  • 1. Data: 2006-08-08 09:11:55
    Temat: Re: pkobp dziwne praktyki
    Od: "RobertS" <r...@x...pl>

    > Pytanie:
    > czy bank może opóźniać księgowanie środków
    > na rachunku klienta w celu zwiększenia własnych
    > wpływów z należnych odsetek.

    wykonales przelew wczoraj, do banku dotarl on dzisiaj,
    nie ma znaczenia (od strony klienta) czy pieniadze zostana
    zaksiegowane o 10.30 czy o 21.00 jezeli pojawily
    sie one w dostepnych srodkach,

    - bank nie naliczy wiekszych odsetek,
    - mozesz korzystac z kasy, ktora wplaciles na konto

    wedlug mnie jest wszystko w porzadku

    pozdr.
    RobertS

  • 2. Data: 2006-08-08 09:21:16
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Wojciechowski Adam" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Jak szybko banki ksieguja pieniadze na koncie,

    jak chcą...;-)
    zgodnie ze swoim regulaminem

    > godzina 22:30 (tego dnia) przelew z Inteligo starego

    co to jest "Inteligo stare" ?
    a może "Inteligo starego" ? ojca?

    > kwota 4000,00
    >
    > -stan rachunku dzisiaj tj.2006.08.08 god.10:30
    > saldo rachunku *-4000,00*
    > środki dostepne *5000,00*
    >
    > Bank zwiekszył mi limit dostępnych środków,
    > czyli pieniadze na konto banku dotarły,
    > ale saldo pozostawił bez zmian,
    > czy 12 godzin to za mało aby zaksiegować wpłate,
    > Podkreślam "środki dostępne" uległy zwiększeniu
    > o kwote przelewu, natomiast saldo *nie* uległo zwiększeniu.
    >
    > W rozmowie z infolinią dowiedziałem się
    > że pieniadze zostaną zaksięgowane dziś wieczorem.

    no wlasnie
    ewentualne odsetki za debet tez beda naliczone wieczorem. Tutaj - nie beda
    naliczone bo bedzie na plusie.
    ODSETKI SA NALICZANE DZIENNIE a nie co godzine i liczy sie saldo na koniec
    dnia.
    Wiec po prostu bijesz piane - forsa wplynela i masz ja do dyspozycji,
    odsetek nie zaplacisz za ten dzien bo bedzie saldo dodatnie. Czego ty
    chcesz?
    Nie zechcialbys poczytac regulaminu swego konta....?

    > Pytanie:
    > czy bank może opóźniać księgowanie środków
    > na rachunku klienta w celu zwiększenia własnych
    > wpływów z należnych odsetek.

    Moze ale to domena innego banku niz PKO BP.
    Tutaj nic takiego sie nie dzieje.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 3. Data: 2006-08-08 10:00:11
    Od: MrMrooz <m...@s...gazeta.pl>

    Wojciechowski Adam wrote on 2006-08-08 12:41:

    > nie, dotarły wczoraj kilka minut po 22:30
    Jak jesteś pewien, że dotarły przed północą - to jednak poczytaj
    regulamin swojego konta i dowiedz się w baku jaka jest godzina
    księgowania - bo że PKO BP robi to na koniec dnia to pewne, nie jestem
    pewien kiedy dla nich jest koniec dnia, może być przed 22:30.

    Ale wtedy bądź pewien, że jeżeli dokonasz wypłaty z konta po tej
    godzinie to będzie tak samo policzone jakbyś wypłacił dnia następnego.

    > będzie w porzadku jezeli operacja ksiegowania przebiega tak
    > 1-zwiększ saldo rachunku o sumę wpływów
    Zwiększa środki dostępne - czyli jak najbardziej możesz z nich korzystać.

    > 2-policz odsetki od salda konta
    Liczy na koniec dnia, po zaksięgowaniu wszystkich operacji z danego dnia
    (od poprzedniego księgowania).

    Michał M

  • 4. Data: 2006-08-08 10:06:43
    Od: MrMrooz <m...@s...gazeta.pl>

    Wojciechowski Adam wrote on 2006-08-08 12:55:
    > odsetki policzą sie za dzień 7 sierpnia
    > pomimo że na komniec dnia pieniądze w banku były
    >
    > natomiast za 8-go sierpnia no nie wiem
    > patrz post wyżej
    Za 8-go nie policzą odsetek od debetu, co najwyżej mogą policzyć je od
    dodatniego salda (ale to na + nie na -).

    > plus regulamin kart plus regulamin lini kredytowej
    > plus regulamin ..... tak coś koło 40 kartek
    Mimo wszystko uważam, że warto wiedzieć na jakich zasadach się z czegoś
    korzysta, albo przynajmniej nie czepiać się jak się nam wydawało inaczej.

    Pozdrawiam
    Michał M

  • 5. Data: 2006-08-08 10:11:03
    Temat: pkobp dziwne praktyki
    Od: Wojciechowski Adam <a...@w...pl>

    Jak szybko banki ksieguja pieniadze na koncie,
    bo to co robi pkobp wydaje sie co najmniej naciąganiem,
    przykład:
    -konto biznes partner
    -kredyt odnawialny 5000

    -stan rachunku 2006.08.07 god.17:00
    saldo rachunku *-4000* (minus)
    srodki dostepne *1000* (tysiac zł)

    i to jest oczywiste, ale

  • 6. Data: 2006-08-08 10:41:59
    Od: Wojciechowski Adam <a...@w...pl>

    Dnia Tue, 8 Aug 2006 11:11:55 +0200, RobertS napisał(a):

> [...]

    nie, dotarły wczoraj kilka minut po 22:30

    > wedlug mnie jest wszystko w porzadku

    będzie w porzadku jezeli operacja ksiegowania przebiega tak

    bo jeżeli jest odwrotnie no to chyba nie

  • 7. Data: 2006-08-08 10:55:44
    Od: Wojciechowski Adam <a...@w...pl>

    > co to jest "Inteligo stare" ?
    > a może "Inteligo starego" ? ojca?

    co za różnica moze być i starej

> [...]

    plus regulamin kart plus regulamin lini kredytowej
    plus regulamin ..... tak coś koło 40 kartek
    plus prawo bankowe, KC
    ja naprawde mam co robić

    > Moze ale to domena innego banku niz PKO BP.
    > Tutaj nic takiego sie nie dzieje.

    Może coś wiecej

  • 8. Data: 2006-08-08 11:00:53
    Od: oboista <j...@p...onet.pl>

    Witaj!

    W Twoim liście datowanym 8 sierpnia 2006 (12:11:03) można przeczytać:

    > godzina 22:30 (tego dnia) przelew z Inteligo starego
    > kwota 4000,00

    > -stan rachunku dzisiaj tj.2006.08.08 god.10:30
    > saldo rachunku *-4000,00*
    > środki dostepne *5000,00*

    PKO BP Inteligo nie jest cudownym tworem, tylko maską założoną na
    starą szkapę. Środki dostępne można wypłacić i przelać, natomiast
    dopóki nie są zaksiegowane, dopóty naliczany jest debet, jak wynika z
    mojej praktyki.

    Przelew po godzinie 18-tej lub w dni wolne ze starego Inteligo, lub z
    innego PKO BP Inteligo zostanie zaksięgowany dopiero w następnym dniu
    roboczym - niestety.

    Z drugiej strony wypłata z bankomatu jest księgowana najczęściej
    dopiero 2-3 dni po wypłacie ;)

    może mały oscylator bankomatowy...
    --
    Pozdrowienia,
    oboista

  • 9. Data: 2006-08-08 11:41:16
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    > co za różnica moze być i starej

    ty nie masz obowiazku odpowiadac na pytania a ja nie musz ci radzic... twoja
    wola

    > odsetki policzą sie za dzień 7 sierpnia
    > pomimo że na komniec dnia pieniądze w banku były

    ZONK - błąd w rozumowaniu - nie było pieniędzy na twoim koncie 7go
    To, ze ktos (stary? ;-) ZLECIL przelew 7go o 23:30 nie oznacza ze on zostal
    wykonany zarasz natentychmiast.
    Regulaminy itp. sie klaniaja

    > Może coś wiecej

    Np Pekao SA nagminnie przyjmowal przelewy jednego dnia a udostepnial je
    wlascicielowi konta do dyspozycji dzien lub dwa pozniej.
    W BZWBK chyba do dzis jest cos takiego jak "przelew tani" gdzie bank zabiera
    z konta forse natychmiast po otrzymaniu zlecenia a sam przelew wykonuje 2-3
    dni pozniej.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 10. Data: 2006-08-08 14:09:33
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Wojciechowski Adam wrote:

    > Moje zdziwienie wynikało raczej z faktu, iż w innych bankach:
    > VW, mBank, stare inteligo, ba nawet w pekao sa (ostatnio)
    > procedura jest prosta jak drut:
    > -środki wpływaja (nieważne jak długo "płyną)
    > i powięksają dwie zmienne :saldo i środki dostępne
    > natomiast w pko bp zwieksza sie tylko jedna zmienna
    > a druga czeka na koniec dnia, mozna i tak.

    To zależy od tego co na wydrukach/w systemie oznacza pole saldo. Po
    prostu w PKO BP "saldo"="saldo na koniec (poprzedniego) dnia"