  • 1. Data: 2003-07-25 19:46:33
    Temat: płacenie KK na poczcie (?)
    Od: nieznany <a...@w...pl>

    Cześć.
    W zasadzie jestem zwykłym użytkownikiem KK i nie jestem zbytnio rozeznany w
    niuansach. Wiem jedno - wypłata gotówki z KK to ostateczność. I spotkało mnie coś
    takiego. Zapłaciłem na poczcie kartą KK za paczkę: 50zł. Przyszedł w końcu wyciąg i
    co
    widzę: wypłata gotówki + prowizja (7) + odsetki (1,5). Odszukałem slipa i znalazłem
    na nim wydruk GOTÓWKA:... No o i co tu chodzi? Zawsze wszędzie było SPRZEDAŻ:....

    Dlaczego płacąc na poczcie kartą transakcja została odnotowana jako gotówkowa? Czy to
    może moja wina? Widząc na slipie GOTÓWKA mogłem wszak nie podpisać.

    Wojtas

  • 2. Data: 2003-07-25 19:50:51
    Temat: Re: płacenie KK na poczcie (?)
    Od: Dentarg <d...@i...com>

    On Fri, 25 Jul 2003 21:46:33 +0200, nieznany
    <a...@w...pl> wrote:

    >Dlaczego płacąc na poczcie kartą transakcja została odnotowana jako gotówkowa? Czy
    to może moja wina? Widząc na slipie GOTÓWKA mogłem wszak nie podpisać.
    Bo na poczcie robia sobie jaja, nie chca placic prowizji od transakcji
    i kazda transakcje przeprowadzaja jako wyplate gotowki z karty, ktora
    to niby potem pokrywa zakup. Takze placenie tam KK to samobojstwo ...

    Choć powinieneś się przyjrzeć ze jest napis GOTÓWKA i nie placic KK
    tylko banknotami z portfela ...

    pzdr,
    Dentarg

    --
    Moje CV online - http://dentarg.it64.com
    UIN: 15071179 | GG: 504206

  • 3. Data: 2003-07-25 20:16:42
    Od: Maciej Bebenek <m...@u...to.komorka.org>

    Dnia Fri, 25 Jul 2003 21:50:51 +0200, Dentarg <d...@i...com> napisał:

    > Bo na poczcie robia sobie jaja, nie chca placic prowizji od transakcji
    > i kazda transakcje przeprowadzaja jako wyplate gotowki z karty, ktora
    > to niby potem pokrywa zakup. Takze placenie tam KK to samobojstwo ...

    Zdecydowanie powinienes przejsc sie na wspomniana poczte, narobic rabanu i
    zazadac zwrotu kosztow - najlepiej na pismie. Poczta ma prawo zrealizowac
    taka operacje jedynie w przypadku wplat gotowkowych, a nie sprzedazy
    wlasnych uslug.

    M.

  • 4. Data: 2003-07-25 21:03:18
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Maciej Bebenek <m...@u...to.komorka.org> writes:

> [...]
    > rabanu i zazadac zwrotu kosztow - najlepiej na pismie. Poczta ma prawo
    > zrealizowac taka operacje jedynie w przypadku wplat gotowkowych, a nie

    Poczta nie prowadzi sprzedazy uslug oplacanych karta platnicza. Nie ma
    takiego obowiazku.

    Poczta prowadzi wyplaty gotowki z kart platniczych. Taka sama
    dzialalnosc, jak banku czy bankomatu.

    Dla wygody klienta mozna wyplacic mu gotowke i przyjac te gotowke w
    tym samym okienku, dla wiekszej wygody - nie dawac mu tej gotowki do
    reki wcale.

    I co nam pan teraz zrobisz?

    MJ

  • 5. Data: 2003-07-25 21:16:47
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@N...gazeta.pl>

    Maciej Bebenek <m...@u...to.komorka.org> napisał(a):

> [...]
    > zazadac zwrotu kosztow - najlepiej na pismie. Poczta ma prawo zrealizowac
    > taka operacje jedynie w przypadku wplat gotowkowych, a nie sprzedazy

    Przy całkowitym zrozumieniu dla absurdalności sytuacji nie mogę zgodzić się
    z powyższą radą. Przypomina mi ona bowiem sytuację, gdy w przypadku
    niezadowolenia z obowiązującego prawa ktoś idzie robić awanturę sprzątaczce
    biura poselskiego jakiegoś posła.
    O procedurach stosowanych w PPUP Poczta Polska decyduje Centralny Zarząd
    Poczty Polskiej, robienie rabanu w placówce pocztowej nie ma więc sensu.
    Jak sądzę, żadanie odszkodowania będzie odrzucone, gdyż sposób realizacji
    ww. usługi finansowej na pewno wynika z jakiegoś tam regulaminu, którego
    postanowienia stanowią treśc umowy i teoretycznie klient korzystający z
    usługi te postanowienia zna i akceptuje.

    Pozdr.,

  • 6. Data: 2003-07-25 21:18:51
    Od: Maciej Bebenek <m...@u...to.komorka.org>

    Dnia Fri, 25 Jul 2003 23:03:18 +0200, Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>
    napisał:

> [...]
    >
    > Dla wygody klienta mozna wyplacic mu gotowke i przyjac te gotowke w
    > tym samym okienku, dla wiekszej wygody - nie dawac mu tej gotowki do

    Powiesze za trąbkę. ZTCP w krajach cywilizowanych punkty wyplaty gotowki sa
    nieco inaczej oznakowane, niz punkty sprzedazy akceptujace karty (chociaz
    moze mi sie wydaje??).

    Trzeba zapytac glownego poczmistrza internecianego RP :-) I na wszelki
    wypadek rzeczniczke Renate :-)

    M.

  • 7. Data: 2003-07-25 21:27:48
    Od: Maciej Bebenek <m...@u...to.komorka.org>

    Dnia Fri, 25 Jul 2003 21:16:47 +0000 (UTC), Jarosław Łysio
    <j...@N...gazeta.pl> napisał:

> [...]
    > PPUP Poczta Polska decyduje Centralny Zarząd Poczty Polskiej, robienie
    > rabanu w placówce pocztowej nie ma więc sensu.

    Oczywiscie, najlepiej stulic uszka po sobie i plakac na zly centralny
    zarzad poczty polskiej z trąbką. A o glupocie pracownikow podleglych
    zarzadowi nie pomyslales????

    http://www.poczta-polska.pl/uslugi/uslugi.htm#4

    Cytata: "Za opłatę w formie bezgotówkowej uważa się opłatę dokonaną
    poleceniem przelewu, potwierdzonym przez bank czekiem rozrachunkowym lub
    "kartą płatniczą" wystawioną przez bank, z którym p. p. u. p. Poczta Polska
    zawarła umowę na obsługę rachunków. "

    Czy rozumiesz sformulowanie "opłata w formie bezgotówkowej"? Czy
    przetlumaczyc?
    ;-)

    M. (chory za kazdym razem, kiedy musi isc na pczte wyslac/odebrac list
    polecony...)

  • 8. Data: 2003-07-26 07:04:33
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

> [...]

    > lub "kartą płatniczą" wystawioną przez bank, z którym p. p. u. p.
    > Poczta Polska zawarła umowę na obsługę rachunków. "

    Znaczy poczta przyjmuje "bezgotowkowo" tylko karty platnicze bankow, z
    ktorymi "zawarla umowe na obsluge rachunkow"? Widac z bankiem Wojtasa
    nie zawarla 8-)))))

    MJ

  • 9. Data: 2003-07-26 10:23:24
    Od: Dentarg <d...@i...com>

    On Fri, 25 Jul 2003 23:27:48 +0200, Maciej Bebenek
    <m...@u...to.komorka.org> wrote:

> [...]
    >"kartą płatniczą" wystawioną przez bank, z którym p. p. u. p. Poczta Polska
    Czyli pewnie jedyny słuszny Bank Pocztowy ... i co im pan zrobisz ? :)
    Oni są kierownikiem tego terminala kartowego ;)

    Autor watku pisal ze placil za paczke 50 zl, wydaje mi sie ze byla to
    oplata pobraniowa, czyli zaplata nie dla poczty, a dla nadawcy, i
    tutaj wlasnie mieli prawo wziac kase z karty jako wyplate gotowki ...

    pzdr,
    Dentarg

  • 10. Data: 2003-07-26 15:59:03
    Od: "Paweł - sklep.pko.pl" <b...@u...pko.pl>

    > Autor watku pisal ze placil za paczke 50 zl, wydaje mi sie ze byla to
    > oplata pobraniowa, czyli zaplata nie dla poczty, a dla nadawcy, i
    > tutaj wlasnie mieli prawo wziac kase z karty jako wyplate gotowki ...

    o czym ty mówisz ?

    jeśli nadaję paczkę za pobraniem pocztowym - to płacę na poczcie za
    wykonanie ich usług !!
    Usługa polega na dostarczeniu paczki do odbiorcy, pobraniu od niego
    okreslonej kwoty i przesłanie ich do mnie.
    W momencie nadawania przesyłki na poczcie płacę właśnie za tą usługę - a
    dopiero gdy odbiorca zapłaci to poczta prześle mi jego wpłatę