  • 241. Data: 2006-08-10 21:03:52
    Temat: Re: po co karta kredytowa?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    mvoicem <m...@g...com> writes:

    > Z tego co pamiętam, spieramy się o PIN+procesor versus
    > podpis(z procesorem czy bez)

    Zle pamietasz.

    > Najwidoczniej :). Jak chcesz kogoś przekonać do czegoś, nie
    > jest dobrze używać przykładów które zaprzeczają tezie.

    Ten nie zaprzecza, ale niewystarczajaco pokazuje przewage.

    > Hmm, mówiąc "przy podpisie" masz na myśli o autoryzacji
    > podpisem, tak?. Jeżeli tak, to jakim cudem na slipie nie ma podpisu
    > skoro go podpisujesz?

    Pisales o sytuacji, w ktorej karty uzywa zlodziej.

    Stary, przeciez to naprawde logiczne jest. Przeczytaj uwaznie to, co
    napisalem, i jesli wtedy bedziesz mial jakies pytania, to zapytaj.
    Czytanie kazdego zdania oddzielnie, bez zwracania uwagi na kontekst,
    i bez swiadomosci, ze dotyczy to wlasnej wypowiedzi, zbyt daleko nas
    nie zaprowadzi.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 242. Data: 2006-08-11 06:59:27
    Od: m...@g...com

    Krzysztof Halasa wrote:

    > Dokladnie tak samo mozna sie "oprzec o sąd". Nawet w przypadku kart
    > magnetycznych, gdzie PIN jest przesylany do np. banku przy autoryzacji.

    Tylko jak udowodnisz że to nie twój PIN?

    p. m.

  • 243. Data: 2006-08-11 07:54:59
    Od: "Stormy Waters" <a...@a...pl>

    > Mea culpa .... pogubiłem się w tym wątku i odpowiedziałem nie temu komu
    > trzeba ;)

    loozik-goozik :-)

    SW

  • 244. Data: 2006-08-11 08:06:15
    Od: "Stormy Waters" <a...@a...pl>

    > Ale przeciez tu nie chodzi o to czy w sklepie odroznia Twoj podpis od
    > podpisu zlodzieja.

    nie o to mi szlo.
    chodzi o to ze bywa ze merchant generalnie zlewa co Ty tam podpisujesz.
    klejisz ? moge napisac "szarik" a on czesto nawet nie spojrzy co ja tam
    nabazgralem choc to jego psi obowiazek zweryfikowac czy jest "zgodny" z wzorem
    podpisu na odwrocie karty, ktory POWINIEN moim zdaniem byc zlozony w momencie
    wydania karty klientowi przez bank, zweryfikowany przez pracownika banku
    z tym co sie zlozylo na karcie podpisow. dzis w dobie agentow sprzedajacych
    karty i odbiorze karty poczta mozna o tym zapomniec :(

    chodzilo mi tu o przewage PIN ze weryfikacja jest. jak podpis i merchant
    zachowuje sie kompletnie nie odpowiedzialnie i nie zwraca na to uwagi
    / ja oper*dalam zawsze w takiej sytuacji / no to narazie

    tyle sprostowania

    SW

  • 245. Data: 2006-08-11 08:17:16
    Od: "Stormy Waters" <a...@a...pl>

    > Dokladnie tak samo mozna sie "oprzec o sąd". Nawet w przypadku kart
    > magnetycznych, gdzie PIN jest przesylany do np. banku przy autoryzacji.
    > --

    uscislajac przesylany jest PIN Block
    o takie cus np 1DC7AV981G7K92BB1W ;)
    nawet przechwycac transmisje co z tym mozna zrobic nie majac PIN Offset,
    nie majac kluczy, nie wiedzac jaki typ szyfrowania, z ilu modulow kluczy
    faktycznie korzysta dekrypcja i w jakiej kolejnosci i ile razy ;-)

    transakcja nie musi byc autoryzowana aby przekazany zostal PB
    ale o tym zapewne wiesz :)

    SW

  • 246. Data: 2006-08-11 08:35:34
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    m...@g...com writes:

    > Tylko jak udowodnisz że to nie twój PIN?

    Raczej ze go nie wpisywalem w urzadzenie. Ale lepiej chyba udowodnic,
    ze PIN moze wzglednie latwo poznac osoba trzecia bez zadnego udzialu
    posiadacza karty.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 247. Data: 2006-08-11 08:38:32
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Stormy Waters" <a...@a...pl> writes:

> [...]
    > klejisz ? moge napisac "szarik" a on czesto nawet nie spojrzy co ja tam
    > nabazgralem choc to jego psi obowiazek zweryfikowac czy jest "zgodny"

    To taka teoria dodatkowa do podpisow, ale slabo ma sie do rzeczywistosci.

    > ktory POWINIEN moim zdaniem byc zlozony
    > w momencie
    > wydania karty klientowi przez bank, zweryfikowany przez pracownika banku
    > z tym co sie zlozylo na karcie podpisow.

    Nie wydaje mi sie by regulacje organizacji karcianych mowily
    o koniecznosci zapewnienia takiej procedury.

    A tak naprawde to - powiedzmy sobie szczerze - sam podpis, zwlaszcza
    w dzisiejszych czasach, niczego nie dowodzi.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 248. Data: 2006-08-11 08:41:34
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Stormy Waters" <a...@a...pl> writes:

> [...]
    > nie majac kluczy, nie wiedzac jaki typ szyfrowania, z ilu modulow kluczy
    > faktycznie korzysta dekrypcja i w jakiej kolejnosci i ile razy ;-)

    Oddzielnym problemem jest to, ze PINu klient nie szyfruje w glowie,
    i latwo mozna go podsluchac majac dostep do terminala (albo
    np. wlasny, podstawiony terminal).
    --
    Krzysztof Halasa

  • 249. Data: 2006-08-11 08:45:13
    Od: "Stormy Waters" <a...@a...pl>

    > To taka teoria dodatkowa do podpisow, ale slabo ma sie do rzeczywistosci.

    ujme to tak.tak mnie kiedys 10 lat temu szkolono w polcard.
    nie wierze zeby odeszlo sie od tego.

    > Nie wydaje mi sie by regulacje organizacji karcianych mowily
    > o koniecznosci zapewnienia takiej procedury.

    ja tez nie widzialem podobnej regulacji "karcianej".
    POWINIEN bylo moja osobista opinia. a mialem na mysli tutaj wewnetrzne
    regulacje/procedury bankow i takie czytalem.

    > A tak naprawde to - powiedzmy sobie szczerze - sam podpis, zwlaszcza
    > w dzisiejszych czasach, niczego nie dowodzi.
    > --

    ano, bywa ze nie

    SW

  • 250. Data: 2006-08-11 08:53:48
    Od: "Stormy Waters" <a...@a...pl>

    > Oddzielnym problemem jest to, ze PINu klient nie szyfruje w glowie,
    > i latwo mozna go podsluchac majac dostep do terminala (albo
    > np. wlasny, podstawiony terminal).
    > --

    filmow to i ja w swoim zyciu kilka widzialem...
    wybacz ale nie wierze w to Twoje "latwo"
    sytuacje kiedy PIN jest podejrzany jak ktos wstukuje owszem.
    ale teorie "latwo",ze "podsluchany", "podstawiony terminal"...prosze Cie :)
    kazdy terminal jest zaresjtrowany m.in ze swoim Card Acceptor Terminal ID,
    powiazany z dana kategoria merchant'a, inna maja stacje benzynowe,inna hotele,
    jeszcze inna bankomaty / wyobraz sobie ze bankomat to tez merchant ;) /
    przyznam ze nie wiem dokladnie jak/gdzie jest przechowywany CAID,
    ale obstawialbym ze to cos na ksztalt IMEI telefonu komorkowego,zmienic sie
    pewnie da nawet w terminalu, ale trzeba by wiedziec na co/jak, aby to sie
    trzymalo kupy z innymi danymi, przeciez taki terminal tez sie musi
    autoryzowac w sieci.

    SW