  • 1. Data: 2006-12-11 20:24:01
    Temat: gdzie można odkładać stałe kwoty?
    Od: Sierp <s...@n...net>

    Witam,

    na tej sferze życia za bardzo się nie znam.. (jak pewnie na wielu :-)
    Chciałbym odkładać pieniądze, miesięcznie powiedzmy 500pln, tak,
    aby te pieniądze były inwestowane i jakośtam pomnażane. Zdaję sobie
    sprawę, że to nie ogromne pieniądze, może w przyszłości mogłyby być
    większe, ale na razie zastanawiam się nad czymś takim.
    Czym powinienem się zainteresować, i co wybrać? Może jakieś
    konkretne podpowiedzi co do produktów?

    Sierp

  • 2. Data: 2006-12-11 20:35:19
    Temat: Re: gdzie można odkładać stałe kwoty?
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 11 Dec 2006 21:24:01 +0100,
    osoba podpisana: Sierp <s...@n...net>
    napisała:
    > Witam,
    >
    > na tej sferze życia za bardzo się nie znam.. (jak pewnie na wielu :-)
    > Chciałbym odkładać pieniądze, miesięcznie powiedzmy 500pln, tak,

    [...]

    1. Jakieś PSO w dowolnym funduszu (np. ING, Arka)
    2. SFI w mBanku/CO w Multibanku (ze wskazaniem na pierwsze)
    3. Przejdź sie do OpenFinance, razem ze skandią oferują "ubezpieczenie".
    Uwaga: wczytaj się dokładnie w OWU.

    Osobiście, na początek wybrałbym nr 2. Później kiedy już będziesz więcej
    wiedział, możesz zawsze wybrać coś innego.
    KJ

    --
    Nie oddawaj Polski oszołomom.
    http://www.skubi.net/nieoddaj.html

  • 3. Data: 2006-12-11 20:45:42
    Od: "jst" <l...@W...pl>

    "Chciałbym odkładać pieniądze, miesięcznie powiedzmy 500pln, Zdaję sobie
    sprawę, że to nie ogromne pieniądze"

    To są przyzwoite pieniądze jeśli odkładane sa regularnie przez długi czas i
    inwestowane. Możesz połączyć to z polisa życiową - taki produkt oferuje
    każde towarzystwo ubepieczeniowe

    pzdr
    j.

  • 4. Data: 2006-12-11 21:06:11
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    Kamil Jońca napisał(a):
> [...]
    >
    > Osobiście, na początek wybrałbym nr 2. Później kiedy już będziesz więcej
    > wiedział, możesz zawsze wybrać coś innego.

    zdecydowanie polecam rozwiazanie drugie, w PSO masz jakies oplaty
    administracyjne, kary itp...a tak oszczedzasz sam (najlepiej wybierz
    sobie f.akcyjny) i nikt łapy na kasie ci nie polozy

    pozdr.
    RobertS

  • 5. Data: 2006-12-11 21:18:03
    Od: Sierp <s...@n...net>

    jst napisał(a):
> [...]
    > inwestowane. Możesz połączyć to z polisa życiową - taki produkt oferuje

    no wlasnie polisa sama w sobie mnie nie przekonuje.. moze za mlody
    jestem i odpowiedzialnosci nie czuje ;-)

    Sierp

  • 6. Data: 2006-12-11 21:23:16
    Od: Sierp <s...@n...net>

    Kamil Jońca napisał(a):

> [...]
    >
    > Osobiście, na początek wybrałbym nr 2. Później kiedy już będziesz więcej
    > wiedział, możesz zawsze wybrać coś innego.

    ok, dzieki za konkrety
    tylko to wyglada mi na cos na ksztalt gieldy (przepraszam za ignorancje)
    czyli wybieram co kupuje, musze to sledzic itp - mam racje?
    Troszke na stronie mbanku poczytalem...
    Nie znam sie na tym zupelnie, i obawiam sie, ze moge tylko stracic
    a nie zyskac..
    Czy moze po prostu powinienem wybrac sie do mbanku (badz zadzwonic)
    i porozmawiac? Nie mam linii stacjonarnej, wiec opcja zadzwonienia
    nie jest az tak oczywista ;-)

    Sierp

  • 7. Data: 2006-12-11 22:13:36
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 11 Dec 2006 22:23:16 +0100,
    napisała:

    > ok, dzieki za konkrety
    > tylko to wyglada mi na cos na ksztalt gieldy (przepraszam za ignorancje)
    > czyli wybieram co kupuje, musze to sledzic itp - mam racje?
    No cóż, testy pokazały, że małpa rzucająca banem w nazwy spółek lokowała
    sie *pośrodku* doradców inwestycyjnych :)

    > Troszke na stronie mbanku poczytalem...
    > Nie znam sie na tym zupelnie, i obawiam sie, ze moge tylko stracic
    > a nie zyskac..

    Twoje obawy są jak najbardziej uzasadnione .
    Ale ZTCW, to w długim okresie akcje i tak się opłacą.

    > Czy moze po prostu powinienem wybrac sie do mbanku (badz zadzwonic)
    > i porozmawiac? Nie mam linii stacjonarnej, wiec opcja zadzwonienia
    > nie jest az tak oczywista ;-)

    mlinia co najwyżej powie Ci nt. technicznych spraw (jak akatywować SFI),
    a na pewno nie będzie się bawiła w doradztwo inwestycyujne.
    Podobnie reszta.
    KJ

  • 8. Data: 2006-12-11 22:27:56
    Od: Sierp <s...@n...net>

    Kamil Jońca napisał(a):

    > mlinia co najwyżej powie Ci nt. technicznych spraw (jak akatywować SFI),
    > a na pewno nie będzie się bawiła w doradztwo inwestycyujne.
    > Podobnie reszta.

    rozumiem
    czyli poczytac, wyciagnac wnioski i ewentualnie skorzystac
    Dzieki za podpowiedz, na pewno sie przyjze

    Sierp

  • 9. Data: 2006-12-11 23:20:37
    Od: Piotrek Miller <p...@p...onet.pl>

    On Mon, 11 Dec 2006 22:18:03 +0100, Sierp <s...@n...net>
    wrote:

    >no wlasnie polisa sama w sobie mnie nie przekonuje.. moze za mlody
    >jestem i odpowiedzialnosci nie czuje ;-)

    Żadna polisa. Wszelkie łączone produkty można oo kant d...y potłuc.
    Osobno inwestycje, a osobno ubezpieczenie na życie. No chyba, że
    zdecydujesz się rzeczywiście na Skandię albo Aegon (dawne Nationwide).
    Ale wtedy i tak doradzam jakąś polisę na życie np. w Unice czy innej
    Pramerice.

  • 10. Data: 2006-12-12 11:03:40
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    http://wiadomosci.onet.pl/1377096,2677,kioskart.html :)