  • 1. Data: 2004-02-24 15:42:20
    Temat: mandat drogowy (zajęcie pieniedzy przez komornika) mbank
    Od: "Kuba" <k...@g...pl>

    Witam
    Dostałem mandat drogowy. Zapłaciłem go przez mbank ale przez pomyłkę
    wpłaciłem im 10 zł a nie 100 zł. W mbanku mam zablokowane 100 zł plus opłaty
    komronika.
    http://members.lycos.co.uk/kubao/mbank.JPG
    Czy taka blokada pieniędzy jest legalna ? Nie dostałem żadnego ponaglenia
    związanego z tym mandatem. Co mam dalej zrobić ?
    k...@g...pl

  • 2. Data: 2004-02-24 15:48:55
    Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl>

    > Co mam dalej zrobić ?

    Teraz to juz nic.
    Jedynie co mozna doradzic, to nie lap nastepnych mandatow,
    bo jak widac szybko moga wszystko sciagnac.

    MarcinP
    Ps
    nie maja obowiazku wysylac ponaglen. Mnie zajeli na konto mandatu
    zwrot podatku z US plus koszty manipulacyjne.

  • 3. Data: 2004-02-24 16:33:19
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka_org.pl>

    On Tue, 24 Feb 2004 16:42:20 +0100, "Kuba" <k...@g...pl> wrote:

> [...]
    >Czy taka blokada pieniędzy jest legalna ? Nie dostałem żadnego ponaglenia
    >związanego z tym mandatem. Co mam dalej zrobić ?

    Tak, jest.
    Komornik wysłał do banku polecenie blokady kwoty + kosztów.
    Zawiadomienie nie jest konieczne, bo mandat przyjąłeś, czyli powziąłeś
    informacje o wysokości kwoty i terminie płatności.

    Teraz kontaktuj się z komornikiem, aby zdjął 10 zł, które zapłaciłeś
    wczesniej z kwoty windykowanej.
    --
    ___________ (R)

  • 4. Data: 2004-02-24 16:53:45
    Od: "PMZ" <p...@b...pl>

    > Teraz to juz nic.
    > Jedynie co mozna doradzic, to nie lap nastepnych mandatow,
    > bo jak widac szybko moga wszystko sciagnac.

    Przede wszystkim mieć dwa konta. Nie podawać pracodawcy tego konta, na
    którym trzymasz pieniądze, tylko konto "przechodnie". W razie czego zajmą ci
    puste konto i nie zaboli cię to dopóki go sobie nie odblokujesz. I nigdy w
    życiu nie podawać US numeru konta do zwrotu nadpłaty podatku.

    PMZ

  • 5. Data: 2004-02-24 18:00:05
    Od: "mr_fix" <m...@k...pl>

    "PMZ" <p...@b...pl> schrieb im Newsbeitrag

> [...]
    > puste konto i nie zaboli cię to dopóki go sobie nie odblokujesz. I nigdy
    > życiu nie podawać US numeru konta do zwrotu nadpłaty podatku.

    tia... a nie prosciej po prostu placic mandaty jak juz sie je dostanie
    (regulowac swoje zobowiazania)??
    ;-P

    pzdrv
    mr_fix

  • 6. Data: 2004-02-24 19:11:14
    Od: "david" <W...@o...pl>

> [...]
    > puste konto i nie zaboli cię to dopóki go sobie nie odblokujesz. I nigdy
    > życiu nie podawać US numeru konta do zwrotu nadpłaty podatku.

    naiwnie twierdzisz że US nie dowie się o innym koncie !!!

  • 7. Data: 2004-02-24 19:32:37
    Temat: Re: mandat drogowy (zajęcie pieniedzy przez komornika) mbank (DLUGIE)
    Od: b...@o...pl

    > Dostałem mandat drogowy. Zapłaciłem go przez mbank ale przez pomyłkę
    > wpłaciłem im 10 zł a nie 100 zł. W mbanku mam zablokowane 100 zł plus opłaty
    > komronika. Czy taka blokada pieniędzy jest legalna ?

    USTAWA z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji
    egzekucyjnego:

    Art. 8.
    § 1. Nie podlegają egzekucji administracyjnej:

    7) wkłady oszczędnościowe złożone w bankach na zasadach i w wysokości
    określonej przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe
    (Dz.U. z 2002 r. Nr 72, poz. 665),

    ***
    *****
    ***
    *

    USTAWA z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe:

    Art. 56.
    1. Środki pieniężne na rachunkach oszczędnościowych jednej osoby, niezależnie
    od liczby zawartych umów, wolne są od zajęcia na podstawie sądowego lub
    administracyjnego tytułu wykonawczego do wysokości trzykrotnego przeciętnego
    miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw, bez wypłat nagród z
    zysku, ogłaszanego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego za okres
    bezpośrednio poprzedzający dzień wystawienia tytułu wykonawczego.

    a dzisiaj to 3 x 2324,77 PLN = 6974,31 PLN czyli jesli masz na koncie
    wiecej niz 6974,31 PLN to komornik moze zajac wszystko ponad ta kwote.
    jesli natomiast Twoj osad na koncie jest mniejszy to nic nie moze zajac
    i powinienes poinformowac bank i komornika o Twoich prawach wskazujac
    wyzej wspomniane artykuly ustaw. musisz wniesc zarzut, zazalenie,
    odwolac sie, walczyc:) masz na to 7 dni. polecam lekture ustawy bo nie
    bede przeciez wklejal tu wszystkich artykulow.

    > Nie dostałem żadnego ponaglenia związanego z tym mandatem.

    Art. 15. (ustawy o post. egz. ...)
    § 1. Egzekucja administracyjna może być wszczęta, jeżeli wierzyciel,
    po upływie terminu do wykonania przez zobowiązanego obowiązku, przesłał
    mu pisemne upomnienie, zawierające wezwanie do wykonania obowiązku z
    zagrożeniem skierowania sprawy na drogę postępowania egzekucyjnego,
    chyba że przepisy szczególne inaczej stanowią. Postępowanie egzekucyjne
    może być wszczęte dopiero po upływie 7 dni od dnia doręczenia tego upomnienia.

    pozdrawiam
    marcin

    PS. sorki, ze troszke sie rozpisalem

  • 8. Data: 2004-02-24 19:52:29
    Od: "gasper" <g...@p...com>

    Użytkownik "david" <W...@o...pl> napisał w wiadomości
    > ci
    > >

    > naiwnie twierdzisz że US nie dowie się o innym koncie !!!

    wystarczy, ze jest na żone - a jeszcze żona ma inne nazwisko......
    a zresztą konto sobie można założyć na Kaczora DOnalda byle mieć ksero
    dowodu .....
    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2004-02-24 21:23:16
    Od: "Bob" <b...@n...pl>

    > Dostałem mandat drogowy. Zapłaciłem go przez mbank ale przez pomyłkę
    > wpłaciłem im 10 zł a nie 100 zł. W mbanku mam zablokowane 100 zł plus
    opłaty
    > komronika.

    ja sie tylko zastanawiam skad US ma numer konta bankowego dluznika ?
    (w/w przypadek jest oczywisty), ale jezeli zwrot otrzymuje przez listonosza
    a numeru konta nigdy im nie podawalem to skad US moze go miec ?

    moze ktos mnie oswieci

    pozdrawiam
    Bob

  • 10. Data: 2004-02-24 21:59:45
    Od: "PMZ" <p...@b...pl>

    > naiwnie twierdzisz że US nie dowie się o innym koncie !!!

    A niby skąd? Mamy w kraju centralny rejestr kont? Wklepujesz "Kowalski Jan,
    syn Adama i Ewy, ur. 19xx" i widzisz gdzie ma konta?

    PMZ