  • 1. Data: 2007-07-14 20:29:30
    Temat: Odwołanie Polecenia Zapłaty w banku internetowym - problem
    Od: "Piotrek" <h...@p...onet.pl>

    Witam
    zgodnie z procedurami wysłałem odwołania polecenia zapłaty i do mojego banku
    i do wierzyciela (operator GSM). Było to ponad 3 tyg. temu . Niestety, dziś
    przyszło obciążenie konta opłatą za polecenie zapłaty (mimo, że nie zostało
    wykonane, ponieważ zrobiłem cesję nr komórkowego).
    Co jeśli bank (a może i wierzyciel) oświadczy mi, że np. "podpis jest
    niezgodny ze wzorem podpisu" ? Do końca życia (tzn. życia konta) będę
    obciążany tymi kosztami ? Przecież zawsze bank może stwierdzić, że mu się
    coś nie podoba w podpisie.....

    Piotrek

  • 2. Data: 2007-07-14 20:41:24
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 Jul 2007 22:29:30 +0200,
    osoba podpisana: Piotrek <h...@p...onet.pl>
    napisała:
    [...]
> [...]
    > niezgodny ze wzorem podpisu" ? Do końca życia (tzn. życia konta) będę
    > obciążany tymi kosztami ? Przecież zawsze bank może stwierdzić, że mu się

    IMO (czy leci z nami prawnik?) wystarczy iść do notariusza i potwierdzić
    odwołanie które później wyślesz do banku. (I tylko do banku, ktory wtedy
    powinien odrzucać jakiekolwiek obciążenia wierzyciela.)

    KJ

    Linux jest w stanie przeżyc wyjęcie procesora - resztę doliczy w pamięci.

  • 3. Data: 2007-07-14 22:27:19
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Piotrek" <h...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > niezgodny ze wzorem podpisu" ? Do końca życia (tzn. życia konta) będę
    > obciążany tymi kosztami ? Przecież zawsze bank może stwierdzić, że mu się

    Podpis może im sie nie zgadzac, będziecie sobie to mogli wyjaśniać później
    co gdzie utknęło, nie doszło i na czyim biurku leży.
    Narazie przysługuje ci prawo odwołania tego pojedynczego obciążenia. Po
    prostu zadzwoń do banku i go odwołaj.

  • 4. Data: 2007-07-14 23:01:09
    Od: "Piotrek" <h...@p...onet.pl>

    > Narazie przysługuje ci prawo odwołania tego pojedynczego obciążenia. Po
    > prostu zadzwoń do banku i go odwołaj.

    nie o to chodzi. nie ma tego obciążenia, wszystko jest ok.
    nie ok jest to, że mam "miesięczną opłatę za korzystanie z polecenia
    zapłaty" czyli dopóki to polecenie jest w systemie, dotąd będą mnie
    obciążać....

    Piotrek

  • 5. Data: 2007-07-14 23:18:57
    Od: "Krzysztofsf " <k...@g...pl>

    Piotrek <h...@p...onet.pl> napisał(a):

    > nie ok jest to, że mam "miesięczną opłatę za korzystanie z polecenia
    > zapłaty" czyli dopóki to polecenie jest w systemie, dotąd będą mnie
    > obciążać....

    A w BPH mnie to nic nie kosztuje.
    Jaki bank?

  • 6. Data: 2007-07-14 23:31:48
    Od: "Piotrek" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztofsf " <k...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:f7bll1$g62$1@inews.gazeta.pl...

    > A w BPH mnie to nic nie kosztuje.
    > Jaki bank?

    mBank

    Piotrek

  • 7. Data: 2007-07-14 23:47:29
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Piotrek <h...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > nie ok jest to, że mam "miesięczną opłatę za korzystanie z polecenia
    > zapłaty" czyli dopóki to polecenie jest w systemie, dotąd będą mnie

    No bo przeciez nadal korzystasz z uslugi 'polecenie zaplaty' w danym
    miesiacu (odwolanie polecenia jest czescia uslugi z ktorej korzystasz)
    - za to mbank pobiera 1zl, a nie za samo 'zaplacenie'.

    a.

  • 8. Data: 2007-07-15 00:52:40
    Od: "Piotrek" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wemif" <w...@a...pl> napisał w wiadomości

    > No bo przeciez nadal korzystasz z uslugi 'polecenie zaplaty' w danym
    > miesiacu (odwolanie polecenia jest czescia uslugi z ktorej korzystasz)
    > - za to mbank pobiera 1zl, a nie za samo 'zaplacenie'.

    Jak mam nazwać rezygnację z usługi PZ ?
    Napisąłem przecież że wysłałem druki do mojego banku i do wierzyciela -
    jakbym chciał odwołać jedynie jedno polecenie to wystarczyłoby powiadomić
    mój bank i kasa jest natychmiast na koncie

    Piotrek

  • 9. Data: 2007-07-15 15:52:46
    Od: g...@w...pl

    On 15 Lip, 02:52, "Piotrek" <h...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > jakbym chciał odwołać jedynie jedno polecenie to wystarczyłoby powiadomić
    > mój bank i kasa jest natychmiast na koncie

    Odwołanie Polecenia Zapłaty to rozwiązanie go z wierzycielem.
    Najwidoczniej GSM jeszcze tego nie anulował.
    Bank realizuje Polecenia Zapłaty na podstawie umowy zawartej z
    wierzycielem.

  • 10. Data: 2007-07-15 16:08:57
    Od: "Krzysztofsf " <k...@g...pl>

    g...@w...pl napisał(a):

    > Odwo=B3anie Polecenia Zap=B3aty to rozwi=B1zanie go z wierzycielem.
    > Najwidoczniej GSM jeszcze tego nie anulowa=B3.
    > Bank realizuje Polecenia Zap=B3aty na podstawie umowy zawartej z
    > wierzycielem.

    Swoja droga, to sa koszty dochodzace do korzystania z "bezplatnego" konta.
    Cokolwiek ponad wrzucenie pieniedzy i wyciagniecie ich z bankomatu euronetu (i
    naturalnie korzystanie z funduszy - to duzy plus) to kasuja.

    Ja place za konto 9,90 i 2 zl miesiecznie za karte debetowa.
    W tym mam 2,5 tys limitu debetowego, bezplatne przelewy, pz bez dodatkowych
    kosztow, no i oczywiscie rozbudowany dostep przez internet, oraz mozliwosc 10-o
    dniowych lokatek internetowych na 3,5 chyba %.

    Przy aktywnym korzystaniu z konta jestem doprzodu finansowo, natomiast przez wiele
    lat jedyna rzecza z ktorej korzystalem byl limit debetowy - co tez jesli dodac
    koszty podobnej wysokosci limitu wykupywanego do innych kont, nie jest przedrozone.