  • 11. Data: 2023-01-03 11:30:53
    Temat: Re: płaca minimalna wzrosła do 3490 zł
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 3 sty 2023 o 11:02, _Master_ pisze:

    > Gdzie mieszkasz Animko?

    W stolicy.

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/...

  • 12. Data: 2023-01-03 13:44:10
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:tp0vq1$1vvs$1@gioia.aioe.org>
    user Eneuel Leszek Ciszewski pisze tak:

    > Widzę Ostródę niedaleko Olsztyna, ale to nie jest wschodnia ściana.

    ależ Wodzu :)

    Może geograficznie nie ściana wschodnia ale mentalnie.
    Wieczorem asfalt zwijają. Wróble po 5kg mają.
    Wrony machają tylko jednym skrzydłem. :)

    --
    Piotrek

    Grosz do grosza i bedzie kokosza

  • 13. Data: 2023-01-03 14:00:15
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 3 sty 2023 o 13:44, PiteR pisze:

    > ależ Wodzu :)

    > Może geograficznie nie ściana wschodnia ale mentalnie.
    > Wieczorem asfalt zwijają. Wróble po 5kg mają.
    > Wrony machają tylko jednym skrzydłem. :)

    Tamtejsze wróble po 5kg mają? -- po ile kg mają tamtejsze wrony?...
    Zwykłe wróble są kilkanaście (nawet dwadzieścia kilka) razy lżejsze
    od wron, więc te dziwne wrony ile mogą ważyć/masić? -- po 55 kg?...
    I nie muszą machać dwoma skrzydłami naraz, by latać?... Siłaczki!!!

    Może to amerykańskie orły?...
    https://youtu.be/9I1V2M3heW0
    ORZEŁ PRZEDNI to drapieżnik, który atakuje nawet wilki!
    Orzeł przedni kontra jeleń, lis i zając!

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/...

    Zmowa jak czy co?!?! Ile razy chcę coś wysłać -- Dunaj a_wariuje...
    Tylko wtedy jest dobrze, gdy chcę skarżyć się na Media Expert!!!

    Jakby:
    dam ci dostęp, ale musisz zgłaszać problem ze swą pralko-suszarką

    BTW -- telefon ma net od Dunaja i net od Play, więc ewentualne m@ile
    z serwisu Candy czy ze sklepu Media Expert dotarłyby do mnie bez
    trudu i bez zbędnego opóźnienia...

  • 14. Data: 2023-01-07 18:47:13
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 2 sty 2023 o 11:34, PiteR pisze:

    > 266zł czynsz

    Weźmy świat nierealny -- bez inflacji itd...
    266pln miesięcznie
    266pln*12=3192pln rocznie
    i załóżmy, że chcesz mieszkać w tym mieszkaniu sto lat...
    3192*100=319.2kpln

    Ile trzeba zapłacić za qpno takiego mieszkania?
    Wprowadźmy nieco realizmu -- dajmy 1% rocznie bankowych odsetek...
    Od jakiej kwoty? -- powiedzmy od takiej, by rocznie mieć 3192 pln,
    czyli od 319.2kpln. Tak więc mamy czynsz (koszty najmu) zrównane
    z kosztami obsługi kredytu? Gdzie są błędy?

    - 319.2kpln za mieszkanie? -- zależ gdzie, ale może być
    - 1% rocznej obsługi kredytu? -- chyba mało
    - 100 lat korzystania z tego mieszkania? -- raczej długo
    - stan po stu latach:
    - po stuletnim wynajmowaniu nie mamy niczego,
    ale
    - po stuletnim spłacaniu mamy mieszkanie
    obciążone długiem (nie spłacaliśmy kapitału)

    Nie możemy oszacować wartości stuletniego mieszkania, ale
    roczna obsługa kredytu dziś wielokrotnie przewyższa 1%...
    [więc dziś -- czy rocznie?... dylemat mocy i energii?]

    -=-

    Ale ja nie o tym chciałem pisać... Powyższym jedynie mydliłem
    oczęta, zmiękczałem czujność, przygotowywałem grunt itd. pod
    mą główną (czy zasadniczą?) wypowiedź...

    Teraz, kierując się q głównemu celowi, brutalnie atakuję:
    - wrony machają jednym skrzydłem
    - by utrzymać się w powietrzu
    czy może jednak
    - by pozdrowić zaprzyjaźnione stworzenie!?

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-.' .,; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 15. Data: 2023-01-20 20:27:39
    Od: Waldek <m...@a...nie.dam>

    W dniu 2023-01-20 o 14:28, Eneuel pisze:
    > PiteR chyba Paweł prawdę...
    >
    > : Wróble po 5kg mają.Wrony machają tylko jednym skrzydłem. :)
    >
    > https://www.operanewsapp.com/pl/pl/share/detail?news
    _id=70bfd29ffc
    > 187b691eaf58a8b265618b&news_entry_id=22e9525d230120p
    l_pl&open_type
    > =transcoded&request_id=PUSH_bb87212d-c3d8-437e-b004-
    92cd2851642a&f
    > rom=opera_push
    >
    > Wielka ropucha waży prawie 3 kg. (Facebook, Queensland Environment)
    > W północnej Australii znaleziono ropuchę olbrzymią, zwaną także
    > laskową.

    A średnia przebiła ponoć 7 kafli
    za 7 kafli IMO da sie już skromnie,
    ale w miarę normalnie normalnie wyżyć w RP ;P

    Pozdro

  • 16. Data: 2023-01-21 05:19:39
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 20 sty 2023 o 20:27, Waldek pisze:

    > A średnia przebiła ponoć 7 kafli
    > za 7 kafli IMO da sie już skromnie,

    To kafle brutto...

  • 17. Data: 2023-01-21 08:49:52
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:tqepvb$17ob$1@gioia.aioe.org>
    user Waldek pisze tak:

    > A średnia przebiła ponoć 7 kafli
    > za 7 kafli IMO da sie już skromnie,
    > ale w miarę normalnie normalnie wyżyć w RP ;P

    Dużo się zarabia w tej Polsce A

    Powoli nie opłaca się emigrować. Nie jest łatwo zarobić
    za granicą 70zł na godzinę w spokojnej pracy.

    "Jednym z najczesciej obsadzanych stanowisk pracy dorywczej jest
    pracownik sklepu, który zarabia obecnie 28 zl za godzine netto.

    - Jest to maksymalna godzinowa stawka, jaka moze otrzymac student na
    umowie zleceniu. Wynagrodzenie jest o 8 proc. wieksze niz rok temu. Z
    kolei student zatrudniony jako pracownik produkcji lub magazynier moze
    dzis liczyc na 32 zl ,,na reke" za godzine pracy, czyli 7 proc. wiecej
    niz przed rokiem"

  • 18. Data: 2023-01-21 21:15:39
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    > i załóżmy, że chcesz mieszkać w tym mieszkaniu sto lat...
    >    3192*100=319.2kpln
    >
    > Ile trzeba zapłacić za qpno takiego mieszkania?

    no to nie licz w złotówkach, tylko w roboczogodzinach. będziesz miał bez
    inflacji. policz dwie dla osoby o najniższych zarobkach, i średnich
    krajowych. Ceny możesz przyjąć też z 2 miast. np Krakowa i Bytomia. Sam
    sie zgłosiłem do tablicy więc napiszę dla Bytomia.
    Mieszkanie do remontu to 40 najniższych pensji.
    Mieszkanie z centralnym na ładnym osiedlu - 80-100pensji.

    ToMasz

  • 19. Data: 2023-01-22 17:59:30
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 02.01.2023 o 11:34, PiteR pisze:
    > Kolejna podwyzka placy minimalnej nastapi
    > 1 lipca 2023 roku. Od tego dnia wyniesie ona 3600 zl.
    >
    > 3490zł to 2548zł netto.
    >
    > Można wracać do PL. Z głodu się nie umrze.
    >
    > 266zł czynsz
    > 150zł prąd
    > 60zł internet
    > 100zł tabletki
    > 800zł paliwo
    >
    > 1376zł
    >
    > Happy New Year
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=xjhBWzNU-G8

    W telewizji wzrośnie na pewno, im zawsze rośnie.  Tymczasem u sąsiada w
    jego szkółkach nadal przewalają się tłumy zadowolonych roboli z 1500zł
    na rękę.

  • 20. Data: 2023-01-23 23:54:57
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 21 sty 2023 o 21:15, ToMasz pisze:

> [...]
    > to 40 najniższych pensji. Mieszkanie z centralnym na ładnym osiedlu - 80-100pensji.

    Jakkolwiek policzysz -- nie wynajmiesz na rynku mieszkania za ćwierć
    tałzena... Nawet tak zwane eksploatacyjne (ogrzewanie, woda, części
    stałe -- oświetlenie korytarza czy schodów) opłaty są (czy mogą być)
    wyższe, lub nawet znacznie (wielokrotnie) wyższe...
    (przecinek przed lub -- bo to dopowiedzenie?)

    Jeśli ktoś ma 80 m^2 -- może samych opłat mieć ponad tałzena w takim
    mieście jak Białystok...

    Oczywiście można wynająć 40 m^2 i mniej, ale nadal 266 pln za miesiąc
    to nierealna dawka. Gdyby w tej cenie można było wynająć, ludzi by
    nie kupowali mieszkań, ale by wynajmowali...

    Ze strony przeciwnej można by zauważyć, że zbudowanie bezpozwoleniowego
    domu o powierzchni 70 m^2 nie jest zbyt kosztowne, więc i czynsz (czyli
    opłata za wynajem) nie może być zbyt wysoki...

    --
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/...