  • 11. Data: 2009-02-14 10:35:37
    Temat: Re: odzyskanie weksla z pkobp niemożliwe
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 13 Feb 2009 16:03:06 -0800 (PST), Damianos napisał(a):

    > Jak wymusić na Banku wydanie tych weksli - do sądu odrazu? Czy
    > istnieje jakaś normalna spokoja droga postępowania?

    Istnieje, własnie ją wymieniłeś. Droga sądowa to droga spokoju.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 12. Data: 2009-02-14 13:23:04
    Od: Miroo <m...@C...LETTERSpl>

    Date: Sat, 14 Feb 2009 11:35:37 +0100, name: Adam Płaszczyca:

    > Istnieje, własnie ją wymieniłeś. Droga sądowa to droga spokoju.

    Chyba dla banku. Bo jego to krew zaleje, jak pełnomocnik banku powie z
    kamienną twarzą, że nie było żadnego weksla, a sąd stwierdzi, że nie
    widzi powodów aby mu nie wierzyć.
    To przy założeniu, że w ogóle dojdzie do rozprawy. Zwykły człowiek ma
    małe szanse w "państwie prawa" na sprawiedliwy proces i sprawiedliwy
    wyrok. No chyba że go stać na tę sprawiedliwość.

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 13. Data: 2009-02-14 13:31:04
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Raczej mają gdzieś głęboko schowane w sejfach, przecież pracownik nie trzyma tego w
    biurku w oddziale.
    Skoro procedura banku wymagała weksla, to praktyczny dowód, że je podpisałeś.
    Umów się na spotkanie z dyrektorem oddziału, albo wyslij do niego list / faks, nie
    musisz od razu pisać, że nie masz ksero ;-)
    JaC

    -----

  • 14. Data: 2009-02-14 15:40:27
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Adam Płaszczyca wrote:

    > Istnieje, własnie ją wymieniłeś. Droga sądowa to droga spokoju.

    No, nie do końca - zacząć raczej należy od pisemnego wezwania do wydania
    weksla, a dopiero potem do sądu. W przeciwnym wypadku może być problem z
    wyciągnięciem od banku kosztów procesu. ("Ależ wysoki sądzie! Jakby
    Kowalski nas poprosił, to od razu byśmy mu ten weksel oddali, ale od
    prosto do sądu poszedł i w ten sposób naciągnął nas na koszty sądowe!")

    --
    MiCHA

  • 15. Data: 2009-02-14 17:57:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Przemyslaw Kwiatkowski pisze:

    > Masz kopię tego weksla? Wiesz dokładnie jaka była treść? Jeśli tak, to
    > najlepiej by było przeprowadzić sądowe postępowanie unieważniające weksel.

    Nie powinno się dać. Umorzyć weksel może ten, komu weksel zaginął.
    Tutaj weksel mógł zaginąć bankowi, a nie wystawcy.

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2009-02-14 18:00:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    cezarys pisze:
    > Użytkownik "Przemyslaw Kwiatkowski" <m...@m...waw.pl> napisał w
    > wiadomości news:gn4hml$86s$1@inews.gazeta.pl...

    > In blanco = tylko podpisy :(

    Umorzenie takiego weksla jest bezsensowne. I tak jakkolwiek zostałby
    wypełniony, nie udowodniłbyś, że powstały w ten sposób weksel był
    właśnie tym umorzonym. Weksli, które mają zbyt mało unikalnych cech się
    nie umarza. Doprowadzając sprawę do skrajności: jak na kartce napiszesz
    "weksel" i się podpiszesz, to takiego weksla in blanco nie umorzysz, bo
    i po co?

    Tak to jest, jak się podpisuje takie gołe weksle. Teraz, czy za 10
    lat ktoś może przyjść z tym skradzionym na przykład wekslem, wypisanym
    na siebie na 10 milionów, a Ty nie masz szans na obronę...

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2009-02-14 18:03:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Adam Płaszczyca pisze:

    > Istnieje, własnie ją wymieniłeś. Droga sądowa to droga spokoju.

    Na jakiej podstawie? Prawo nie przewiduje co ma się zrobić z wekslami
    in blanco po zakończeniu współpracy. Można oddać, można zniszczyć, można
    w inny sposób się dogadać...

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2009-02-14 18:10:03
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Liwiusz wrote:

    > Nie powinno się dać. Umorzyć weksel może ten, komu weksel zaginął.
    > Tutaj weksel mógł zaginąć bankowi, a nie wystawcy.

    Ach, racja... :-(

    W takim razie w grę wchodzi raczej proces o nakaz wydania weksla. Jeśli
    wystawca udowodni, że wywiązał się z umów, które weksel zabezpieczał (no
    i oczywiście udowodni, że weksel w ogóle istniał...), to taką sprawę
    powinno się dać wygrać. Pytanie tylko co potem? Jak bank powie "Nie mam
    weksla", to chyba powinno się dać wyciągnąć jakieś odszkodowanie. Ale
    jakie, jeśli był to weksel in blanco bez określenia kwoty?

    --
    MiCHA

  • 19. Data: 2009-02-14 18:11:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]

    > weksla", to chyba powinno się dać wyciągnąć jakieś odszkodowanie. Ale
    > jakie, jeśli był to weksel in blanco bez określenia kwoty?

    Czy ktoś może wskazać taką sprawę "o wydanie weksla"? Jaka byłaby
    podstawa prawna takiego żądania? Co, jeśli pozwany powie "weksel zjadłem"?

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2009-02-14 18:48:26
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Liwiusz wrote:

    > Czy ktoś może wskazać taką sprawę "o wydanie weksla"? Jaka byłaby
    > podstawa prawna takiego żądania?

    Jeśli był to weksel kaucyjny, a zobowiązanie, które weksel zabezpieczał,
    wykonano, to...? Z czego wynikałoby prawo do dalszego przechowywania
    weksla przez bank?

    > Co, jeśli pozwany powie "weksel zjadłem"?

    No właśnie... Jeśli ktoś gdzieś kiedyś tego weksla użyje, to wystawcy
    weksla z pewnością przysługuje odszkodowanie, o ile oczywiście zdoła
    udowodnić, że to TEN weksel. Jeśli nikt go nie użyje, to raczej nie może
    nic zrobić, by go odzyskać... :-(

    --
    MiCHA