  • 31. Data: 2023-02-01 08:19:00
    Temat: Re: płaca minimalna wzrosła do 3490 zł
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 1 lutego 2023 o 02:47:54 UTC+1 Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):
    > Dasz adres?
    > Swoje w Białymstoku wynajmę komuś za 10*266pln?

    Jak, jak to mówił Pawlak, "znajdziesz głupszego od siebie" ("just 2 dollars")

    > wskazane przez Ciebie wynajmę od kogoś za 266pln?...

    Póki co PiteR wynajmuje je od samego siebie jako "drugie mieszkanie", żeby mieć gdzie
    mieszkać podczas urlopów w PL ;>

  • 32. Data: 2023-02-01 09:44:54
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 1 lut 2023 o 08:19, Dawid Rutkowski pisze:

    > Póki co PiteR wynajmuje je od samego siebie jako

    Od siebie mogę wynająć znacznie taniej...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-.' .,; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 33. Data: 2023-02-01 10:19:19
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 1 lutego 2023 o 09:44:57 UTC+1 Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):
    > Od siebie mogę wynająć znacznie taniej...

    To ile masz czynszu?
    Weź współlokatora ;>

  • 34. Data: 2023-02-01 10:42:10
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 1 lut 2023 o 10:19, Dawid Rutkowski pisze:

    > To ile masz czynszu?

    Mogę wynająć -- jeszcze ;) nie wynająłem...

    > Weź współlokatora ;>

    Nie jestem miłosiernym Samarytaninem, bym
    miał komuś tanio ;) wynająć od siebie... ;)

    -=-

    10:22 -- przychodzący z Aliora do Millennium
    Tako rzecze powiadomienie...

    -=-

    Płacę 68 z groszami za elektryczność. Moi rodzice -- ponad 115...
    Wygospodarowałem szmal na pralkę -- zgasiłem garażowe światło...
    Nie tyle światło, co licznikowe -- bo niemal tej elektryczności
    nie używałem... Może jeszcze wygaszę gazowisko?... Będę miaU
    jeszcze większe oszczędności. :)

    -=-

    16 GiB SO-RAMki potaniały o 8 dekazłotych, czyli na dwóch
    S-D mam 160 pln. :) (chyba, że znów podrożeją, zanim kupię)

    Zamierzam mieć w jednym Acerze 8+16, zaś w innym 4+16, z czego
    2 GiB do GPU... Zostaną mi dwa S-D po 4 GiB, z których będę mógł
    wykonać biżuterię ;) -- jak z innych SO-DIMMów i DIMMów...

    -=-

    Okazało się, że w piekle nie można długo istnieć bezczynnie...
    Brak aktywności skutkować może wyrzuceniem z piekła do czyśćca,
    a w razie trwania w bezczynnym uporze -- aż do nieba bram...

    Tak oto zwiedziłem niektóre zakamarki piekielne, zyskując
    @dres m@ilowy i dwa webowe...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 35. Data: 2023-02-01 22:17:30
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:7ceaee5e-9094-4a59-93e3-1060b37a7f5bn@googlegr
    oups.com>
    user Dawid Rutkowski pisze tak:

    > Póki co PiteR wynajmuje je od samego siebie jako "drugie
    > mieszkanie", żeby mieć gdzie mieszkać podczas urlopów w PL ;>

    Wynajem od siebie to najpewniejszy wynajem ;)

    Zbieram na trzecie koło lotniska. Polska A, Może Stetin?
    Czy nie bo Niemcy go wkrótce wyzwolą?

    To może Poznań? Daleko od morza. Umieram bez słonej wody.

    Danzig poza zasięgiem. Chyba że napadne na bank ;)

    --
    Piotrek

    Grosz do grosza i bedzie kokosza

  • 36. Data: 2023-02-02 11:51:28
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 1 lutego 2023 o 22:15:42 UTC+1 PiteR napisał(a):
    > in <news:7ceaee5e-9094-4a59...@googlegroups.com>
    > Wynajem od siebie to najpewniejszy wynajem ;)
    >
    > Zbieram na trzecie koło lotniska. Polska A, Może Stetin?
    > Czy nie bo Niemcy go wkrótce wyzwolą?

    Stettin to nie Polska A ;>
    A do tego do morza 100km.

    > To może Poznań? Daleko od morza. Umieram bez słonej wody.

    Jak mowa o Brandenburgii to mi się całkiem podobało w gruenberg - jak w mieście
    jest Park Winny to nie może tam być dużej zimy.
    Lotnisko w Berlinie blisko, choć trochę kiszka, że trzeba zboczyć z głównej trasy
    kolejowej.
    Ale samolotów z Lądku (nie-Zdroju ;) na pewno więcej i tańsze,
    do Stettin nie wiem, czy będą (kolega kiedyś leciał do DC stamtąd takim niby
    samolotem
    LOTu - kłopoty z wysuwaniem podwozia, można się poczuć prawie jak u kapitana Tadeusza
    "Bezpiecznika" Wrony").

    > Danzig poza zasięgiem. Chyba że napadne na bank ;)

    Mama zdążyła tuż przed COVIDem - echh, jak interesy to tylko z nią, w 3 lata wartość
    +100%,
    tak jak moja norka (tutaj w 10 lat było +200%).

    Ale do lotniskowania nie polecam, na porządnym lotnisku stoją tam teraz takie wielkie
    bloki
    (że mają np. po 4 adresy), a gupie komuchy nowe zrobiły w kotlinie wśród wzgórz,
    czego wynikiem jest to, że w ok. 50% lotów zamiast komunikatu "lądujemy" jest
    "dziś niestety wylądujemy w Łodzi".

    Ale śródmieście Gdańska też słabo jest nad morzem, dobrze że na Stogi jest linia
    tramwajowa pamiętająca chyba jeszcze czasy cesarskie, a już na pewno WMG,
    kurtałka, jeszcze do 1995 przejeżdżały Długimi Ogrodami koło kościoła, mielibyśmy
    do przystanku przejście obok jednego bloku (w sam raz, za blisko być nie może, kiedyś
    spałem na Nowowiejskiej - bynamniej nie w szpitalu wariatów, choć na pierwszym roku
    ostrzegali, żeby dbać o higienę psychiczną, bo można skończyć w tym ceglanym budynku
    dwa adresy od wydziału - i nocne odgłosy trzynastek są niezapomniane), ale potem
    zrobili objazd
    i jest trochę dalej - trochę, ale trzeba maszerować przez dzielnię, która wygląda jak
    stara Praga.
    Cóż, tam było dużo wolnego miejsca (jeszcze od wojny), prawie że w samym centrum
    (prawie, bo w centrum to jesteś jak masz blisko do mostu, bo jak Praga - po drugiej
    stronie rzeki,
    choć to nie Wisła, ale i tak nie przepłyniesz ;) więc tam nabudowali i pewnie jeszcze
    mają zamiar.
    O tyle lepiej, że przez to nabudowanie zrobiło się spokojnie - przedtem
    to podobno lepiej tam było nie chodzić, chyba że się miało ochotę
    na sparring albo po prostu na dostanie po mordzie...
    Tyle że zaraz na Stogach może już nie być plaży bo debile pisiorskie wymyśliły
    rozbudowę portu - i już jak byliśmy w zimie to woda cała mętna :(
    Wręcz może nie być plaży w całej zatoce, bo w Brzeźnie, Jelitkowie i Sopocie tak samo
    mętna.

    Zresztą nie tak wiele to zmieni, bo w zatoce to to jest albo za zimno, żeby się
    kąpać,
    a nawet jak się da wejść do wody to lepiej nie na dłużej niż kwadrans
    (a jak jeszcze wieje od lądu to można być świadkiem ratowania dziecka na kole, które
    w 30s
    zostało od rodziców na tyle odpłynięte, że już nie mieli szansy go złapać - dobrze,
    że na strzeżonej
    to było - a trzeba wziąć pod uwagę, że na strzeżonej ratownicy nie pozwalają wypływać
    na kołach czy materacach poza pierwszą boję - i skończyło się tylko utratą koła,
    popłynęło
    sobie o portu, choć ratownik twardo próbował walczyć - jedną ręką trzymając koło, a
    drugą wiosłując),
    albo jak jest ciepło to są sinice.
    A jak jest fart i nie ma sinic, to przez jakieś 20m od brzegu jest zupa z innych
    wodorostów - choć to akurat
    po północnej stronie portu (ech, 45 minut tramwajem w jedną stronę, jajo można
    znieść)
    i jak się to już przejdzie, to woda jest jeszcze do pasa, ale już czysta.
    Druga boja jest jak woda sięga do szyi.
    Na Stogach woda zawsze dużo czyściejsza, ale tam woda do szyi jest już przy pierwszej
    boi.
    Cóż, widać taki przepis, że boja jest tyle a tyle metrów od brzegu, a nie jak
    osiągana jest jakaś głębokość.
    Coś w tym jest, bo widziałem gościa, co się o mało nie utopił przy pierwszej boi -
    złapał go jakiś
    skurcz i scena normalnie jak ze "Słonecznego patrolu", tyle że rozsądniej bo z liną
    ratowniczą.

    A, nawet nie ma co myśleć o Sopocie - odkąd zbudowali "marinę" to plaża przy molo
    jest niesamowicie
    zasyfiona. Niestety to samo może teraz czekać Stogi :(
    Ew. może przedłużą linię tramwajową w stronę Górek Zachodnich...

  • 37. Data: 2023-02-02 13:08:43
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Thu, 2 Feb 2023 02:51:28 -0800 (PST), Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> wrote:

    >Stettin to nie Polska A ;>
    >A do tego do morza 100km.
    A do tego nie ma lotniska.

    >do Stettin nie wiem, czy będą (kolega kiedyś leciał do DC stamtąd takim niby
    samolotem
    Eeee to z Goleniowa leciał ;) ATR72 lub DashQ400 - ale oba już
    wycofane z LOTu, teraz latają Embraery.

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 38. Data: 2023-02-03 00:21:52
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 2 lut 2023 o 11:51, Dawid Rutkowski pisze:

    > Stettin to nie Polska A ;>
    > A do tego do morza 100km.

    Do lotniska też daleko? -- z 50 km...

    -=-

    Rosjanie już ;) zlikwidowali część Abramsów i Leopardów... ;)
    https://youtu.be/szi0-4dIVP8?t=1150
    Szybko... Likwidują czołgi, które dopiero wjadą za parę miesięcy...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..c

  • 39. Data: 2023-02-08 15:57:17
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 7 sty 2023 o 18:47, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > czyli od 319.2kpln. Tak więc mamy czynsz (koszty najmu)
    > zrównane z kosztami obsługi kredytu? Gdzie są błędy?

    >   - 319.2kpln za mieszkanie? -- zależ gdzie, ale może być

    Właśnie przeczytałem, że w Białymstoku kosztują od 400 kpln
    do 600 kpln za 65m^2 -- i nieustannie tanieją... ;) [co nie
    znaczy, że cena spada; cena rośnie, choć mieszkania tanieją
    nieustannie od dawna; jak z inflacją -- inflacja spada, ale
    ceny rosną...]

    Weźmy tylko 8% od oszczędności rocznie i od tego odejmijmy
    podatek -- 5*6 to 30, jeszcze tylko nierządy ;) wielkości,
    aby uzyskać rocznie 30 kpln, czyli miesięcznie 266 pln? ;)

    Raczej niekoniecznie...

    Oczywiście mieszkaniowy kredyt może być oprocentowany nisko,
    zwłaszcza podczas wakacji... ;) Wcześniej czy później taki
    stan rzeczy (słaba gospodarka) doprowadzi do zapaści:
    - później, gdy kosztami głupoty obarczymy biednych
    (jakoś ;) sobie poradzą -- gorzej zjedzą; nie skorzystają
    z wakacji; nawet kredytowych; kupią tańsze ubranie; mniej
    zapłacą za leczenie, w tym za medyczne badania; mniej
    wydadzą na meble; zamieszkają w wielopokoleniowych mieszkaniach...
    ostatecznie jednak dadzą mniejszy zysk bogatym głupotwórcom...)
    - wcześniej, gdy kosztami głupoty obarczymy twórców głupoty

    W Polsce należy:
    - uwolnić mieszkaniówkę
    - dać schronienie milionom Ukraińców (na koszt wspólny:
    Wspólnoty Europejskiej, północnej Ameryki [USA, Danii,
    Kanady i USA?] oraz Australii, Japonii itp...
    - odbrązowić świętszych niż najświętszych ;) i po imieniu
    nazwać przestępstwa polityczne, gospodarcze itp...

    Nieustanne szukanie gospodarczych ,,mafii'' niekoniecznie
    da dobre efekty społeczne...

    --
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` .,; o.' eneuel@@eneuel.ct8.pl '.O_'