w celu sprawdzenia, czy rachunek nie żyje. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 15. Data: 2015-05-23 00:01:32
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

> [...]
    > środków, a co w przypadku debetu? ta sytuacja nas interesuje
    >
    > nie ma info, że np. jeżeli saldo jest ujemne to zostanie "gdzieś"

    To proszę znajdź w jakimś regulaminie zastrzeżenie, że wypowiedzenie nie jest
    skuteczne, jeśli bank uważa, że klient jest mu coś winien albo taki, który określa,
    że jedynym miejscem uwidocznienia długu musi być ten konkretnie zamknięty (zamykany)
    rachunek, a nie np. księgi rachunkowe czy inne rejestry banku.

  • 16. Data: 2015-05-23 00:23:27
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 22 maja 2015 19:14:21 UTC+2 użytkownik RobertS napisał:
    > konta nie zamkną, będę naliczać opłaty za prowadzenie i jak pewnego dnia
    > będziesz chciał uzyskać kredyt to się okaże, że jesteś w bazie BR i że
    > tak powiem d..a zimna
    Bzdura. Jak gdzieś tak robią to łatwo można to naprostować. Bank nie ma prawa odmowić
    zamknięcia konta. Bo i na jakiej podstawie?

    > właśnie mam taki przypadek klientów, którzy myśleli, że zamknęli kiedyś
    > konto w jednym z banków
    Bez problemu powinni to wyprostować

  • 17. Data: 2015-05-23 00:25:03
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 22 maja 2015 19:14:21 UTC+2 użytkownik RobertS napisał:
    > właśnie mam taki przypadek klientów, którzy myśleli, że zamknęli kiedyś
    > konto w jednym z banków
    Kwestia czy złozyli wypowiedzenie czy myśleli że złożyli

  • 18. Data: 2015-05-23 00:42:48
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Jarek Andrzejewski" 5...@g...co

    : zobowiązań, ale dlaczego miałby nadal prowadzić rachunek, którego umowa została
    wypowiedziana?

    Ależ Holmesie! To proste -- dlatego bank miałby nadal prowadzić rachunek,
    którego umowa została wypowiedziana, gdyż jest silniejszy. ;) Możemy iść
    z tym problemem do sądu -- żeby mieć na głowie już nie bank, ale i bank,
    i prawnika, który będzie z nas zdzierał i skórę, i mięso... :)

    Możemy też dokonywać samosądów -- omijać złe banki.

    Pytanie -- co wówczas, gdy zostanie tylko jeden bank? ;)
    Poniekąd wiadomo, co wówczas będzie -- społeczne protesty,
    demonstracje, strajki, barykady uliczne, wojny domowe,
    stany wojenne...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 19. Data: 2015-05-23 00:45:01
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "RobertS" mjlcn9$s92$...@s...man.poznan.pl

> [...]
    tylko odpisze, że z takiego a takiego powodu
    > konto nie może być zamknięte lub prosimy o spłatę kwoty X i wtedy zamknięcie będzie

    Każdy bank tak uczyni? To zachowanie jest jakoś uregulowane ogólnopaństwowo?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 20. Data: 2015-05-23 00:47:18
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kris" 0...@g...co

    : Laski nie robi zamknąć kontro powinien a ew zadłużenie może sobie windykować.

    I ja tak uważam, choć IMO zadłużenie rzędu 2 plny za debetówkę może sobie darować. :)
    Zamknięcie konta nie gasi długu. Ktoś może być moim dłużnikiem pomimo braku swego
    konta prowadzonego przeze mnie. :) Zazwyczaj wierzyciel nie prowadzi konta swego
    dłużnika. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'