  • 1. Data: 2004-02-24 12:26:16
    Temat: przelewy w unii
    Od: "Urszula Bielawska" <u...@o...pl>

    witam!
    chciałam zapytac czy ktoś z grupowiczów słyszał coś o zmianie płątności za
    przelewy do państw unii po wejściu Polski w jej struktury? Mówiono mi że
    obecnie np w Niemczech przelew do państw unii kosztuje symboliczną kwotę
    natomiast poza jej granice całkiem sporo. Czy po 1 maja również nasze
    przelewy mają czy też mogą stanieć?
    pozdarwiam i dziekuję za wszelkie podpowiedzi
    urszula

  • 2. Data: 2004-02-24 16:25:29
    Temat: Re: przelewy w unii
    Od: Varg <v...@p...megapolis_invert>

    "Urszula Bielawska" <u...@o...pl> wrote:

> [...]
    > obecnie np w Niemczech przelew do państw unii kosztuje symboliczną kwotę
    > natomiast poza jej granice całkiem sporo. Czy po 1 maja również nasze

    Jest podobno dyrektywa Komisji Europejskiej aby przelewy między krajami
    unii były traktowane przez banki jako przelewy krajowe, ale to tylko
    zalecenie, nie obowiązujące prawo, więc raczej nie można spodziewać się
    aby przelewy takie staniały :(( Być może kilka banków (tych dbających o
    klienta) zdecyduje się na obniżkę opłat za przelewy do krajów unii... ;)

    NP: Falkenbach - "...magni blandinn ok megintiri"

    --
    Though I seek thy hell
    you close the gate before me

  • 3. Data: 2004-02-24 21:15:02
    Od: "hotei" <h...@o...pl>

    czyli nie ma na to co liczyc :)

    pozdrawiam
    hotei

  • 4. Data: 2004-02-25 02:44:41
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <2...@d...is.for.all.the.evil.in
    .man>,
    v...@p...megapolis_invert says...

> [...]
    > klienta) zdecyduje się na obniżkę opłat za przelewy do krajów unii... ;)
    >
    > NP: Falkenbach - "...magni blandinn ok megintiri"

    No wlasnie .... dyrektywa jest... i obowiazuje bodajze od czerwca 2003.
    Teraz pytanie: na ile dyrektywa jest aktem obowiazujacym a na ile
    zaleceniem?

    AP

  • 5. Data: 2004-02-25 10:43:35
    Od: Grzegorz <n...@y...com>

    Wed, 25 Feb 2004 02:44:41 GMT,
    AP <c...@e...dyndns.org> napisał(a):

    <ciach>

    ---->
    ---->
    ---->No wlasnie .... dyrektywa jest... i obowiazuje bodajze od czerwca 2003.
    ---->Teraz pytanie: na ile dyrektywa jest aktem obowiazujacym a na ile
    ---->zaleceniem?

    Zaleceniem jest wtedy kiedy jest dobra dla nas, a aktem obowiązującym wtedy, kiedy
    jest dobra dla
    Niemiec, Francji lub Wielkiej Brytanii.

    --
    Grzegorz

  • 6. Data: 2004-02-25 14:40:42
    Od: Krystek <k.rys_1ek@mailbox_.virtual.-space.org.pl_>

    Varg napisał:

    [...]
> [...]
    > aby przelewy takie staniały :(( Być może kilka banków (tych dbających o
    > klienta) zdecyduje się na obniżkę opłat za przelewy do krajów unii... ;)

    A czy nie jest przypadkiem tak, że dotyczy to tylko krajów "strefy
    Euro"? A w Polsce jeszcze przez ładnych parę lat nie będzie sie płaciło
    "ojrami" zamiast złotówek...

    K.

  • 7. Data: 2004-02-25 17:50:18
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    AP wrote:
    > No wlasnie .... dyrektywa jest... i obowiazuje bodajze od czerwca 2003.
    > Teraz pytanie: na ile dyrektywa jest aktem obowiazujacym a na ile
    > zaleceniem?

    a jest dyrektywa czy tylko zalecenie?

    KG

  • 8. Data: 2004-02-25 18:14:12
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <c1impt$9j8$1@inews.gazeta.pl>, X#k...@p...onet.pl.#X
    says...

    > a jest dyrektywa czy tylko zalecenie?
    >
    > KG

    To jest dyrektywa. Na grupie bylo tez dobre pytanie ... czy dyrektywa to
    dotyczy sie krajow strefy euro czy panst czlonkowskich unii.

    AP