  • 1. Data: 2007-07-15 09:47:00
    Temat: poręczyciele powyżej 66 roku życia
    Od: "bebe" <B...@w...pl>

    Witam!
    Czy przy kredycie mieszkaniowym konieczni są poręczyciele ? Czy jest to
    zależne od I wpłaty?
    Głównie chodzi mi o przypadek poręczyciela mającego powyżej 66 lat (z
    emeryturą) - czy taki jest wogóle brany pod uwagę (ze względu na wiek)?
    Niestety 2 razy kontakowałem się formularzem w sprawie kredytu
    mieszkaniowego(mbank), ale nikt...nie oddzwonił....
    Będę wdzięczny za pomoc
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-07-15 14:27:13
    Temat: Re: poręczyciele powyżej 66 roku życia
    Od: "Krzysztof Ziolkowski" <z...@g...pl>

    Jesli masz zdolnosc kredytowa, uregulowana sluzbe wojskowa to nikt nie bedzie
    chcial od ciebie poreczyciela.
    A przechodzac juz do tej konkretnej sytuacji, to w mBanku taka osoba moze byc
    poreczycielem, ale tylko na 4 lata. Maksymalny wiek osoby, ktorej dochody sa
    przyjmowane to 70 lat (w chwili zakonczenia splaty kredytu).

  • 3. Data: 2007-07-16 18:55:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    bebe wrote:
    > Witam!
    > Czy przy kredycie mieszkaniowym konieczni są poręczyciele ?

    Z reguły nie. Poza tym jeśli już, to raczej w grę wchodzą
    współkredytobiorcy.

    > Czy jest to zależne od I wpłaty?

    Poniekąd - zależy od tego, czy masz zdolność kredytową.

    > Głównie chodzi mi o przypadek poręczyciela mającego powyżej 66 lat (z
    > emeryturą) - czy taki jest wogóle brany pod uwagę (ze względu na wiek)?

    Jako poręczyciel do konsumenckich - może. Jako współkredytobiorca do
    hipotecznych - jeszcze tak cywilizowane nasze banki nie są.