    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Mon, 7 Oct 2019 00:52:26 -0700 (PDT)
    <0...@g...com>
    <1...@4...net>
    Subject: Re: mbank - nowa historia
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu sobota, 5 października 2019 21:17:56 UTC+2 użytkownik Imka napisał:

    > Nie i zastanawiam się, czy w przypadku niewielkiego w tej chwili
    > prawdopodobieństwa wyjazdu poza strefę EUR/? warto się pchać w kolejną
    > kartę. Na razie mi wychodzi że nie warto. Zresztą, jak sąsiedni wątek
    > pokazuje, pozyskać tę kartę można w miarę szybko, więc na zapas nie ma
    > co brać.

    Mnie doświadczenie nauczyło, że trzeba mieć na zapas - a szczególnie jak koszty
    zerowe. A w przypadku IKA ma się spokój na 4 lata za 1 transakcję.
    Jako że wielowalutowa daje darmowe płatności w PLN (bez przeliczeń) to płatność nie
    jest problemem - a jako wartość dodaną masz wszystkie bankomaty darmowe w PL - i też
    bez przeliczeń (tylko trzeba uważać na bankomaty santander oraz ing - proponują DCC).

    Bo zdarzyć się mogą różne cuda - np. w księgach wieczystych. Sąd w mieście
    powiatowym, już lata temu były wpisy z dnia na dzień - a teraz czekamy już prawie 2
    miesiące - po zapytaniu telefonicznym: "proszę pani, dopiero wnioski z maja wchodzą,
    wszystko przez to uwłaszczenie" - a myślałby człowiek, że użytkowanie to problem
    tylko w DC.

    Więc jak TERAZ można szybko - to lepiej TERAZ brać.
    Po prostu jest w każdym aspekcje lepsza od karty euro. A funtową i dolarową możesz
    zostawić do końca ważności.

    wszędzie - w PL też nie wyskoczyło - i to tam, gdzie dla curve było).

    (potwierdzanie tylko w apce :( ) - ale nie musi być na tfu smarkfonie, może być
    tablet z samym wifi akbo ipod ;>

    > No to widać jednak wynalazek nie dla mnie :(

    Możesz na emulatorze androida spróbować ;>
    A nie, nie pójdzje, wymagają selfie.

    wyrzucił)? Optima to lajcik przy ich "głównym" wynalazku.

    > Nienienie, nieporozumienie :) Skrót myślowy to był, "A oni dla mnie
    > jednym z dwudziestu [istniejących] banków".

    Aaa, to jednak żona lepsza, aktualnie ma 6 na liczniku, jeszcze na kantor aliora
    muszę ją namówić.

    > Chodziło o to, że momencie ewentualnego zwijania się z mBanku pozostaje
    > jeszcze jakiś wybór jeśli chodzi o ROR. Owszem, pewnie z kilkunastoma
    > bankami miałam bądź mam do czynienia, ale nie ze wszystkimi :)

    A, więc tu mamy to samo, co na początku - może się okazać, że 20 banków to jednak za
    mało, by coś fajnego znaleźć - albo będzie płatne, albo zawracające d4 warunki, albo
    popierdółka :( I nie ma co czekać, tylko zakładać - np. takiej oferty, jak mam w
    mBąku i w bnp paribas już się teraz nie dostanie.
    Bo już teraz 3*0 to tylko kantor aliora i nest - idei i getoutu nie liczę (idea
    zresztą i tak ma już tylko 5 wypłat/mc, a w getoucie nie wiem).
    Bez karty ROR darmowy ma inteligo, santander, mBąk, bnpp.