  • 1. Data: 2005-02-10 20:16:16
    Temat: Czeki bankierskie
    Od: "owp" <o...@p...onet.pl>

    Cześć.
    Jakie są wady (koszta?, jakie?) użycia czeku bankierskiego (czy to jest po
    prostu - czek ?) w finalizacji transakcji ?
    Alternatywą jest przelew w banku, ale druga strona może nie chcieć się
    zgodzić...
    Pozdrawiam
    owp

  • 2. Data: 2005-02-11 07:33:46
    Temat: Re: Czeki bankierskie
    Od: "news.futuro.pl" <e...@t...com.pl>

    Użytkownik "owp" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > prostu - czek ?) w finalizacji transakcji ?
    > Alternatywą jest przelew w banku, ale druga strona może nie chcieć się

    Wydanie czeku bankierskiego kosztuje , np. w BZ WBK 40 zł ,ponadto ten czek
    nalezy kupić po kursie sprzedaży danej waluty w banku , w którym nabywa się
    czek.
    Realizacja czeku przez odbiorcę tylko w formie inkasa , czyli odbiorca
    składa czek w swoim banku ( gdzie ma rachunek) i czeka na pieniądze - może
    10 dni do nawet 21 dni.
    Nie wszystkie banki sprzedają czeki bankierskie.
    Polskie banki nie sprzedają w tej chwili czeków bankierskich swoich
    korespondentów - banków zagranicznych.

    Ewa G.

  • 3. Data: 2005-02-11 09:14:48
    Od: "owp" <o...@p...onet.pl>

> [...]
    > Realizacja czeku przez odbiorcę tylko w formie inkasa , czyli odbiorca
    > składa czek w swoim banku ( gdzie ma rachunek) i czeka na pieniądze -

    Dzięki za odpowiedź.
    Chodzi mi jednak o czeki na złotówki. Czy ich też się to tyczy ?

    owp