  • 1. Data: 2005-02-10 20:27:58
    Temat: obligacje - blad w oprocentowaniu albo w obliczeniach
    Od: "Alr" <t...@e...jest>

    Witam!

    Wlasnie dostalem zainwestowane pieniadze z obligacji (wykup terminowy) i cos
    mi sie nie zgadza, ale po kolei (moze ktos powie, gdzie robie blad):

    zakupilem DOS 0205 na kwote 5000zl, oprocentowanie stale 6%

    no i licze:
    1 rok / 5000zl + 6% = 5300zl po roku
    2 rok / 5300zl + 6% = 5618zl

    Od tego odejmuje "belkowe 20%", tzn. od zysku, czyli 618zl - 20%= 494,40zl

    Czyli do wyplaty powinno byc 5494,40zl
    Jesli podatek "belkowy" liczony jest po kazdym roku to daje kwote 5491,52zl

    A wyplacono mi: 5457,60zl

    Gdzie podziala sie reszta, tzn. 33,92 zl? Moze to nie jest duzo, ale jak na
    wszystkich obligacjach, ktore mam sa podobne ciekawostki, to juz jest pewna
    kwota.

    Gdzie robie blad (no bo nie sadze, ze MF sie myli :-)

    Pozdrawiam
    Janusz

  • 2. Data: 2005-02-10 20:37:01
    Od: "Onzo" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Alr" <t...@e...jest> napisał w wiadomości
    > Witam!
    (...)
    Pozdrawiam
    > Janusz

    A kapitalizacja jest co roku? I kupowałeś bezpośrednio czy może były jakieś
    opłaty (jeżeli kapitalizacja nie jest co roku to i tak wg mnie powinno być
    5480, ale może coś "zjadło" zysk)

    Pozdr
    Onzo

  • 3. Data: 2005-02-10 20:53:47
    Od: "Alr" <t...@e...jest>

    Użytkownik "Onzo" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jakieś
    > opłaty (jeżeli kapitalizacja nie jest co roku to i tak wg mnie powinno być

    Ups, moja pomylka -oprocentowanie bylo 5,5% a nie 6% - czyli wszystko sie
    zgadza (trzeba sprawdzac listy emisyjne a nie wlasne notatki ... :-)

    Pozdr
    Janusz

  • 4. Data: 2005-02-10 20:54:40
    Od: Michał Rolka <usenet@moje_nazwisko.info>

    Alr napisał(a):
> [...]
    > cos mi sie nie zgadza, ale po kolei (moze ktos powie, gdzie robie blad):
    >
    > zakupilem DOS 0205 na kwote 5000zl, oprocentowanie stale 6%

    Jesteś pewien, że 6%?

    http://www.mf.gov.pl/_files_/dlug_publiczny/obligacj
    e_detaliczne/oferta_sprzedazy/listemisyjnynr1_2003_1
    15.pdf

    A, przy okazji się zareklamuję ;) http://mrc.igo.pl/obligacje.php

    Michał

  • 5. Data: 2005-02-10 20:56:31
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    Alr wrote:

    > zakupilem DOS 0205 na kwote 5000zl, oprocentowanie stale 6%
    > no i licze:
    > 1 rok / 5000zl + 6% = 5300zl po roku
    > 2 rok / 5300zl + 6% = 5618zl

    Z listu emisyjnego DOS0205
    http://www.mf.gov.pl/_files_/dlug_publiczny/obligacj
    e_detaliczne/oferta_sprzedazy/listemisyjnynr1_2003_1
    15.pdf
    wynika, oprocentowanie wynosi 5,5% i kwota wykupu 1 szt. wynosi 111,30 zł
    50*111,30 zł= 5565 zł
    Coś tu się nie zgadza ...

    Bogdan B.

  • 6. Data: 2005-02-10 21:00:15
    Od: "Krab" <_...@k...pl__>

    Użytkownik "Alr" <t...@e...jest> napisał w wiadomości
    > zakupilem DOS 0205 na kwote 5000zl, oprocentowanie stale 6%
    > A wyplacono mi: 5457,60zl

    z informacji jakie znalazlem - dos0205 oprocentowane byly 5.5% a nie jak
    oczekiwales 6% - wiec tu zapewne jest blad w twoich zalozeniach