  • 11. Data: 2019-10-04 19:42:21
    Temat: Re: mbank - nowa historia
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 4 października 2019 18:21:15 UTC+2 użytkownik Imka napisał:

    > Inne banki jakoś mniej restrykcyjnie do tego podeszły. Mille poprosiło o
    > SMSa, i powiedziało że o następnego poprosi za trzy miesiące.

    I nawet nie chce kolejnego, gdy logowanie jest z innej przeglądarki/komputera.
    Dość ciekawa to interpretacja wymagania 2FA - ale lepsza niż mBąkowa.

    > A oni dla mnie jednym z dwudziestu banków :)

    Brawo, zuch dziewczyna, oby więcej takich :)
    Ake serio aż 20? I darmowe? Tyle się teraz nie da już chyba bez zahaczenia o
    spółdzielnie.

    > Zresztą... jak jakieś pekało ich kupi to i tak trzeba będzie migrować :D

    Jak francuzi to raczej też.
    To tak dla tych co sądzą, że gorzej niż w mBąku być nie może ;>

  • 12. Data: 2019-10-04 20:24:47
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Dnia Fri, 4 Oct 2019 10:42:21 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(a):

    > Ake serio aż 20?

    No to liczymy (kolejność alfabetyczno-przypadkowa): Alior, BNP Paribas,
    Santander, Citi, Credit Agrocole, Getin, ING, Idea, dwa pekało, Mille,
    PlusBank, Nest, pocztowy, Toyota - 15 wyszło. Eurobank zdaje się już
    sprzedany, nie wiem czy vwbank jeszcze żyje.
    Inteligo to chyba jakieś pekało, jeszcze Noble. O, zapomniałam o
    T-Mobile. I mBank na deser.

    > I darmowe? Tyle się teraz nie da już chyba bez zahaczenia o spółdzielnie.

    Jakieś darmowe się znajdzie - w sensie łatwych warunków, a debetówce i
    tak się łeb ukręci po miesiącu czy trzech. Nie mówię że wszystkie
    dwadzieścia do wykorzystania, do stajni kijem mnie nie zagonią :D

    > Jak francuzi to raczej też.

    Francuzi? W sensie krokodyl czy jakaś inna oranżada?

    > To tak dla tych co sądzą, że gorzej niż w mBąku być nie może ;>

    Jako podstawowe konto przyszło-wyszło bardzo dobry bank, złego słowa nie
    powiem (poza zmianą ST na jarmarczny, brakiem wydruku historii z nowymi
    tagami przez parę lat i ostatnim cyrkiem z uwierzytelnianiem się).

    --
    Imka

  • 13. Data: 2019-10-04 22:16:28
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 4 października 2019 20:24:55 UTC+2 użytkownik Imka napisał:

> [...]
    > sprzedany, nie wiem czy vwbank jeszcze żyje.
    > Inteligo to chyba jakieś pekało, jeszcze Noble. O, zapomniałam o

    Ładnie, prawie komplet, nawet prawie wszystkie "podbanki", brakuje tylko BOŚ i
    jakiejś kredytówki w santander consumer - a z "podbanków" envelo i kantoru aliora.
    A co z zagranicznymi, N26, revolut, curve?

    > Jakieś darmowe się znajdzie - w sensie łatwych warunków, a debetówce i
    > tak się łeb ukręci po miesiącu czy trzech. Nie mówię że wszystkie
    > dwadzieścia do wykorzystania, do stajni kijem mnie nie zagonią :D

    Ja polikwidowałem takie, co by były drugimi backupami, a zawracały czymś głowę.
    Zostały santander, mille, mBąk.
    W citku tylko kredytówka.
    Bnp paribas, inteligo i idea (śp. Lion's :) stoją puste (debetówki bnp używam tylko
    do zwrotów, księgują rano następnego dnia).
    Kantor aliora, N26 i curve jako "zagraniczniaki".

    > Francuzi? W sensie krokodyl czy jakaś inna oranżada?

    Bmp paribas podobno chce, bo się ścigają, a mamusia kasą sypie. Po łyknięciu raifiego
    dogonili ing na 5. miejscu - ale jak zeżrą mBąk, to, nawet bez franków, przegonią
    żubra na drugim, i to nawet o tyle, że może nie pomóc fuzja żubra z aliorem. Ale do
    skarbonki jeszcze brakować będzie.

    Testowałaś ich nowy ST?
    Mi od razy wyskoczyły wszystkie błędy, jakoe łatali w starym...

    > Jako podstawowe konto przyszło-wyszło bardzo dobry bank, złego słowa nie
    > powiem (poza zmianą ST na jarmarczny, brakiem wydruku historii z nowymi
    > tagami przez parę lat i ostatnim cyrkiem z uwierzytelnianiem się).

    No to tolerancja wysoka, choć daleko jeszcze do klientów kochających mBąk miłością
    BDSM. Ale dobrze, że narażasz ich na koszty przelewów ;)
    A poważnie - lepszym do takiego karania jest santander, dają bezpłatne expres elixir
    bez ograniczeń (z "konta jakie chcę").
    Bo mBąk do przelewów wychodzących jest najmarniejszy ze wszystkich - ostatnie na dany
    dzień przejmują o 13:25 - a przecież KIR zamyka wejście na DRUGĄ sesję o 13:30...

  • 14. Data: 2019-10-05 15:06:21
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Dnia Fri, 4 Oct 2019 13:16:28 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(a):

    > A co z zagranicznymi, N26, revolut, curve?

    Nie jestem przekonana do sensu używania przy wyjazdach raz, góra dwa
    razy w roku. Aliorowe z Kantoru uważam w tych warunkach za
    wystarczające.
    I czy przypadkiem na którymkolwiek etapie pozyskiwania/używania tych
    wynalazków nie jest konieczny jakiś (tfu!) _smartfon_ i ichnia
    aplikacja? ;->

    > Bmp paribas podobno chce, bo się ścigają, a mamusia kasą sypie.

    Akurat rozwiodłam się z nimi miesiąc temu zamykając Optimę.

    > Bo mBąk do przelewów wychodzących jest najmarniejszy ze wszystkich - ostatnie
    > na dany dzień przejmują o 13:25 - a przecież KIR zamyka wejście na DRUGĄ sesję o
    13:30...

    Jak ktoś pamięta jak to z wypisanym/drukowanym blankietem przelewu szło
    się do banku w godzinach jego działania, to taka wada banku nie jest
    żadną wadą :)

    A Santandera wezmę pod uwagę. Tak na wszelki wypadek :)

    --
    Imka

  • 15. Data: 2019-10-05 19:46:13
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu sobota, 5 października 2019 15:06:23 UTC+2 użytkownik Imka napisał:

    > Nie jestem przekonana do sensu używania przy wyjazdach raz, góra dwa
    > razy w roku. Aliorowe z Kantoru uważam w tych warunkach za
    > wystarczające.

    Jak wystarczają to OK - a wielowalutową już masz?
    Zaletą karty N26 jest brak niebezpieczeństwa DCC w strefie euro (a może i wszędzie -
    w PL też nie wyskoczyło - i to tam, gdzie dla curve było).

    > I czy przypadkiem na którymkolwiek etapie pozyskiwania/używania tych
    > wynalazków nie jest konieczny jakiś (tfu!) _smartfon_ i ichnia
    > aplikacja? ;->

    Apka być musi - ale do N26 tylko na start, o ile nie chcesz przelewać (potwierdzanie
    tylko w apce :( ) - ale nie musi być na tfu smarkfonie, może być tablet z samym wifi
    akbo ipod ;>

    > Akurat rozwiodłam się z nimi miesiąc temu zamykając Optimę.

    A pisałaś, że masz - to może inne też historyczne (vw nie liczę, bo sam fizoli
    wyrzucił)? Optima to lajcik przy ich "głównym" wynalazku.

    13:30...

    > Jak ktoś pamięta jak to z wypisanym/drukowanym blankietem przelewu szło
    > się do banku w godzinach jego działania, to taka wada banku nie jest
    > żadną wadą :)

    Tego to nie robiłem, jak jeszcze tak trzeba było to tylko chodziłem do kasy w żubrze.
    Dopiero w mBąku zacząłem mieć potrzebę przelewów jak mieszkanie kupowałem - a potem
    jak kupiłem.

  • 16. Data: 2019-10-05 21:17:53
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Dnia Sat, 5 Oct 2019 10:46:13 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(a):

    > Jak wystarczają to OK - a wielowalutową już masz?

    Nie i zastanawiam się, czy w przypadku niewielkiego w tej chwili
    prawdopodobieństwa wyjazdu poza strefę EUR/? warto się pchać w kolejną
    kartę. Na razie mi wychodzi że nie warto. Zresztą, jak sąsiedni wątek
    pokazuje, pozyskać tę kartę można w miarę szybko, więc na zapas nie ma
    co brać.

> [...]
    (potwierdzanie tylko w apce :( ) - ale nie musi być na tfu smarkfonie, może być

    No to widać jednak wynalazek nie dla mnie :(
    A pilnowanie DCC faktycznie, cokolwiek denerwujące jest.

    > A pisałaś, że masz - to może inne też historyczne (vw nie liczę, bo sam fizoli
    wyrzucił)? Optima to lajcik przy ich "głównym" wynalazku.

    Nienienie, nieporozumienie :) Skrót myślowy to był, "A oni dla mnie
    jednym z dwudziestu [istniejących] banków".
    Chodziło o to, że momencie ewentualnego zwijania się z mBanku pozostaje
    jeszcze jakiś wybór jeśli chodzi o ROR. Owszem, pewnie z kilkunastoma
    bankami miałam bądź mam do czynienia, ale nie ze wszystkimi :)

    --
    Imka

  • 17. Data: 2019-10-07 09:52:26
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu sobota, 5 października 2019 21:17:56 UTC+2 użytkownik Imka napisał:

> [...]
    > kartę. Na razie mi wychodzi że nie warto. Zresztą, jak sąsiedni wątek
    > pokazuje, pozyskać tę kartę można w miarę szybko, więc na zapas nie ma

    Mnie doświadczenie nauczyło, że trzeba mieć na zapas - a szczególnie jak koszty
    zerowe. A w przypadku IKA ma się spokój na 4 lata za 1 transakcję.
    Jako że wielowalutowa daje darmowe płatności w PLN (bez przeliczeń) to płatność nie
    jest problemem - a jako wartość dodaną masz wszystkie bankomaty darmowe w PL - i też
    bez przeliczeń (tylko trzeba uważać na bankomaty santander oraz ing - proponują DCC).

    Bo zdarzyć się mogą różne cuda - np. w księgach wieczystych. Sąd w mieście
    powiatowym, już lata temu były wpisy z dnia na dzień - a teraz czekamy już prawie 2
    miesiące - po zapytaniu telefonicznym: "proszę pani, dopiero wnioski z maja wchodzą,
    wszystko przez to uwłaszczenie" - a myślałby człowiek, że użytkowanie to problem
    tylko w DC.

    Więc jak TERAZ można szybko - to lepiej TERAZ brać.
    Po prostu jest w każdym aspekcje lepsza od karty euro. A funtową i dolarową możesz
    zostawić do końca ważności.

> [...]
    tablet z samym wifi akbo ipod ;>

    > No to widać jednak wynalazek nie dla mnie :(

    Możesz na emulatorze androida spróbować ;>
    A nie, nie pójdzje, wymagają selfie.

    wyrzucił)? Optima to lajcik przy ich "głównym" wynalazku.

    > Nienienie, nieporozumienie :) Skrót myślowy to był, "A oni dla mnie
    > jednym z dwudziestu [istniejących] banków".

    Aaa, to jednak żona lepsza, aktualnie ma 6 na liczniku, jeszcze na kantor aliora
    muszę ją namówić.

    > Chodziło o to, że momencie ewentualnego zwijania się z mBanku pozostaje
    > jeszcze jakiś wybór jeśli chodzi o ROR. Owszem, pewnie z kilkunastoma
    > bankami miałam bądź mam do czynienia, ale nie ze wszystkimi :)

    A, więc tu mamy to samo, co na początku - może się okazać, że 20 banków to jednak za
    mało, by coś fajnego znaleźć - albo będzie płatne, albo zawracające d4 warunki, albo
    popierdółka :( I nie ma co czekać, tylko zakładać - np. takiej oferty, jak mam w
    mBąku i w bnp paribas już się teraz nie dostanie.
    Bo już teraz 3*0 to tylko kantor aliora i nest - idei i getoutu nie liczę (idea
    zresztą i tak ma już tylko 5 wypłat/mc, a w getoucie nie wiem).
    Bez karty ROR darmowy ma inteligo, santander, mBąk, bnpp.

  • 18. Data: 2019-10-08 09:20:40
    Od: jureq <j...@n...no>

    W dniu Wed, 02 Oct 2019 13:03:23 +0200, użytkownik J.F. napisał:

    > mbank zapowiada nowa, lepsza historie
    >
    > No coz, poczekamy, zobaczymy ... tylko gdzie jest jakis konkurs na
    > najlepsza strone banku, w ktorym mozna przyznac punkty ujemne, lub choc
    > ocene zero wystawic :-)

    No i zobaczyliśmy. Nie rozumiem tylko dlaczego po przełączeniu na profil
    firmowy czasami historię mam jak trzeba, a czasami po lewej lista
    rachunków prywatnych i historia pusta. I tak losowo czasami dobrze,
    czasami źle.

  • 19. Data: 2019-10-09 15:00:10
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2019-10-08 09:20, jureq pisze:

> [...]
    > firmowy czasami historię mam jak trzeba, a czasami po lewej lista
    > rachunków prywatnych i historia pusta. I tak losowo czasami dobrze,

    Działało jeszcze wczoraj, przedwczoraj a dzisiaj: po kliknięciu w guzik
    Historia, by rozwinąć pełną listę transakcji na rachunku przeglądarka
    zostaje przekierowana na stronę: Błąd 404. Rewelacja! Palce lizać!

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/