  • 1. Data: 2022-12-16 09:40:03
    Temat: pierwsze zderzenie z DCC
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    co prawda nie moje, ale jeden z klientów się naciął

    wybierał się do strefy euro więc otworzył konto w euro, dostał z banku
    kartę, aby nie było przewalutowań

    ale skorzystał z bankomatu (EUR) i okazało się, że obciążenia miał i tak
    aż dwa

    nieświadomie zaakceptował DCC i trochę go ta lekcja kosztowała
    więcej w tekście

    ale czy mieliście kiedyś sytuację, że przelicznik z DCC był korzystny i
    warto było z tej opcji skorzystać?

    https://robertsierant.pl/2022/12/15/dynamic-currency
    -conversion-zamiast-pomagac-niestety-czesto-szkodzi/

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    robertsierant.pl

  • 2. Data: 2022-12-16 18:00:25
    Temat: Re: pierwsze zderzenie z DCC
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 16 Dec 2022 09:40:03 +0100, Robert_DF wrote:
> [...]
    > aż dwa
    > nieświadomie zaakceptował DCC i trochę go ta lekcja kosztowała

    A kojarzy jakies pytanie o DCC?
    Bo moze wcale nie akceptowal, z automatu go uszczesliwiono?

    > ale czy mieliście kiedyś sytuację, że przelicznik z DCC był korzystny i
    > warto było z tej opcji skorzystać?

    Jak patrze na prowizje polskich bankow za przewalutowanie, siegające
    6%, to przelicznik chyba moze byc korzystny. Szczegolnie ze go widzisz
    przy placeniu, a bank zastosuje nie wiadomo jaki.

    Oczywiscie nie dotyczy to karty walutowej, ktora miala byc obciązana
    od razu w euro.

    Bo w naszych kantorach bankowych i internetowych spread potrafi byc
    niewielki.

    Tylko ... banki sie wycwanily i potrafia miec prowizje od transakcji
    zagranicznej, takze z DCC.

    > https://robertsierant.pl/2022/12/15/dynamic-currency
    -conversion-zamiast-pomagac-niestety-czesto-szkodzi/

    J.

  • 3. Data: 2022-12-16 21:00:31
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 16.12.2022 o 18:00, J.F pisze:

    > A kojarzy jakies pytanie o DCC?
    > Bo moze wcale nie akceptowal, z automatu go uszczesliwiono?

    nie kojarzy, ale terminal/bankomat pyta, bo to z automatu nie działa
    miałem sytuację, że akceptant sam mi wybrał DCC i musiał wprowadzić
    transakcję jeszcze raz

  • 4. Data: 2022-12-17 21:28:19
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@g...com>

    piątek, 16 grudnia 2022 o 18:00:28 UTC+1 J.F napisał(a):
    > Tylko ... banki sie wycwanily i potrafia miec prowizje od transakcji
    > zagranicznej, takze z DCC.

    Chyba Citi miał jako jedyny prowizję od transakcji z DCC, ale w kwietniu
    2021 ją usunął z TOiP, bo była niezgodna z rozporządzeniem UE.

  • 5. Data: 2022-12-23 14:03:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 17 Dec 2022 12:28:19 -0800 (PST), Marcin Mokrzycki wrote:

    > Chyba Citi miał jako jedyny prowizję od transakcji z DCC, ale w kwietniu
    > 2021 ją usunął z TOiP, bo była niezgodna z rozporządzeniem UE.

    Getin/Velo ma taki dziwny zapis
    "Transgraniczna transakcja płatnicza przy uyciu karty
    debetowej do płatnoci gotówkowych"

    Dodatkow maja straszne spready na kursach walut, a nie wiadomo jak
    liczą.

    J.

  • 6. Data: 2022-12-25 23:50:42
    Od: Mac Ka <m...@i...pl>

    piątek, 16 grudnia 2022 o 09:40:06 UTC+1 Robert_DF napisał(a):

    > ale czy mieliście kiedyś sytuację, że przelicznik z DCC był korzystny i
    > warto było z tej opcji skorzystać?

    Nie spotkałem się jeszcze z DCC z kursem lepszym niż Revolut * 1,1.
    Wielokrotnie przy wyplacie z bankomatu bez DCC chciało doliczyć surcharge. Czy się
    opłacało zależy od kwoty.
    Najlepiej płacić karta z waluta rozliczeniowa w PLN i zablokować sobie transakcje z
    DCC i surcharge.

    Pozdrawiam
    MK

  • 7. Data: 2022-12-27 21:52:46
    Od: jaouad zarrabi <j...@g...com>

    El domingo, 25 de diciembre de 2022 a las 23:50:44 UTC+1, Mac Ka escribió:

> [...]
    opłacało zależy od kwoty.
    > Najlepiej płacić karta z waluta rozliczeniowa w PLN i zablokować sobie transakcje z

    Buy diamond watches, women's and men's diamond jewelry at our NYCs Diamond Jewelry
    Store up to 80% off!
    ItsHot Diamond Jewelry Store NY offering genuine diamond watches and a full line of
    Mens & Womens Diamond Jewelry. View Our Diamond Jewelry Online or Visit Our New York
    Jewelry Store at 48 West 48th St., Suite 302, New York, NY 10036.
    We are a premier NYC jewelry company with an established storefront located in the
    heart of New York city's Diamond Jewelry district. We specialize in the creation and
    wholesale of a wide array of exquisite designs of Men's Diamond Watches, Women's
    Diamond Watches and Diamond Jewelry including Rings, Earrings, Bracelets, Necklaces,
    Pendants, and more.
    We strive for the highest degree of customer satisfaction by offering quality
    merchandise, amazing selection, incredible prices, and one of the leading customer
    service departments in the industry that delivers 24/7 customer support.
    https://www.itshot.com/?A=3114