  • 11. Data: 2020-12-09 22:50:26
    Temat: Re: [mbank] 36 złotych rocznie za nieużywanie appki mobilnej
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-12-09 o 22:02, Robert_DF pisze:

    > nie wypłacasz z bankomatu?
    > bo do BLIKa apka potrzebna

    Zupełnie nie potrzebuję karty w tym banku.
    Mam karty w innych bankach.

    > czy może masz Revo/Curve?

    Prawdę mówiąc gdyby nie posty tutaj, to
    nie wiedziałbym, że jest coś takiego.
    Ale też nie potrzebuję.

  • 12. Data: 2020-12-09 23:22:27
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 09.12.2020 o 22:03, Marcin Kasperski pisze:
    > Appka mobilna oznacza że shackowanie telefonu daje kompletną kontrolę
    > nad kontem.

    Chyba dużo filmów oglądasz.
    Może inaczej: znam mnóstwo przypadków fraudów (okradzenia) poprzez
    przejęcie SMS w "bezpiecznej dwuurządzeniowej konfiguracji" i jakoś ani
    jednego poprzez przejęcie "niebezpiecznego jednego telefonu".

    --
    Alf/red/

  • 13. Data: 2020-12-10 11:18:02
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    W dniu 09.12.2020 o 22:50, cef pisze:

    > Zupełnie nie potrzebuję karty w tym banku.
    > Mam karty w innych bankach.

    i są bezwzględnie bezpłatne?

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140
    /

  • 14. Data: 2020-12-10 11:33:19
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    W dniu 09.12.2020 o 23:22, Alf/red/ pisze:

> [...]
    > przejęcie SMS w "bezpiecznej dwuurządzeniowej konfiguracji" i jakoś ani
    > jednego poprzez przejęcie "niebezpiecznego jednego telefonu".

    tak jak piszesz, fraudy są z powodu duplikowania kart sim + przejęcie
    loginu i hasła do konta

    a hakowanie aplikacji mobilnej?
    może ktoś techniczny ma wiedzę czy to jest możliwe

    @Wojtek B., jesteś?

  • 15. Data: 2020-12-10 11:34:29
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Robert_DF <r...@g...com> writes:

    > i są bezwzględnie bezpłatne?

    Nest, alior kantor (nie pamiętam czy nie trzeba było wykonać jednej
    transakcji). Takich, co warunkiem bezpłatnośći jest tylko
    liczba/wartość transakcji (a nie uzwyanie aplikacji mobilnej) to pewnie
    by się jeszcze więcej znalazło.
    KJ

  • 16. Data: 2020-12-10 11:50:03
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-12-10 o 11:18, Robert_DF pisze:

    > i są bezwzględnie bezpłatne?

    Jedna jest bezwzględnie bezpłatna, ale jej akurat nie używam.
    Kolejne dwie o ile dobrze pamiętam mają jakiś wymóg
    obrotu czy liczby transakcji, ale bez problemu to wyrabiam
    i nigdy za nie płaciłem. I mam też jedną bezwzględnie płatną.

    PS
    W mbanku został mi makler - dopóki nie będzie kosztował ten zestaw
    więcej niż 5zł/miesiąc, to będę miał tam konto.

  • 17. Data: 2020-12-10 12:05:06
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 10.12.2020 o 11:33, Robert_DF pisze:

> [...]
    > loginu i hasła do konta
    >
    > a hakowanie aplikacji mobilnej?
    > może ktoś techniczny ma wiedzę czy to jest możliwe

    Ale po co hackować? Przecież po przejęciu telefonu i hasła do konta
    złodziej po prostu instaluje aplikację mobilną na swoim telefonie i do
    widzenia. Gdzie tu jest bezpieczniej?, bo nadal nie widzę.

    Jeśli tych fraudów (na razie...) nie ma, to zgaduję, że dlatego, że
    aplikacja jest mniej popularna od smsów.

    MJ
    PS. Citek wprowadza, że do zmiany hasła do konta nie wystarczy odebrać
    sms-a, trzeba jeszcze odebrać maila. Fajn, tylko że do przejęcia maila
    też może wystarczyć przejęcie telefonu...

  • 18. Data: 2020-12-10 12:11:04
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Po co tyle bić piany.

    Rozłożenie autoryzacji na 2 różne urzadzenia (u mnie win8.1 + android)
    zawsze jest lepsze niż jakieś apki na Androidzie + smsy na androidzie.

    TU NIE MA DYSKUSJI. Oczywiście zawsze znajdzie się użytkownik DEBIL co
    sobie coś zainstaluje. Na to nikt nic nie poradzi.

    A swoją drogą mocno się zastanawiam czy w ogóle nie powrócić do Symbiana
    czy WinMobile.
    Do tego można mieć jakiś Androidowy tablet jak już ktoś musi bo się
    udusi ;-)

  • 19. Data: 2020-12-10 12:12:25
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    To nie jest rozwiązanie.

    Jak Ci złodziej odda pieniądze to nie jest koniec sprawy.

  • 20. Data: 2020-12-10 12:28:40
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    W dniu 10.12.2020 o 12:05, Michal Jankowski pisze:

    > Ale po co hackować? Przecież po przejęciu telefonu i hasła do konta
    > złodziej po prostu instaluje aplikację mobilną na swoim telefonie i do
    > widzenia. Gdzie tu jest bezpieczniej?, bo nadal nie widzę.

    tylko jak złodziej ma telefon (karta sim) i hasło do konta to po co ma
    instalować apkę? przecież autoryzuje przelewy smsami

    a jak w telefonie jest apka to co mu da zrobienie duplikatu karty (ma
    też hasło i login do konta)?
    nie autoryzuje instalacji apki w innym telefonie, jak miałby to
    zatwierdzić skoro apka jest w aparacie

> [...]
    > sms-a, trzeba jeszcze odebrać maila. Fajn, tylko że do przejęcia maila
    > też może wystarczyć przejęcie telefonu...

    ostatnio widziałem przypadek, że przy transakcji bank (do autoryzacji)
    wymagał wpisania nazwiska rodowego matki klienta, to dopiero kosmos!