  • 1. Data: 2017-05-04 19:12:55
    Temat: mBank znowu podnosi ciśnienie
    Od: Marek <f...@f...com>

    28.04 zlecane koszykiem było kilka przelewów, dzisiaj loguję się i
    widzę, że nie wyszły i mają status "zablokowany rachunek". Kogo -
    czy nadawcy czy odbiorcy nie wiadomo.
    Dzwonię na mlinię, dowiaduję się, że 27.04 "system mbanku wykrył
    aktywnoś8 wirusa" na moim koncie i automatycznie zablokował rachunek.
    Nie używam windowsa i nigdy nie używałem więc uznałem to za jakieś
    brednie aczkolwiek zacząłem podejrzewać pewne wyjasnienie zdarzenia
    ale o tym później. Zarządałem zdjęcia blokady. Zostałem
    poinformowany, że muszę na głos powtórzyć formułę, że,z

    --
    Marek

  • 2. Data: 2017-05-04 19:43:55
    Temat: Re: mBank znowu podnosi ciśnienie
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 04 May 2017 19:12:55 +0200, Marek <f...@f...com> wrote:
    > poinformowany, że muszę na głos powtórzyć formułę, że

    "zwalniam mBank z odpowiedzoalnosci za wyprowadzenie srodkow" z
    powodu działania wirusa. Czy w świetle ostatnich spraw sądowych
    omawianych tu na grupie, takie oświadczenie ma jakieś znaczenie w
    świetle argumentacji sądu że tylko ten, który jest strona umowy
    bankowej jest autoryzowany do zlecenia przelewów?
    Ale to nie koniec. Jak wcześniej wspomniałem zacząłem się domyślać co
    zaszło i moje podejrzenia spadły na mojego pełnomocnika , który ma
    też dostęp do tego rachunku (własnym loginem rzecz jasna). Okazało
    się, że owszem tamtego dnia dostał smsem informację o blokadzie
    swoich rachunkow, przeskanował komputer i nic nie znalazł. Po tym
    zadzwonil na mlinię by zdając blokady.
    Clue sprawy: mbank nie informuje TEŻ właściciela rachunku, gdy
    pełnomocnik zablokuje "wirusem" własne rachunki i przy okazji nie
    swoje, do których ma dostęp.... ręce.opadają...

    --
    Marek

  • 3. Data: 2017-05-05 09:33:25
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 4 maja 2017 19:43:58 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

> [...]
    > pełnomocnik zablokuje "wirusem" własne rachunki i przy okazji nie
    > swoje, do których ma dostęp.... ręce.opadają...

    Mialem ostatnio podobną akcję.
    Robilem przelew, odszedłem na chwile po zrobieniu przelewu i jak wróciłem to sesja
    byla wylogowana.

    Po zalogowaniu sie okazalo sie ze nie moge zrobic kolejnego przelewu bo konto
    zablokowane a lista haseł jednorazowych usunieta (była wykorzystana w połowie).

    Trzeba było sprawdzić kompa, sieć, modem, certyfikaty, odblokowac konto, zamowic
    liste haseł, aktywować.
    Tylko 10 dni całośc zajęła...

    Probowalem sie dowiedzieć co spowodowało zablokowanie konta. Nie powiedzieli mi.
    Stwierdzili ze system bezpieczeństwa wykrył dziwne aktywnosci.

    Napisalem do niebezpiecznik.pl. Napisali ze zapytają ale chyba sie wiele nie
    dowiedzieli.

    Oczywiscie nic na dysku nie znalazlem, zero wirusów, dns-y dobre, certyfikaty się
    zgadzają.

    I co ciekawe dokopać sie do opublikowanych poprawnych certyfikatów jakie powinny byc
    jest trudno. Bo to ze mi sie certyfikat wyswietla poprawnie w przegladarce i ma
    poprawny ciąg certyfikatów zaufanych to nie znaczy ze jest dobrze.
    Antywirusy podmieniają certyfikaty i też to wyglada dobrze. W sytuacji rootkita czy
    wirusa nie mozna wierzyć temu co sie widzi w przegladarce.

    A ja bym chciał aby był url z obrazkiem z numerkami certyfikatu i scieżki
    certyfikacyjnej aby ktos mi mógł taki obrazek przysłać albo przeczytać abym mógł
    szybko sprawdzić czy ktos mi przeglądarki nie oszukał.
    Ale to tak nawiasem...

    Efekt:
    10 dni bez konta, pol dnia zmarnowane na szukanie syfu i odblokowywanie konta, 20pln
    na nowa liste haseł jednorazowych (no 10pln bo ta co byla to juz w polowie zuzyta)...

  • 4. Data: 2017-05-05 10:20:59
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Bardzo lubię historię kochających mBąk miłością BDSM (albo się za takich podających
    trolli - oczywiście wtedy, gdy wymyślą coś interesującego).

  • 5. Data: 2017-05-05 13:18:23
    Od: Grzexs <g...@u...pl>

> [...]
    20pln na nowa liste haseł jednorazowych (no 10pln bo ta co byla to juz w polowie

    Było się stamtąd wypisać w momencie, gdy zmienili interfejs na ten
    koszmarny. Mam wrażenie, że wtedy zaczęło się psuć. Ja tak zrobiłem i
    cieszę się.

    --
    Grzexs

  • 6. Data: 2017-05-05 13:38:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dawid Rutkowski" napisał w wiadomości
    >Bardzo lubię historię kochających mBąk miłością BDSM (albo się za
    >takich podających trolli - oczywiście wtedy, gdy wymyślą coś
    >interesującego).

    A gdzie lepiej ?
    Jak to w zyciu - jedni sa zadowoleni, inni wk*, ale niewiele,
    niektorych dotknie jakis pech dotkliwie.

    Poza tymi nowymi interfejsami, to w zasadzie nie mam co narzekac na
    mbank.

    J.

  • 7. Data: 2017-05-05 14:44:50
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 5 maja 2017 13:18:14 UTC+2 użytkownik Grzexs napisał:
> [...]
    >
    > Było się stamtąd wypisać w momencie, gdy zmienili interfejs na ten
    > koszmarny. Mam wrażenie, że wtedy zaczęło się psuć. Ja tak zrobiłem i

    Jak kto lubi.
    Mi tam nie przeszkadza bo taka akcja to pierwsza od 10 czy 15 lat jak tam konto mam.
    Pretensji nie mam bo lepiej pomęczyc się tak niz jakby mi ktos miał wypompowac kase z
    konta.

    Feler tylko taki ze dowiedziec sie od nich nie da czemu sie system wzbudził.

  • 8. Data: 2017-05-06 16:06:37
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 5 May 2017 01:20:59 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> wrote:
    > Bardzo lubię historię kochających mBąk miłośc
    > ią BDSM (albo się za takich podających trolli - oczywiś
    > cie wtedy, gdy wymyślą coś interesującego).

    Rozwiń bo to ciekawe.

    --
    Marek

  • 9. Data: 2017-05-06 16:07:40
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 5 May 2017 13:18:23 +0200, Grzexs <g...@u...pl>
    wrote:
    > Było się stamtąd wypisać w momencie, gdy zmienili interfejs na ten
    > koszmarny. Mam wrażenie, że wtedy zaczęło się psuć. Ja tak zrobiłem
    > cieszę się.

    gdzieś jeszcze jest w ogóle prosty interfejs?

    --
    Marek

  • 10. Data: 2017-05-06 17:07:45
    Od: wiatrak <w...@y...pl>

    > gdzieś jeszcze jest w ogóle prosty interfejs?

    Jest. W Lukasie. Tfu! W krokodylu.