  • 1. Data: 2023-01-02 11:34:59
    Temat: płaca minimalna wzrosła do 3490 zł
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Kolejna podwyzka placy minimalnej nastapi
    1 lipca 2023 roku. Od tego dnia wyniesie ona 3600 zl.

    3490zł to 2548zł netto.

    Można wracać do PL. Z głodu się nie umrze.

    266zł czynsz
    150zł prąd
    60zł internet
    100zł tabletki
    800zł paliwo

    1376zł

    Happy New Year

    https://www.youtube.com/watch?v=xjhBWzNU-G8

    --
    Piotrek

    Grosz do grosza i bedzie kokosza

  • 2. Data: 2023-01-02 15:50:54
    Temat: Re: płaca minimalna wzrosła do 3490 zł
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 2 sty 2023 o 11:34, PiteR pisze:

    > 266zł czynsz

    Czynsz za co? Wynajmiesz mieszkanie w tej cenie?
    Nawet ,,eksploatacyjne opłaty mieszkaniowe'' są wielokrotnie droższe...
    Nawet garaż potrafi słono kosztować...

    https://finanse.wp.pl/czynsz-za-garaz-wyzszy-niz-za-
    mieszkanie-kuriozum-na-warszawskiej-woli-66041110548
    87520a

    https://rynekpierwotny.pl/wiadomosci-mieszkaniowe/cz
    y-wynajem-garazu-dobra-inwestycja/10058/

    > 150zł prąd

    Nawet połowy nie płacę -- 68 z groszami.

    > 60zł internet

    Za to nie płacę -- pomijając mą ślepotę,
    której efektem był fatalny błąd...

    > 100zł tabletki

    Tabletki, leki czy suplementy?...

    > 800zł paliwo

    Tyle płacę chyba rocznie. :)
    BTW -- podwyżka VAT (z 85 d0 23%) nawet
    o 1 grosz nie zwiększyła ceny brutto...

    Moje OC spadło do 287 pln za rok...
    OC, awaryjny (wypadkowy rzecz jasna także)
    Assistance i chyba ZK -- razem 287 pln za rok.

    > 1376zł

    > Happy New Year

    > https://www.youtube.com/watch?v=xjhBWzNU-G8

    https://youtu.be/8gu439XETTo <-- tu też są fajerwerki
    Himarsy powitały mobilizowanych w nowym roku. Dzień 313

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-.' .,; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 3. Data: 2023-01-02 16:36:31
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:tour0e$pbr$1@gioia.aioe.org>
    user Eneuel Leszek Ciszewski pisze tak:

    > Czynsz za co? Wynajmiesz mieszkanie w tej cenie?

    mam ci dostarczyć rozliczenie? :)

    Brat ma jeszcze niższy czynsz 255zł bo mieszkanie ma z 2020r
    a moje mieszkanie już jest pełnoletnie ale ma bardzo grubo
    styropianu. Już wtedy roztropnie wiedzieli żeby dać od serca.

    > Nawet połowy nie płacę -- 68 z groszami.

    szacun, to masz wynik, nie używasz lodówki?

    > Tabletki, leki czy suplementy?...

    leki od nadciśnienia

    > Tyle płacę chyba rocznie. :)
    > BTW -- podwyżka VAT (z 85 d0 23%) nawet
    > o 1 grosz nie zwiększyła ceny brutto...

    Wiesz wydostać się z mojego osiedla to koszt
    wszędzie daleko. Do lasu blisko. Kiedy dostałem służbowe auto
    pod dom byłem wniebowzięty.

    > Moje OC spadło do 287 pln za rok...
    > OC, awaryjny (wypadkowy rzecz jasna także)
    > Assistance i chyba ZK -- razem 287 pln za rok.

    za stojący w Polsce samochód płacę chyba 400zł

    > https://youtu.be/8gu439XETTo <-- tu też są fajerwerki
    > Himarsy powitały mobilizowanych w nowym roku. Dzień 313

    tak widziałem, mam Marcina w pinned tabs

    Szkoda że nie poszedłem pod Big Bena.
    Coś mnie pogięło. Już myślałem, że to korzonki.
    Jutro do pracy ble.

    funt się osłabia :/

    https://www.xe.com/currencycharts/?from=GBP&to=PLN&v
    iew=1M

  • 4. Data: 2023-01-02 17:12:29
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 2 sty 2023 o 16:36, PiteR pisze:

    > mam ci dostarczyć rozliczenie? :)

    > Brat ma jeszcze niższy czynsz 255zł bo mieszkanie ma z 2020r
    > a moje mieszkanie już jest pełnoletnie ale ma bardzo grubo
    > styropianu. Już wtedy roztropnie wiedzieli żeby dać od serca.

    Czynsz zależy od styropianu? Wg mnie czynsz jest opłatą za
    wynajem, nie za ogrzewanie. Niby można wliczyć ogrzewanie
    do czynszu, ale to raczej nie opłaca się właścicielowi...

    >>> 150zł prąd

    > szacun, to masz wynik, nie używasz lodówki?

    Używam. Beko, duża -- wyższa ode mnie...

    >>> 100zł tabletki

    > leki od nadciśnienia

    Sporo...

    >>> 800zł paliwo

> [...]

    > wszędzie daleko. Do lasu blisko. Kiedy dostałem
    > służbowe auto pod dom byłem wniebowzięty.

    > za stojący w Polsce samochód płacę chyba 400zł

    Mój potrafi ;) jeździć.

    >>> 1376zł

  • 5. Data: 2023-01-02 22:51:39
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 02.01.2023 o 11:34, PiteR pisze:
    > Kolejna podwyzka placy minimalnej nastapi
    > 1 lipca 2023 roku. Od tego dnia wyniesie ona 3600 zl.
    >
    > 3490zł to 2548zł netto.
    >
    > Można wracać do PL. Z głodu się nie umrze.
    >
    > 266zł czynsz

    Gdzie taki czynsz? W chatce baby Jagi?

    > 150zł prąd
    > 60zł internet
    > 100zł tabletki
    > 800zł paliwo
    >
    > 1376zł
    >
    > Happy New Year
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=xjhBWzNU-G8

    --
    animka

  • 6. Data: 2023-01-03 01:26:09
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:touvpd$15qv$1@gioia.aioe.org>

    > Czynsz zależy od styropianu? Wg mnie czynsz jest opłatą za
    > wynajem, nie za ogrzewanie. Niby można wliczyć ogrzewanie
    > do czynszu, ale to raczej nie opłaca się właścicielowi...

    zależy bo mniej grzeję to mniej płacę
    dostawałem zwroty.

    Potem uznali mnie za emigranta długotrwałego
    i nie pobierają za wode i za ciepło.
    Prąd 14zł za gotowość chyba.

  • 7. Data: 2023-01-03 01:28:59
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:tovjli$26p$1@gioia.aioe.org>
    user Animka pisze tak:

    > Gdzie taki czynsz? W chatce baby Jagi?

    na ścianie wschodniej Ostróda i okolice.
    Nic szalonego. Do niedawna był 205zł.
    Nowe bloki mają od 50m2 255zł

  • 8. Data: 2023-01-03 11:02:40
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2023-01-02 o 22:51, Animka pisze:
    > Gdzie taki czynsz? W chatce baby Jagi?

    Gdzie mieszkasz Animko?

  • 9. Data: 2023-01-03 11:14:25
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 3 sty 2023 o 01:26, PiteR pisze:

    > zależy bo mniej grzeję to mniej płacę
    > dostawałem zwroty.

    Piszesz o czynszu czy o czymś innym?

    czynsz m II, D. -u; lm M. -e, D. -y a. -ów

    świadczenia z tytułu najmu rzeczy, lokali lub z tytułu dzierżawy
    Czynsz dzierżawny, mieszkaniowy, Opłacać, płacić czynsz.
    Uwolnić, zwolnić od czynszu.
    hist. Czynsz wieczny, wieczysty stała opłata za dożywotnie
    użytkowanie gruntu

    niem.

    > Potem uznali mnie za emigranta długotrwałego

    W Polsce uznali Cię za emigranta?

    > i nie pobierają za wode i za ciepło.

    Trzeci lub czwarty raz -- piszesz o czynszu czy o czymś innym?

    Za 250 pln miesięcznie wynajmiesz raczej psią budę, nie mieszkanie,
    chyba że w szczególnym miejscu, gdzie być może Ci dobrze zapłacą za
    pilnowanie itp...

    > Prąd 14zł za gotowość chyba.

    Tak zwany opłaty eksploatacyjne, na dodatek bez wody i ogrzewania
    rzeczywiście zamkniesz kwotą 250 pln miesięcznie.

    -=-

    Jakie znaczenie ma Twój styropian, skoro piszesz:
    PiteR> i nie pobierają za wodę i za ciepło.

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/...

  • 10. Data: 2023-01-03 11:25:01
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 3 sty 2023 o 01:28, PiteR pisze:

    > na ścianie wschodniej Ostróda i okolice.

    Widzę Ostródę niedaleko Olsztyna, ale to nie jest wschodnia ściana.

    > Nic szalonego. Do niedawna był 205zł.
    > Nowe bloki mają od 50m2 255zł

    Niedawno na wschodniej ścianie można było zyskać
    tani dom w ramach jakiejś gminnej pomocy...

    --
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/...