    From: Wojciechowski Adam <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: pkobp dziwne praktyki
    Date: Tue, 8 Aug 2006 11:11:03 +0100

    Jak szybko banki ksieguja pieniadze na koncie,
    bo to co robi pkobp wydaje sie co najmniej naciąganiem,
    przykład:
    -konto biznes partner
    -kredyt odnawialny 5000

    -stan rachunku 2006.08.07 god.17:00
    saldo rachunku *-4000* (minus)
    srodki dostepne *1000* (tysiac zł)

    i to jest oczywiste, ale

    godzina 22:30 (tego dnia) przelew z Inteligo starego
    kwota 4000,00

    -stan rachunku dzisiaj tj.2006.08.08 god.10:30
    saldo rachunku *-4000,00*
    środki dostepne *5000,00*

    Bank zwiekszył mi limit dostępnych środków,
    czyli pieniadze na konto banku dotarły,
    ale saldo pozostawił bez zmian,
    czy 12 godzin to za mało aby zaksiegować wpłate,
    Podkreślam "środki dostępne" uległy zwiększeniu
    o kwote przelewu, natomiast saldo *nie* uległo zwiększeniu.

    W rozmowie z infolinią dowiedziałem się
    że pieniadze zostaną zaksięgowane dziś wieczorem.

    Pytanie:
    czy bank może opóźniać księgowanie środków
    na rachunku klienta w celu zwiększenia własnych
    wpływów z należnych odsetek.