  • 1. Data: 2015-05-21 18:35:00
    Temat: potwierdzenie zamkniecia rachunku
    Od: "marek" <mularek@o2_wytnij.pl>

    zamknalem rachunek (i karte debet) w pewnym banku - normalne wypowiedzenie
    umowy z 30 dniowym terminem.
    przed wypowiedzeniem zostawiłem na koncie drobna kwote, ktora po likwidac
    zostala przelana przez bank na wskazany rachunek.
    Pytanie:
    Czy nalezy poprosic bank o pisemne potwierdzenie braku zaleglosci
    finansowych po likwidacji konta?
    Pracownik marmurkowy mowi ze niby można chcieć, ale to kosztuje 40PLN,
    jednak nigdy tego nie praktykowali...
    A wiec: zadac takiego dokumentu i placić ? A może taki dokument powinienem
    dostac za darmo?
    I czy w ogole jest mi potrzebny skoro mam wydruk przelewu "koncowego" z
    innego banku?

    pozdrawiam, marek

  • 2. Data: 2015-05-21 18:43:59
    Temat: Re: potwierdzenie zamkniecia rachunku
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    Moim zdaniem ważniejsze jest posiadanie potwierdzenia przyjęcia przez bank
    wypowiedzenia umowy.
    Wypowiedziałem umowę w Aliorze i właśnie rozpatrują reklamację, którą zgłosiłem po
    stwierdzeniu, że rachunek nie został zamknięty. Ponoć już odpowiedź w drodze (pocztą
    z trąbką).
    Już rachunki z listy znikły, ale wciąż działa dostęp przez www.

  • 3. Data: 2015-05-21 18:46:28
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2015-05-21 o 18:35, marek pisze:

    > Czy nalezy poprosic bank o pisemne potwierdzenie braku zaleglosci
    > finansowych po likwidacji konta?

    jeżeli bank konto zamknął to znaczy, że nie było na nim żadnych
    zaległości, konta z saldem debetowym bank nie zamknie

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 4. Data: 2015-05-21 18:50:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RobertS" napisał w wiadomości grup
    >jeżeli bank konto zamknął to znaczy, że nie było na nim żadnych
    >zaległości, konta z saldem debetowym bank nie zamknie

    A z tym przeciwnym ?
    Bo krokodyl mi juz ponad pol roku konto zamyka i cos zamknac nie moze,
    ani zdecydowac sie co z tymi 3zl zrobic.

    Na razie czekamy :-)

    J.

  • 5. Data: 2015-05-21 18:59:00
    Od: "marek" <mularek@o2_wytnij.pl>

    Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości grup
    a.pl...

[...]

    - potwierdzenie zlozenie dyspozycji zamknięcia jest (podpisane przez
    bank) -> jest.
    - kopia przelewy "koncowego" -> jest
    - no ale co z tym extra pismem?
    marek

  • 6. Data: 2015-05-21 19:03:43
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    Marek: a na co Ci to pismo?
    RobertS: przecież fakt zalegania z czymś-tam bankowi nie ma wpływu na skuteczność
    wypowiedzenia umowy. Co najwyżej bank może domagać się spłaty zobowiązań, ale
    dlaczego miałby nadal prowadzić rachunek, którego umowa została wypowiedziana?

  • 7. Data: 2015-05-21 21:46:51
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2015-05-21 o 19:03, Jarek Andrzejewski pisze:
> [...]
    dlaczego miałby nadal prowadzić rachunek, którego umowa została wypowiedziana?

    jeżeli na koncie masz jakieś zadłużenie i wyślesz rezygnację to bank go
    nie zamknie tylko odpisze, że z takiego a takiego powodu konto nie może
    być zamknięte lub prosimy o spłatę kwoty X i wtedy zamknięcie będzie możliwe

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 8. Data: 2015-05-22 13:10:28
    Od: luc <b...@g...de>

    W dniu czwartek, 21 maja 2015 18:46:28 UTC+2 użytkownik RobertS napisał:

    > jeżeli bank konto zamknął to znaczy, że nie było na nim żadnych
    > zaległości, konta z saldem debetowym bank nie zamknie

    Czasem zamknie. Tak miałem w przypadku Toyoty - konsultantka telefoniczna
    powiedziała, że mam do zapłacenia 2 pln za kartę, ale oni zamykają, jak się nie
    przekroczy 10 pln długu. Potwierdzenie zamknięcia konta przesłali gratis :-)

    pzdrwm
    luc

  • 9. Data: 2015-05-22 15:46:03
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 21 maja 2015 21:46:52 UTC+2 użytkownik RobertS napisał:
> [...]
    > być zamknięte lub prosimy o spłatę kwoty X i wtedy zamknięcie będzie możliwe
    Laski nie robi zamknąć kontro powinien a ew zadłużenie może sobie windykować.

  • 10. Data: 2015-05-22 17:47:37
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    dlaczego miałby nadal prowadzić rachunek, którego umowa została wypowiedziana?

    Ja akurat zamknąłem kiedyś rachunek w eurobanku.
    W oddziale, z papierkami, wszystkie po kolei rachunki lokat
    i podstawowy, miałem potwierdzenia zamknięcia papierkowe z pieczątkami,
    saldo wyzerowane po odczekaniu tych ustawowych 30 dni. I po kilkunastu
    miesiącach przychodzi mi pocztą informacja, że bank coś tam zmienia w
    regulaminie i mogę wypowiedzieć albo zaakceptować. To z ciekawości
    zadzwoniłem, żeby zapytać jaki to produkt mam u nich, że przysłali mi to
    pismo.
    Okazało się, że z jakiegoś programu partnerskiego naliczyły się jakieś
    grosze i rachunku nie zamknięto. Żadna procedura nie nakazywała kontaktu
    z klientem, żeby to wyjaśnić, tylko sobie utrzymywali ten rachunek (i
    klienta). Zgodnie z instrukcją konsultanta - już bez wizyty naziemnej -
    wydałem dyspozycję przelania tych paru groszy i wtedy miało się zamknąć
    już na amen. Ale pewności nie mam żadnej. W podobny sposób nie zamknął
    mi się kiedyś Lucas (ktoś czegoś nie kliknął) a ostatnio w BGŻ zamykałem
    konto dyspozycją w poczcie wewnętrznej, więc teraz też nie wiem co tam
    zrobili a dzwonić już mi się nie chce sprawdzać.