  • 1. Data: 2006-12-12 08:34:00
    Temat: do posiadaczy kredytow walutowych
    Od: Pi23 <p...@t...pl>

    Dzien dobry,
    Zastanawiam sie w jaki sposob splacacie swoje kredyty walutowe. Zalozmy,
    ze data raty przypada na 15 grudnia i tego dnia musicie splacic
    rownowartosc 400 CHF ale chcecie tym razem splacic rate 4 dni wczesniej
    (czy jest to mozliwe w ogole?) Jak wyliczacie wysokosc raty? Jaki kurs
    bank nakazuje przyjmowac? Przeciez w momencie wyslania przelewu kurs
    jest inny a w momencie dotarcia pieniedzy do banku kurs jest inny
    (zalozmy , ze przelew wychodzi z innego banku). Czy obowiazuje jakis
    kurs z okreslonej godziny? Jak to wyglada w praktyce?

  • 2. Data: 2006-12-12 09:10:40
    Temat: Re: do posiadaczy kredytow walutowych
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    Pi23 wrote:

> [...]
    > (zalozmy , ze przelew wychodzi z innego banku). Czy obowiazuje jakis
    > kurs z okreslonej godziny? Jak to wyglada w praktyce?

    Odpowiedzi na wszystkie te pytania znajdziesz w swojej umowie kredytowej
    i regulaminie kredytu.

    Karol

  • 3. Data: 2006-12-12 10:48:33
    Od: "Piterson" <Piotrek>

    Użytkownik "Pi23" <p...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przelew wychodzi z innego banku). Czy obowiazuje jakis kurs z okreslonej

    Znajomy ma kredyt CHF w Multibanku i wygląda to tak, że sami sobie pobierają
    z rachunku odpowiednią kwotę. Akurat nie korzysta z tego konta, więc wpłaca
    tam zawsze troszkę więcej, aby uwzględnić ewentualne zmiany kursowe, a
    pobierają sobie odpowiednią kwotę, a różnica pozostaje. Jednak wszystko
    zależy w jakim banku masz kredyt i jak wcześniej już ktoś zaznaczył, sprawdź
    w regulaminie i umowie jakie masz zasady.

    Pozdrawiam,
    Piterson

  • 4. Data: 2006-12-12 16:26:15
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 12 Dec 2006 09:34:00 +0100, Pi23 <p...@t...pl> wklepał(-a):

> [...]
    >rownowartosc 400 CHF ale chcecie tym razem splacic rate 4 dni wczesniej
    >(czy jest to mozliwe w ogole?) Jak wyliczacie wysokosc raty? Jaki kurs

    Rata jest pobierana w terminie określonym w umowie - w ściśle określonym dniu.

> [...]
    >(zalozmy , ze przelew wychodzi z innego banku). Czy obowiazuje jakis
    >kurs z okreslonej godziny? Jak to wyglada w praktyce?

    To też jest określone w umowie - np. kurs z dnia poprzedniego lub bieżącego.
    Twoim zadaniem jest zapewnić środki na rachunku w odpowiedniej wysokości, czyli
    musisz uwzględnić wahania kursu i mieć nieco w zapasie.

  • 5. Data: 2006-12-12 19:50:02
    Od: "Jacek Stawicki" <j...@g...pl>

> [...]
    > przelew wychodzi z innego banku). Czy obowiazuje jakis kurs z okreslonej

    Rata zawsze jest pobierana dnia ktory masz zapisany w umowie.

    > ale chcecie tym razem splacic rate 4 dni wczesniej

    jest to traktowane jako czesciowa splata kredytu. splacasz,
    harmonogram jest odpowiednio aktualizowany a nastepna rata i tak poleci
    w swoim terminie czyli za 4 dni.
    mBank/MultiBank

  • 6. Data: 2006-12-13 10:04:12
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    Jacek Stawicki wrote:

> [...]
    >
    > jest to traktowane jako czesciowa splata kredytu. splacasz,
    > harmonogram jest odpowiednio aktualizowany a nastepna rata i tak poleci

    No widzicie, co bank to inne zasady :) W GE pieniądze wpłacone na
    rachunek od spłat (a nie od nadpłat) będą nieoprocentowane czekały na
    termin najbliższej raty. Czyli jeśli mam ratę 500 zł i wpłacę tam 1000
    zł, to nie płacę dwóch najbliższych rat. Trochę to bez sensu, bo taka
    "nadpłata" nie zmienia harmonogramu spłat ani kosztu kredytu.

    A właściwie to po co Pi23 chce spłacać ratę 4 dni wcześniej?

    Karol

  • 7. Data: 2006-12-13 12:35:47
    Od: Pi23 <p...@t...pl>

    > A właściwie to po co Pi23 chce spłacać ratę 4 dni wcześniej?

    Chcialbym jakos optymalizowac splacanie rat jesli chodzi o kurs
    walutowy. Jesli zakladam, ze w ciagu kilku dni kurs CHF wzrosnie to
    chcialbym splacic rate (albo nawet i czesc kredytu) wczesniej.

    A jak to jest ze splacaniem podstawy kredytu- moge bez problemu splacic
    na przyklad 50 tys zl troche wczesniej? Zalozmy , ze zakladam, ze przez
    najblizsze 3 miesiace kurs CHF bedzie rosl - czy moge wplacic teraz 50
    tys., zeby zmniejszyc podstawe kredytu lub ewentualnie splacic wczesniej
    raty ? Jesli tak to znow powstaje pytanie po jakim kursie beda mi
    przeliczac moja wplate /zapewne podobnie jak ze splata rat (?)/

  • 8. Data: 2006-12-13 12:54:09
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    Pi23 wrote:

> [...]
    > najblizsze 3 miesiace kurs CHF bedzie rosl - czy moge wplacic teraz 50
    > tys., zeby zmniejszyc podstawe kredytu lub ewentualnie splacic wczesniej

    Tak, ale od umowy z bankiem zależy, czy za taką nadpłatę zapłacisz
    dodatkowo jakąś prowizję (np. 2% od kwoty).

    > Jesli tak to znow powstaje pytanie po jakim kursie beda mi
    > przeliczac moja wplate /zapewne podobnie jak ze splata rat (?)/

    Zapewne tak.

    Karol

  • 9. Data: 2006-12-13 15:38:09
    Od: Pi23 <p...@t...pl>

    zeby zmniejszyc podstawe kredytu lub ewentualnie

    > Tak, ale od umowy z bankiem zależy, czy za taką nadpłatę zapłacisz
    > dodatkowo jakąś prowizję (np. 2% od kwoty).

    Czy banki standardowo stosuja takie prowizje? Czy zna ktos bank, ktory
    tego nie stosuje? Chcialbym znalezc najbardziej elastyczny bank z punktu
    widzenia obslugi walutowej- niestety malo osob sie na tym zna i nawet
    nie zdaja sobei sprawy, z ukrytych oplat przy kredycie walutowym
    (glownie mam na mysli spread i wyzsze marze przy walutach obcych)

  • 10. Data: 2006-12-13 16:27:21
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 13 Dec 2006 16:38:09 +0100, Pi23 <p...@t...pl> wklepał(-a):

> [...]
    >nie zdaja sobei sprawy, z ukrytych oplat przy kredycie walutowym
    >(glownie mam na mysli spread i wyzsze marze przy walutach obcych)

    Niektóre nie stosują, niektóre stosują, ale w początkowym okresie spłaty albo
    prowizja jest zależna od kwoty spłaty.
    Najlepiej będzie jak wybierzesz się do jakiegoś pośrednika kredytowego, żeby ci
    objaśnił wszystkie zasady.