  • 11. Data: 2017-05-07 11:23:34
    Temat: Re: mBank znowu podnosi ciśnienie
    Od: Tomaszek <t...@t...org>

    W dniu 2017-05-06 o 17:07, wiatrak pisze:

> [...]

    Alior. Też nie ma wynalazków.

    --
    t0maszek
    #nie lubię tego: tvn#wosp#facebook#gazeta#

  • 12. Data: 2017-05-08 10:34:44
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    > Rozwiń bo to ciekawe.

    Ale chodzi Ci o BDSM czy o trollowanie?

  • 13. Data: 2017-05-08 12:39:11
    Od: janek z pola <a...@e...pl>

    s...@g...com wrote:

    [...]

    > Po zalogowaniu sie okazalo sie ze nie moge zrobic kolejnego przelewu bo
    > konto zablokowane a lista haseł jednorazowych usunieta (była wykorzystana
    > w połowie).

    [...]

    Generalnie spójrz proszę na całą sytuację w taki sposób: bank ma jakieś
    rozwiązanie, które podejmuje decyzję odnośnie tego czy logowanie jest
    fraudowe czy nie. Ten system bankowy nie jest doskonały i generuje pewną
    liczbę false positives - tak jak u Ciebie - nie miałeś prawdopodobnie
    wirusa, ale system podjął decyzję że miałeś i doszło to blokady.

    No i tak - wyobraź sobie, że na 1000 przypadków gdy system podejmuje decyzję
    pozytywną (wykrywa wirusa) 980 to są true positive (prawidłowe działanie
    systemu) a 20 to są false positive (wszczyna alarm mimo że nie masz wirusa).
    Przy czym każde z true positives oznacza stratę dla jakiegoś klienta w
    wysokości od 3.000 do 50.000 złotych.

    Teraz rozumiesz dlaczego czasami się zdarzają false positives i jest to
    akceptowalne?

    --
    Wysłane z pola.

  • 14. Data: 2017-05-08 12:46:51
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 8 maja 2017 12:39:15 UTC+2 użytkownik janek z pola napisał:
> [...]
    > wysokości od 3.000 do 50.000 złotych.
    >
    > Teraz rozumiesz dlaczego czasami się zdarzają false positives i jest to

    Ja to rozumiem, zauważ że nigdzie nie narzekam że mnie to spotkało bo wiem dlaczego
    te systemy istnieją i jak działają oraz to ze falsepositivy to ich specyfika i zawsze
    będą sie pojawiać.

    Mnie smuci to ze mbank nie powie mi co spowodowało blokade (powiedzieli ze wirus ale
    mówia to wszystkim). Ja wiem dlaczego mi nie powie (zeby złoczyńcy nie wiedzieli jak
    lepiej udawać grzecznego klienta).

    Ale nadal mi smutno bo wirusa nie mialem komputer czysty i nie wiem czy niebawem
    znowu mi dostepu nie zablokują...

  • 15. Data: 2017-05-08 12:57:56
    Od: janek z pola <a...@e...pl>

    s...@g...com wrote:

    > W dniu poniedziałek, 8 maja 2017 12:39:15 UTC+2 użytkownik janek z pola
    > napisał:

    [...]

> [...]
    >
    > Ale nadal mi smutno bo wirusa nie mialem komputer czysty i nie wiem czy
    > niebawem znowu mi dostepu nie zablokują...

    Z tym jest niestety problem we wszystkich bankach. Ale z drugiej strony
    mogliby w sumie powiewdzieć tylko tyle - przykładowo: "Nasza bankowość
    elektroniczna wykrywa pewne schematy nietypowego wykorzystania i w Pana
    przypadku doszło do dopasowania jednego z takich schematów". Taka odpowiedź
    w sumie by Tobie nie pomogła się ustrzec przed kolejną blokadą.

    Możesz spróbować wystawić odpowiednią reklamację - nie wiem jak to działa w
    mBanku ale czasami jest tak, że reklamacja przechodzi przez zespół biznesowy
    od danego systemu (np. od bankowości elektornicznej). Wówczas może będzie
    tam z ich strony jakaś refleksja.

    --
    Wysłane z pola.

  • 16. Data: 2017-05-08 16:35:50
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 8 May 2017 01:34:44 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> wrote:
    > Ale chodzi Ci o BDSM czy o trollowanie?

    Chyba pomyliłeś grupy...

    --
    Marek

  • 17. Data: 2017-05-08 20:25:50
    Od: Grzexs <g...@u...pl>

    > gdzieś jeszcze jest w ogóle prosty interfejs?

    Do niedawna był w bankach spółdzielczych, ale ostatnio też jakieś -
    niewielkie - wodotryski dodali. W Toyocie i VW są dość prostackie, w
    BZWBK ujdzie. Za to najbardziej popaprane to Getin z kafelkami i Idea z...
    hmmm... przesuwkami? Oba można ogarnąć, ale nie są wygodne.

    --
    Grzexs

  • 18. Data: 2017-05-08 23:30:48
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 06.05.2017 o 16:07, Marek pisze:
    > gdzieś jeszcze jest w ogóle prosty interfejs?

    BOŚ ma dość posty, nawet prostszy niż dawny m.

    --
    Alf/red/

  • 19. Data: 2017-05-09 09:50:55
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    > Chyba pomyliłeś grupy...

    Może rozwinę, skoro zajrzenie do poprzedniego postu w wątku jest za trudne...
    Chodzi o kochających mBąk miłością BDSM i skarżących się potem na grupach, jakie to
    numery robi im ukochana instytucja, czy też o trollujących w celu zrobienia mBąkowi
    czarnego PR - i wymyślających czasem nawet ciekawe historie, których bohaterem mógłby
    być każdy bank, a jest ten, za który akurat jest płacone?
    Który z tych tematów mam rozwinąć, gdyż Cię zainteresował?

  • 20. Data: 2017-05-09 10:00:23
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Pytanie jeszcze, jaki to ma być ten "prosty" interfejs.
    Można liczyć kliknięcia potrzebne do wykonania danej operacji, można też zliczać
    ilość danych, jakie trzeba w tym celu przesłać - to szczególnie widać przy
    korzystaniu np. przez aero2.
    Ja cenię sobie db - mam nadzieję, że zadziała ich słynny anty-refleks i starego ST
    jeszcze długo nie wyłączą - bo zrobili sobie nowy, wydaje się identyczny jak etn w
    BOŚ i wg mnie jest kretyński.
    VW wygląda paskudnie, ale jest szybki i po krótkiej nauce można szybko wszystko
    zrobić.
    Inteligo też jest fajny i całkiem szybki.
    citi zrobił sobie nowy i stary wyłączył - stary był brzydki i pełen błędów, ale ten
    nowy nie lepszy, jeszcze nie testowałem na aero2 (ale nie chcę się denerwować), za to
    mają fajną apkę pod android.
    IKA całkiem szybki i niegłupi (aż dziw, że to alior - ale system zupełnie inny niż
    "duży" alior) - i jak ktoś nie potrzebuje debetówki to może mieć darmowe konto z
    przelewami i obsługą kasową.