  • 1. Data: 2006-12-12 08:10:22
    Temat: nieprawdziwe informacje przekazane przez mBank do BIKu
    Od: "Maxima" <m...@v...pl>

    Witam,
    Mam w mBanku trzy pożyczki ratalne i obecnie chciałabym je skonsolidować
    biorąc jedną większą pożyczkę w innym banku. Problemem okazało się to iż
    mBank przekazał do BIKu informację iż moje pożyczki ratalne to kredyty
    odnawialne (co absolutnie nie jest prawdą, składałam wnioski). Wielokrotnie
    dzwoniłam w tej sprawie na mLinię i do tej pory żadna osoba nie umiała mi
    wyjasnić dlaczego takie informacje zostały przekazane. Najpierw twierdzili
    że BIK nie ma opcji kredytów ratalnych (co jest bzdurą), potem że mBank nie
    ma możliwości przekazania takiej informacji (co też jest bzdurą). Potem
    argumenty się skończyły. Moje pytanie jest takie: co w tej kwestii mogę
    jeszcze zrobić? Złożyłam już reklamację, ale na odpowiedź mam czekać 30 dni
    a bank, w którym ubiegam się o kredyt powiedział mi jasno że te wpisy
    stanowią znaczny problem odnośnie ich pozytywnej decyzji. Czy ktoś z Państwa
    ma podobne doświadczenia ewentualnie mógłby coś doradzić?

    Pozdrawiam,
    Maxima

  • 2. Data: 2006-12-12 11:01:28
    Od: "Piterson" <Piotrek>

    Użytkownik "Maxima" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mBank przekazał do BIKu informację iż moje pożyczki ratalne to kredyty
    > odnawialne (co absolutnie nie jest prawdą, składałam wnioski).

    Zgadza sie, takze sie zaskoczylem widzac w raporcie z BIK pozycje 'kredyt
    odnawialny', ale spojrz inaczej, bo w pewnym sensie to jest wlasnie kredyt
    odnawialny, mozesz go splacic i ponownie wykorzystac, czyli dziala inaczej,
    niz zwykly kredyt.

    > Wielokrotnie
    > dzwoniłam w tej sprawie na mLinię i do tej pory żadna osoba nie umiała mi
    > wyjasnić dlaczego takie informacje zostały przekazane.

    Przekazali zgodnie z zapisami w umowie i za Twoja zgoda.

> [...]
    > Państwa
    > ma podobne doświadczenia ewentualnie mógłby coś doradzić?

    Rozumiem bank, który rozpatruje Twój wniosek. Spójrz inaczej na ta sprawe.
    Jesli masz 3 kredytu ratalne/gotowkowe, bierzesz kredyt konsolidacyjny, bank
    splaca zadluzenie, a kredyty sie rozliczaja i zamykaja. W przypadku mBanku
    jest inaczej, bierzesz kredyt konsolidacyjny, bank splaca zadluzenie, a Ty
    masz kredyt konsolidacyjny i mozesz korzystac z 3 kredytow ratalnych
    (odnawialnych) w mBanku. Bedzie wiec problem, bo najpierw takie umowy
    nalezaloby wypowiedziec, obowiazuje okres miesieczny, dopiero wtedy rachunki
    sie zamykaja. Na dodatek podpisujac umowe o kredyt ratalny w mBanku miales
    mozliwosc zaznaczenia, ze po uplywie okreslonego terminu na jaki zostal
    uruchomiony, umowa moze automatycznie zostac przedluzona na taki sam okres,
    to zalezy jak zaznaczyles w umowie.

    Podsumowujac, ten produkt wiele sie nie rozni od kredytu odnawialnego, tylko
    splacany jest w ratach, ale jak splacisz wczesniej, to znow mozesz korzystac
    z tej kwoty.

    > Pozdrawiam,
    > Maxima

    Reklama kart Maxima? :))

    Pozdrawiam,
    Piterson

  • 3. Data: 2006-12-12 11:12:49
    Od: "Maxima" <m...@v...pl>

    > Przekazali zgodnie z zapisami w umowie i za Twoja zgoda.

    No chyba jednak nie ponieważ mają również w ofercie kredyt odnawialny - a ja
    zdecydowanie wybrałam kredyt/pożyczkę ratalną.

> [...]
    > mozliwosc zaznaczenia, ze po uplywie okreslonego terminu na jaki zostal
    > uruchomiony, umowa moze automatycznie zostac przedluzona na taki sam

    Zaznaczyłam opcję aby kredyt nie został automatycznie odnawiany - zresztą
    jeszcze przed podpisaniem umów kontaktowałam się z bankiem i wyjasniono mi
    że jak takie jest moje życzenie to tak się stanie. Wyglada na to że
    świadomie wprowadzają klienów w błąd ewentualnie usiłują za wszelką cene
    utrudnić im życie.

    > Reklama kart Maxima? :))

    Ależ skąd :-)

    Pozdrawi8am,
    Maxima

  • 4. Data: 2006-12-12 21:25:50
    Od: Biod <c...@o...pl>

    > Wielokrotnie
    > dzwoni?am w tej sprawie na mLini? i do tej pory ?adna osoba nie umia?a mi
    > wyjasni? dlaczego takie informacje zosta?y przekazane. Najpierw
    > twierdzili
    > ?e BIK nie ma opcji kredytów ratalnych (co jest bzdur?), potem ?e mBank

    Nie ma w BIK kredytów ratalnych!

  • 5. Data: 2006-12-12 21:31:51
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <c...@o...pl> napisal(a):

    > Nie ma w BIK kredytów ratalnych!

    Naprawdę? No patrz, a u mnie wpisali.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 6. Data: 2006-12-12 21:39:28
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > stanowią znaczny problem odnośnie ich pozytywnej decyzji. Czy ktoś z
    > Państwa
    > ma podobne doświadczenia ewentualnie mógłby coś doradzić?

    Postraszyć skargą w GIODO.

    Darek

  • 7. Data: 2006-12-13 08:49:12
    Od: "Maxima" <m...@v...pl>

    > Nie ma w BIK kredytów ratalnych!

    W takim razie dlaczego kredyt, który mam w innym banku figuruje w BIKu jako
    ratalny? Poza tym oglądałam bardzo dokładnie wyciąg z BIKu i są tam
    wszystkie możliwe nazwy kredytów począwszy od najprostrzego czyli ratalnego
    właśnie.

    pozdr.