  • 11. Data: 2006-08-08 14:58:40
    Temat: Re: pkobp dziwne praktyki
    Od: Wojciechowski Adam <a...@w...pl>

    > Przelew po godzinie 18-tej lub w dni wolne ze starego Inteligo, lub z
    > innego PKO BP Inteligo zostanie zaksięgowany dopiero w następnym dniu
    > roboczym - niestety.

    Dalczego niestety, po prostu teraz juz wiem "ten typ tak ma"

    Moje zdziwienie wynikało raczej z faktu, iż w innych bankach:
    VW, mBank, stare inteligo, ba nawet w pekao sa (ostatnio)
    procedura jest prosta jak drut:
    -środki wpływaja (nieważne jak długo "płyną)
    i powięksają dwie zmienne :saldo i środki dostępne
    natomiast w pko bp zwieksza sie tylko jedna zmienna
    a druga czeka na koniec dnia, mozna i tak.

    > Z drugiej strony wypłata z bankomatu jest księgowana najczęściej
    > dopiero 2-3 dni po wypłacie ;)
    > może mały oscylator bankomatowy...

    Jak wróci "wczesny Balcerowicz" i oprocemtowanie
    będzie w granicach 80% to mozna pomysleć i policzyć
    już mi się to podoba ;)

    Tylko tak sobie myslę, że szybciej w pko bp
    zacznie funkcjonować Atremida niz rząd rozwali gospodarke :P
    i nie wiem jak to nazwać optymizmem czy pesimizmem :)

  • 12. Data: 2006-08-08 18:00:53
    Temat: Re[2]: pkobp dziwne praktyki
    Od: oboista <j...@p...onet.pl>

    Witaj Wojciechowski!

    W Twoim liście datowanym 8 sierpnia 2006 (16:58:40) można przeczytać:

> [...]
    > i powięksają dwie zmienne :saldo i środki dostępne
    > natomiast w pko bp zwieksza sie tylko jedna zmienna
    > a druga czeka na koniec dnia, mozna i tak.

    W PKO BP z tego co wiem problem polega na braku możliwości realizacji
    transakcji w czasie rzeczywistym, i tak z obserwacji widzę, że niejako
    użyta doraźnie powłoka Inteligo pobiera dane o dokonanych
    transakcjach, natomiast saldo ściąga na koniec dnia roboczego ze
    starego systemu PKO BP i stąd te "piękne" rozbieżności.

    Bez całkowitej wymiany systemu działającego w oddziałach PKO BP nie
    widzę szans na jednoznaczne dookreślanie salda i środków dostępnych,
    bo tutaj pierwszeństwo musiałby uzyskać system Inteligo przed systemem
    całego PKO BP, a to najprawdopodobniej sparaliżowałoby pracę banku.

    Pozostaje czekać na szybkie wprowadzenie cywilizowanego oprogramowania
    w całym PKO BP, z takimi podstawowymi informacjami jak SMS'y czasu
    rzeczywistego na komórkę, transakcje i salda kart kredytowych przez
    www, jak i możliwość zakładania lokat walutowych bez udawania się do
    banku...

    eh rozmarzyłem się...
    --
    Pozdrowienia,
    oboista

  • 13. Data: 2006-08-08 23:40:05
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Tue, 8 Aug 2006 13:41:16 +0200, Slawek Kos napisał(a):

    > Np Pekao SA nagminnie przyjmowal przelewy jednego dnia a udostepnial je
    > wlascicielowi konta do dyspozycji dzien lub dwa pozniej.

    Właśnie odkryłem tę samą praktykę w BRE-Banku!
    Zajrzałem na swoje konto na stronach Telekomunikacji Polskiej i
    odkryłem, że moje przelewy należności za faktury mają zapisane daty
    wpływu opóźnione od jednego dnia do nawet trzech dni, w stosunku do daty
    faktycznego wykonania przelewu.
    Jak na razie tepsa odsetek za zwłokę nie nalicza, ale zdaje się, że
    wszystko jeszcze jest przed nami.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof