  • 1. Data: 2006-12-11 20:11:12
    Temat: Zdolność kredytowa potrzebna do karty kredytowej
    Od: paszo <p...@o...pl>

    Witam!

    Chciałbym zapytać na jakiej zasadzie ocenia się zdolność kredytową osoby
    starającej się o kartę kredytową?

    Piszę ponieważ już w drugim banku odrzucono mój wniosek, chociaż
    posiadam dochód miesięczny z pracy na etacie około 2000 PLN, uregulowany
    stos do służby wojskowej i brak innych zobowiązań kredytowych.

    Dodam że wnioskując o kartę kredytową dopuszczałem przyznanie karty z
    najmniejszym możliwym limitem.

    Czy jest na forum osoba która zajmuje się na codzień taką oceną i
    mogłaby stwierdzić co w moim przypadku może budzić taką niechęć banków?

    A może znacie jakiś bank który nie robi problemów przy wydawaniu kart
    kredytowych?

  • 2. Data: 2006-12-11 21:08:49
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    paszo napisał(a):
> [...]
    > posiadam dochód miesięczny z pracy na etacie około 2000 PLN, uregulowany
    > stos do służby wojskowej i brak innych zobowiązań kredytowych.

    z opisu wynika, ze powiniene dostac kk w praktycznie kazdym banku, ale:

    1. jaka masz umowe o prace?
    2. czy masz jakas negatywna historie w BIK?
    3. moze masz liczna rodzine na utrzymaniu?

    nic innego nie przychodzi mi na mysl...

    pozdr.
    RobertS

  • 3. Data: 2006-12-11 21:09:53
    Od: "vercom" <w...@o...pl>

    daj jakieś info o sobie gdzie pracujesz, jakie dochody itp, może coś
    poradzimy

  • 4. Data: 2006-12-11 21:24:30
    Od: paszo <p...@o...pl>

    RobertS napisał(a):

> [...]
    >
    > 1. jaka masz umowe o prace?
    > 2. czy masz jakas negatywna historie w BIK?
    > 3. moze masz liczna rodzine na utrzymaniu?

    1)
    Umowa o prace na czas nieokreślony (więc to chyba dobrze)
    Pracuje od ponad 1 roku (tylko) - więc może to to?
    Pracuje w dużej spółce z. o. o. z zagranicznym kapitałem

    2) Nie rozumiem skrótu, ale domyślam sie ze pytasz o jakiś niespłacony
    kredyt.
    Nie brałem w życiu żadnego kredytu. Co więcej prawie połowę pensji
    oszczędzam.

    3) Nie. Jestem kawalerem. (to chyba też działa na moją korzyść)
    Możliwe że fakt mieszkania wciąż z rodzicami jest tym krytycznym czynnikiem?

  • 5. Data: 2006-12-11 21:37:33
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    paszo napisał(a):
    > 1)
    > Umowa o prace na czas nieokreślony (więc to chyba dobrze)
    > Pracuje od ponad 1 roku (tylko) - więc może to to?

    Na pewno nie. Wystarcza 3 miesiace wstecz (czasem 6).

    > Pracuje w dużej spółce z. o. o. z zagranicznym kapitałem

    Nie ma znaczenia.

    > 2) Nie rozumiem skrótu, ale domyślam sie ze pytasz o jakiś niespłacony
    > kredyt.
    > Nie brałem w życiu żadnego kredytu. Co więcej prawie połowę pensji
    > oszczędzam.

    No to powinno byc ok.

    > 3) Nie. Jestem kawalerem. (to chyba też działa na moją korzyść)

    Raczej nie.

    > Możliwe że fakt mieszkania wciąż z rodzicami jest tym krytycznym
    > czynnikiem?

    Zdecydowanie nie, masz mniejsze koszta utrzymania.

    Reasumujac : nie mam pojecia, czemu nie otrzymales karty. KK dostaja
    ludzie z duzo gorszym statusem.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 6. Data: 2006-12-11 21:46:09
    Od: w...@h...kylos.pl

    stary wszystko co podałeś to nie tak,
    -Pracuje w dużej spółce z. o. o. z zagranicznym kapitałem-to
    właśnie ważne!
    - Nie. Jestem kawalerem. (to chyba też działa na moją
    korzyść)-lepszy
    konkubinat niż singiel(chodzi o twoją wiarygodność i zobowiązania
    w stosunku
    do drugiej osoby)
    -Możliwe że fakt mieszkania wciąż z rodzicami jest tym krytycznym
    czynnikiem?-zgadza się mieszkasz z rodzicami w ich domu=nie wiesz co
    zobowiązania finansowe = mało wiarygodny klient, nikt tu nie patrzy
    na
    koszty utrzymania.

    chcesz tą kartę czy nie? odezwij się na GG 3088045

  • 7. Data: 2006-12-11 22:15:50
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 11 Dec 2006 22:24:30 +0100,
    osoba podpisana: paszo <p...@o...pl>
    napisała:
    [...]
    > 3) Nie. Jestem kawalerem. (to chyba też działa na moją korzyść)

    To dodanio wpływa na zdolnośc kredytową (czyli wysokość możliwej do
    obłużenia raty), ale mocno *negatywnie* na wiarygodnośc (żonaty, i do
    tego z dziećmi nie pryśnie na Karaiby)
    KJ

    --
    Nie oddawaj Polski oszołomom.
    http://www.skubi.net/nieoddaj.html

  • 8. Data: 2006-12-12 07:31:12
    Od: "Mithos" <f...@a...pl>

    Kamil Jońca wrote:
    > To dodanio wpływa na zdolnośc kredytową (czyli wysokość możliwej do
    > obłużenia raty), ale mocno *negatywnie* na wiarygodnośc (żonaty, i do
    > tego z dziećmi nie pryśnie na Karaiby)

    W przypadku KK z dochodem 2000 to takie ryzyko chyba jest dosyc niewielkie. Ile
    bank moze udzielic kredytu i ile moze stracic ? Zwlaszcza jesli ktos pracuje na
    umowe o prace i ma jakies tam oszczednosci (cytuje "Co więcej prawie połowę
    pensji
    oszczędzam.").

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 9. Data: 2006-12-12 07:52:57
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 12 Dec 2006 08:31:12 +0100,
    osoba podpisana: Mithos <f...@a...pl>
    napisała:

> [...]
    > umowe o prace i ma jakies tam oszczednosci (cytuje "Co więcej prawie połowę

    W tym konkretnym przypadku oczywiście masz rację ...
    KJ

    --
    Nie oddawaj Polski oszołomom.
    http://www.skubi.net/nieoddaj.html
    The only thing worse than X Windows: (X Windows) - X

  • 10. Data: 2006-12-12 09:35:28
    Od: " Clouddancer" <c...@g...pl>

    Mithos <f...@a...pl> napisał(a):

    > Reasumujac : nie mam pojecia, czemu nie otrzymales karty. KK dostaja
    > ludzie z duzo gorszym statusem.

    Może wykonywany zawód jest wg banku obarczony zbyt dużym ryzykiem zawodowym?
    Slyszalem ze np. kierowcy zawodowi czesto maja problem z dostaniem KK, gdzies
    obilo mi sie o uszy ze rowniez np. zolnierze. Moze w tym tkwi problem?

    Pzdr, CDD