  • 1. Data: 2015-05-20 21:07:39
    Temat: Rekordowa kara za manipulowanie kursami walut. Pięć wielkich banków musi zapłacić 5,6 mld dolarów
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    http://tvn24bis.pl/ze-swiata,75/piec-wielkich-bankow
    -musi-zaplacic-5-6-mld-dolarow,544130.html

    Pięć z największych banków, oskarżonych w USA o manipulowanie kursami walut i
    stopami
    procentowymi, władze ukarały grzywnami łącznej wysokości ok. 5,6 mld dolarów.
    Banki
    zgodziły się uznać swą winę - poinformował w środę resort sprawiedliwości Stanów
    Zjednoczonych.

    Za przestępcze manipulowanie kursem dolara i euro w latach 2007-2013 amerykańskie
    banki JP Morgan Chase i Citigroup zapłacą odpowiednio 550 mln dolarów i 925 mln
    dolarów, a brytyjskie banki Barclays i Royal Bank of Scotland - 650 mln dolarów
    -> i 395 mln dolarów. Piąty bank - szwajcarski USB AG - ma się przyznać do
    manipulowania stopami procentowymi i zapłaci 203 mln dolarów.

    UBS manipulował kursami walut. Zapłaci 545 mln dolarów kary
    545 mln dolarów - tyle łącznie zapłaci władzom Stanów Zjednoczonych szwajcarski...

    ?? szwajcarski USB AG czy UBS AG ??

    -=-

    Tak czy siak -- trzeba by jakoś wejść w porozumienie z tymi manipulatorami, aby
    poznawać przyszłość. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 2. Data: 2015-05-20 21:36:43
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

> [...]
    >
    > UBS manipulował kursami walut. Zapłaci 545 mln dolarów kary
    > 545 mln dolarów - tyle łącznie zapłaci władzom Stanów Zjednoczonych

    Miało by to sens, gdyby płacili/ły Panie/Panowie prezesi/prezeski banków
    ze swoich pieniędzy. A tak, zrzucą się klienci tych banków i podatnicy
    na dofinansowanie sektora bankowego.

  • 3. Data: 2015-05-20 22:43:12
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski p...@c...fontem.lucida.console

> [...]
    >
    > -=-
    >
    > Tak czy siak -- trzeba by jakoś wejść w porozumienie z tymi
    > manipulatorami, aby poznawać przyszłość. ;)

    Pytanie czy kara jest wieksza niz zarobek na tym procederze?

  • 4. Data: 2015-05-21 13:24:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości
> [...]
    >banków ze swoich pieniędzy. A tak, zrzucą się klienci tych banków i
    >podatnicy na dofinansowanie sektora bankowego.

    A tak, to by sie klienci zrzucili na wynagrodzenie prezesa :-)

    Mnie tam ciekawi jak to udowodnionio, czy moze jak zagrozono, ze sie
    woleli przyznac i "podatek" zaplacic.

    No a w dalszej perspektywie ... jak to na procesy klientow mbanku
    wplynie ?
    Jesli LIBOR taki manipulowany, to nie mozna nim uzasadniac zlej
    postawy banku :-)

    J.

  • 5. Data: 2015-05-21 15:33:20
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu czwartek, 21 maja 2015 13:24:45 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > A tak, to by sie klienci zrzucili na wynagrodzenie prezesa :-)

    to i tak ma miejsce.

  • 6. Data: 2015-05-21 15:34:30
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu czwartek, 21 maja 2015 13:24:45 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > A tak, to by sie klienci zrzucili na wynagrodzenie prezesa :-)
    to i tak ma miejsce...

    > Jesli LIBOR taki manipulowany, to nie mozna nim uzasadniac zlej
    > postawy banku :-)

    chyba ze mbank byl w zmowie i tez manipulowal ;)

  • 7. Data: 2015-05-22 10:19:38
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Budzik wrote:

    > Pytanie czy kara jest wieksza niz zarobek na tym procederze?

    Oraz na co pójdzie kas$$$ka z kary.

  • 8. Data: 2015-05-22 10:22:01
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    J.F. wrote:
    -musi-zaplacic-5-6-mld-dolarow,544130.html

    > A tak, to by sie klienci zrzucili na wynagrodzenie prezesa :-)
    >
    > Mnie tam ciekawi jak to udowodnionio, czy moze jak zagrozono, ze sie
    > woleli przyznac i "podatek" zaplacic.

    Było śledztwo, zbieranie dowodów, zeznania, odczytywanie maili ze
    skasowanych dysków, paru się przyznało itd. Było parę artykułów na ten
    temat w ciągu ostatnich lat (w jęz. angielskim).

  • 9. Data: 2015-05-22 16:40:15
    Temat: Re: Rekordowa kara za manipulowanie kursami walutLiBQacSZxIcgd2llbGtpY2ggYmFua8OzdyBtdXNpIHphcMWCYWNpxIcg 5,6 mld dolarów
    Od: Eneuel <e...@g...com>

    Poldek wrote:

    > Oraz na co pójdzie kas$$$ka z kary.

    Na wojnę przeciwko Arabom i na wygodne życie urzędników.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 10. Data: 2015-05-23 01:59:53
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Poldek" mjmov4$il4$...@n...news.atman.pl

    > Było śledztwo, zbieranie dowodów, zeznania, odczytywanie maili ze skasowanych
    dysków, paru się przyznało itd. Było parę artykułów
    > na ten temat w ciągu ostatnich lat (w jęz. angielskim).

    A może było inaczej? Może bankom dano wybór:

    albo przyznajecie się
    albo nie będziemy ścigali waszych dłużników? ;)

    A może było zupełnie inaczej? Może banki nie były winne,
    ale dla ,,dobra sprawy'' zapłaciły dodatkowy podatek?...
    ...na rozwój cywilizacji... ;)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'